חדשות היום

סטארט-אפ החקלאות המדייקת הישראלי אגריטאסק השלים גיוס של 8.5 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות הפרטית InsuResilience

סטארט אפ האגריטק הישראלי אגריטאסק (AgriTask), השלים סבב גיוס A של 8.5 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות InsuResilience ובהשתתפות Barn Investimentos ומשקיעים ישראלים נוספים. InsuResilience, שהובילה את הסבב, הוקמה על-ידי KfW, בנק בבעלות ממשלת גרמניה, ומנוהלת על ידי BlueOrchard השוויצרית, קרן לניהול השקעות אימפקט. Barn Investimentos היא קרן השקעות ברזילאית המתמקדת בחברות צמיחה מתחומי האגריטק. זו ההשקעה הראשונה של InsuResilience בסטארט-אפ ישראלי.

חברת אגריטאסק, שנוסדה בשנת 2010, מעסיקה למעלה מ-80 עובדים בארץ ובעולם, ומגייסת עובדים נוספים למגוון תפקידים, ביניהם מפתחים בתחומי ה-Java והאנדרואיד, ניהול לקוחות ופיתוח עסקי.

אגריטאסק מספקת ללקוחותיה פיתרון הוליסטי המאפשר את ניהול כלל תהליך היצור החקלאי, החל מניהול קרקע ודשנים, לאורך כל תהליך הגידול ועד ללוגיסטיקה של הקציר או הקטיף והשלבים שאחריהם תחת פלטפורמה דיגיטלית אחת ועל בסיס מסד נתונים אחוד. הפלטפורמה מספקת למשתמשים תמונת מצב מדויקת של תהליך הגידול בשדה על בסיס עיבוד וניתוח מגוון רחב של נתונים בזמן אמת, על מנת לשפר משמעותית את תהליך קבלת ההחלטות האגרונומיות.

אגריטאסק הוקמה והוחדרה לשווקים הבינלאומיים על-ידי היזם ישראל פרייר, שיסד בעבר חברות ומוצרים חדשניים בתחומים נוספים כגון איסוף מודיעין אווירי, הדמיה רפואית ופתרונות תוכנה וחומרה עבור ארגונים. החברה, הממוקמת בתל אביב, פיתחה פלטפורמה דיגיטלית לניהול אגרונומי, בעלת רמה גבוהה של גמישות ואינטגרטיביות לצורך תמיכה בקבלת החלטות מבוססת נתונים, אשר מגדילה תנובה באופן משמעותי וחוסכת בעלויות עבור עסקים חקלאיים. הפלטפורמה פעילה כיום ביותר מ-20 מדינות ברחבי העולם, ומכסה יותר מ-50 סוגי יבול. הפלטפורמה נבנתה במיוחד כדי לתמוך בצרכים המתפתחים בחקלאות המודרנית והיא מציעה גישה משולבת ליותר מ-40 ספקי טכנולוגיה, ביניהם שחקנים מובילים דוגמת ג’ון דיר (John Deere), איירבאס (Airbus), IBM ו-SAP.

הפלטפורמה משרתת קשת רחבה של לקוחות במגוון מגזרים חקלאיים. כיום, אגריטאסק משרתת חברות מובילות בתחום החקלאות כמו סוזנו (Suzano), בום ג’זוס (Bom Jesus), לצד חברות מזון (בין היתר ענק המזון General Mills), חברות ביטוח חקלאי, ספקי תשומות ופרויקטים לפיתוח אזורי.

ישראל פרייר, מייסד אגריטאסק, מסר: “כבר מהיום הראשון הבנו שאנחנו צריכים לבנות פלטפורמה גמישה מאוד שתדע להתאים את עצמה ללקוח – ולא שהלקוחות יצטרכו להתאים את עצמם לפלטפורמה. אגריטאסק מעריכה וחובקת את הידע הנרחב של לקוחותיה – ומשלבת אותו בתוך המערכת. כתוצאה מכך אנחנו מאפשרים תהליך אימוץ הרבה יותר אינטואיטיבי ללקוחות ללא צורך בהדרכה מקיפה, ובמקביל יוצרים בתוך המערכת שלנו את הספרייה הגדולה ביותר של מיטב הפרקטיקות החקלאיות בעולם”.

“התובנות מבוססות הנתונים שהמערכת שלנו מפיקה יוצרות הזדמנות לבנות דור חדש של כלי אגרונומיה מדויקים שרק עכשיו אנחנו מתחילים להבין את ערכם”, אמר אופיר ארדון, מנכ”ל אגריטאסק. “אנחנו מתכוונים להשקיע משאבים נוספים במינוף מדעי של כמות הנתונים העצומה במערכת שלנו. לנוכח הפריסה הרחבה שלנו הן על פני טריטוריות והן על פני מגזרי החקלאות השונים, אנחנו מתכוונים לדחוף את גבולות אנליטיקת הנתונים בתחום החקלאות”.

 

 

 

 


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות