חדשות היום

אלקטריאון הישראלית מדווחת על מזכר הבנות ליישום 3 פרוייקטים להדגמת כביש חשמלי עם EnBW הגרמנית

החברה הישראלית המפתחת תשתית כביש חשמלי חתמה על הסכם עם אחת מחברות החשמל הגדולות בגרמניה ובאירופה להדגמת 3 פרוייקט טכנולוגיית כביש חשמלי בגרמניה

חברת אלקטריאון הישראלית, מדווחת היום (א’) על חתימת מזכר הבנות בינה לבין חברת החשמל הגרמנית EnBW ליישום של 3 פרוייקטים של טכנולוגיית הטעינה האלחוטית אותה מפתחת החברה בכדי לחשוף אותה למקבלי החלטות במגזר הציבורי והפרטי ולשותפים פוטנציאליים כאשר ההתקנה הפיזית הראשונה צפוייה בתחילת 2021. בין הפרוייקטים עליהם סוכם במזכר: התקנה של מקטע כביש במתחם החברה לצורך טעינת שאטל של ENBW והצגת הפתרון למקבלי החלטות ומנהלים מהתעשייה, התקנת מקטע כביש חשמלי על כביש ציבורי לצורך עבודה מול הרגולציה וחשיפת הפתרון לציבור הרחב , והתקנה של מקטע בכביש ציבורי מהיר לבחינת שימוש פרטי ומסחרי בכבישים מהירים

לאחרונה הקצתה גרמניה סך של 60 מיליארד דולר לפרוייקטים להפתחתת גזי חממה במסגרת חוק האקלים החדש. גרמניה, ביחד עם שוודיה, הינה מובילה עולמית במאבק בשינוי האקלים וקידום טכנולוגית כביש החשמלי כפתרון אופטימאלי ומקצה משאבים כלכליים ניכרים ליישום מהלך זה. במסגרת מהלך כולל של החברה לכניסה לשוק הגרמני, נוצר שיתוף פעולה בין EnBW לבין החברה, במסגרתו נחתם ש EnBW תרכוש מהחברה שלושה פרויקטי הדגמה של טעינה אלחוטית דינאמית שימומנו על ידה במלואם.

EnBW רואה בטכנולוגיית הטעינה האלחוטית הדינמית של החברה כפתרון לתחבורה חשמלית המונית המצמצמת פליטות גזי חממה. EnBW מעוניינת לקדם את טכנולוגית הטעינה האלחוטית של החברה כחלק מהאסטרטגיה שלה להשקעות ארוכות טווח בתשתיות בדגש על תשתיות טעינת רכבים חשמליים. כמו כן, EnBW הינה בעלת מומחיות בהפעלת רשתות חשמל ותשתיות טעינה, ולכן שיתוף פעולה זה מהווה יתרון משמעותי לאלקטריאון בבניה והפעלה של פרויקטים לטעינה אלחוטית דינאמית בכבישים ציבוריים בגרמניה.

כזכור, בחודש שעברה דיווחה החברה על השלמת הטמנת תשתית סלילים במקטע הראשון בכביש החשמלי בשוודיה באורך של 50 מטר בכביש באי גוטלנד. השלב הבא יכלול בדיקת עמידות התשתית בחורף השוודי וטעינת משאית כבדה ואוטובוס באמצעות התשתית. לאחר שלב זה תוטמן יתרת התשתית לאורך 1.6 ק”מ באי גוטלנד שבשוודיה.

חברת אלקטריאון הינה חלוצה בפיתוח טכנולוגית הכביש החשמלי, טכנולוגיה אשר באמצעותה ניתן ‏לצמצם את הצורך בסוללה יקרה וכבדה, למזער את הצורך בהצבת עמדות טעינה ותחנות דלק ברחבי ‏העיר והאפשרות לנסוע לזמן בלתי מוגבל (כל עוד נוסעים על התשתית) ברחבי העיר בעיקר עבור ‏תחבורה ציבורית.

אורן עזר, מייסד שותף ומנכ”ל חברת אלקטריאון: “החתימה על מזכר ההבנות עם ענקית החשמל הגרמנית EnBW, הינה צעד חשוב ביותר עבור החברה. גרמניה ממוקמת בלב אוטוסטרדת הכבישים החשמליים העתידית של אירופה והשוק הגרמני הנו בעל פוטנציאל ענק ויהווה גם מקפצה לשוק האירופאי והעולמי”.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות