חדשות היום

המהפכה התעשייתית על פי ADVANTECH

ראיון עם וינסנט צ’אנג, מנכ”ל החטיבה הבין לאומית ומג’יק פאו, מנהל קבוצת מערכות אינטליגנטיות, באדוונטק

“תחום ה IIOT הוא מבחינת התעשייה המסורתית, הוא מכפיל כוח. הוא פותח בפני היצרנים קשת אדירה של אפשרויות לייעול, בקרה ואופטימיזציה של תהליכים ברמת דיוק שטרם נראתה עד כה”, כך פותח וינסנט צ’אנג את שיחתנו. וינסנט, מנכ”ל החטיבה הבינלאומית ב ADVANTECH, הגיע לתל אביב לכנס לקוחות מיוחד יחד עם מג’יק פאו, האחראי על תחום ה INDUSTRIAL IOT בחברה.

בכנס שנערך בתל אביב ב-28 לפברואר 2019 בקומה ה-49 במגדלי עזריאלי הציגה ADVANTECH מספר פתרונות מתקדמים בתחום ה IIOT ובנוסף נערכו רצף הרצאות ורבי שיח בהקשר שילוב בינה מלאכותית בעולם ה IIOT כחלק מפתרון כולל לתהליכי ייצור מבוקרי אלגוריתמים מתקדמים.

ב ADVANTECH מדברים על חזון. בראייה עתידית של עולם התעשייה המסורתי מול זה המתפתח, יצרנים שלא ידביקו את הפער הטכנולוגי שיוצרת מהפיכת ה IIOT יישארו מאחור ובסופו של דבר ייעלמו.

“התחום הזה של IIOT עדיין מתפתח במקביל לעולם ה IOT שאנו רואים כיום”, אומר וינסנט. “כיום הכל מחובר לאינטרנט, ממכשירים ביתיים ועד לשעון החכם שעל פרק כף היד. לכן, אך טבעי שהיכולת הזו תתורגם לעולמות נוספים וכאן בדיוק נכנס עולם הלמידה העמוקה של תהליכי ייצור תוך כדי ניטור מתמיד של התהליך. כל הנתונים נשלחים מהחיישנים במערכת לענן או לשרת ומשם מתבצעים שני תהליכים: לימוד עמוק ועיבוד, זו שכבת הבסיס שעליה אנחנו מוסיפים את יכולת הבינה המלאכותית לחיזוי וניתוח”.

“אחד היישומים של פתרונות האלגרותימיקה המתקדמת של ADVANTECH, יושם באחד ממפעלי הפלסטיק הגדולים בישראל. לאחר חיבור תנור ההתכה למערכת ניטור ואיסוף הנתונים, התברר כי מרגע הדלקתו של התנור בתחילת התהליך ועד לשימוש האפקטיבי בו, עוברות כחמש שעות. התברר שמפעיל התנור נהג להדליק אותו בראשית המשמרת ועד שנוצק בו החומר נצרכה אנרגיה מיותרת. המערכת זיהתה כי ניתן לייעל את התהליך מבלי לפגוע בתוצאה, בעצם הדלקת התנור רק אחרי ארבע שעות עבודה. בניתוח לאחור של התוצאות התברר כי כמות האנרגיה שנחסכה עברה את רף ה 30%.

“בסופו של דבר מדובר באיסוף נתונים פשוט בזמן אמת, אחסון שלו בענן, וניתוח מעמיק והסקת מסקנה בהתאם”, מספר יוסי טסלר מנהל המכירות של תחום ה IIOT ב ADVANTECH ישראל. “למעשה האלגוריתם המתקדם שהותקן על המערכות שלנו זיהה את ה “באג” הזה, שיכול היה להימשך שנים.היכולת המורכבת הזו דורשת משאבי מחשוב חזקים מאד, ובניגוד לפתרון הטורי המקובל אנחנו מציעים פתרונות של חישוב מקבילי, הודות לשימוש שאנחנו עושים ברכיבים של חברת NVIDIA. למעשה לקחנו את היכולת החישובית המתקדמת של כרטיס גרפי והסבנו אותה ליכולת של DEEP LEARNING. לצד זאת יש לנו אתגר אנרגטי. כל כרטיס כזה יכול להכיל כמות של עד כ- 6000 מעבדים שצורכים הספק גבוה. הספק כזה מציב בפנינו משימה מורכבת מאד של תכנון טרמי. כך שהפתרון הוא למעשה רבוד, יכולת עיבוד מתקדמת ועליה מערכות תומכות בכדי להבטיח יכולת פעולה יציבה לאורך זמן”.

ב ADVANTECH מדברים על שלוש אבני יסוד בתהליך יישום טכנולוגיית ה IIOT. הראשון : טווח טמפרטורה, היכולת לעבוד לאורך זמן (שנים) בטווח טמפרטורה רחב . השני: עמידה בתנודות (ויברציה) חזקות בפרקי זמן ממושכים (לעיתים המערכות מותקנות על המכונות עצמן) והשלישי: אורך חיים – היכולת לייצר ולשכפל את המערכת לתקופה של בין 5 ל- 7 שנים. המרכיב השלישי מהותי שכן רק דרך פרספקטיבה של איסוף נתונים ניתן להגיע לאנליזה מדוייקת. לכן, על פי תהליך האבלואציה של ADVANTECH, עד לאישור תקינה של מערכת בתעשייה, היא נבחנת במשך חצי שנה ולעיתים אך יותר בכל שלושת הפרמטרים ורק לאחר מכן היא מאושרת לשימוש. היעד הוא לשמר את יכולת הפעולה האופטימאלית, במשך חמש שנים ברציפות.

“אני חושב שיכולת ה IIOT שלנו ב ADVANTECH היא בהחלט הזדמנות מצוינת לתעשייה המסורתית לקפוץ דור קדימה”, אומר מג’יק פאו. “איסוף הנתונים והלמידה העמוקה יכול לא רק לחזות למשל תהליכי שחיקה, אלא גם לייעל תהליכים קיימים. בדיוק כמו בדוגמת תנור השריפה במפעל הפלסטיק, ללא יכולת למידה עמוקה לא ניתן היה להגיע לרמת חיזוי כזו. האלגוריתם יכול לזהות שינויים מינוריים בתהליך שיעידו על תקלה צפויה. פיקוח אנושי לעולם לא יכול לראות ברזולוציה כזו, ובפעם הראשונה שהוא ייתקל בה זה יכול להיות מאוחר מדי”.

תמונה 1: מערכות AI ברמה תעשייתית מה- EDGE ועד ל – Multi GPU servers

ADVANTECH העולמית מחזיקה בישראל סניף מקומי בו נמצאים אנשי מכירות ותמיכה. כיום פרוסה החברה ב 26 מדינות עם 92 נציגויות ופלח שוק של כמעט 40% בתחום ה IPC העולמי.

לחברה קטלוג של מוצרים נרחב ביותר עם מעל ל- 8000 סוגים של מוצרים שונים כסטנדרט ויכולת קסטומיזציה מרמת הרכיב.

Advantech יצרה את סדרת Edge AI Inference Computer על בסיס פלטפורמת Jetson של NVIDIA.
הסדרה הזו משקפת את מערכת היחסים המעמיקה של אדוונטק עם NVIDIA
מאז החלת שיתוף הפעולה הצמוד הפכה Advantech לספקית של פתרונות AIOT – AI +IOT לתעשייה
התכנון והייצור של הסדרה הזאת נעשה תוך אימות איכות קפדני על מנת להבטיח תאימות תרמית,
מכנית וחשמלית, בתוספת דרישות התעשייה לעמידות גבוהה לרטט, יכולות פעולה בטמפרטורה גבוהה ועיצוב מודולרי וקומפקטי .
מחשבים אלו הם פלטפורמות חומרה מושלמות לאפליציות בתחום המעקב, התחבורה וענפי הייצור השונים.
הסדרה מאפשרת גמישות בהתאם לדרישות הביצועים מהמערכת בשלושה דגמים החל מ- Jetson NANO
דרך Jetson TX2 ועד ל – Jetson XAVIER

 

“כאשר אנחנו באים להגדיר את השוק הישראלי, צריך ראשית להבין את הייחודיות שלו על פני שווקים אחרים בעולם”, אומר וינסנט . “אנחנו אמנם מכוונים את המוצרים והיכולות המתקדמות שלנו ליצרנים בתחום ה Mass Production וזה בהחלט לא מאפיין את ישראל. אבל, צריך להבין שזה למעשה שלב אחד בתהליך ארוך ומורכב של הבנת שוק, פיתוח מוצר והתאמתו ללקוח. אנחנו רוצים להצטרף לתהליכים אלו כבר בשלבים המוקדמים של המחקר והפיתוח ולכן אנחנו משקיעים מאמץ ניכר בשוק הישראלי. חשוב להבין שהיכולות המתקדמות שלנו בתחום ה IIOT מצריכות יכולות חישוב מתקדמות ובנוסף שכבת עבודה אופציונאלית לתחום הבינה המלאכותית – AI. זו החוזקה של השוק הישראלי ולכן אנחנו נוכחים כאן בתדירות גבוהה”.

“אני קורא ל ADVANTECH החברה הכי גדולה במובן מסוים והכי קטנה במובן אחר”, אומר יוסי טסלר. “הכי גדולה כמובן בהיבט הפריסה העולמית, קטלוג המוצרים, תשתיות המחקר והפיתוח, קווי הייצור ושרשרת האספקה. והחברה הכי קטנה, אני מתכוון להבנת צרכי הלקוח והגמישות שלנו המאפשרת פתרונות Custom בעולם רחב מאד של מוצרים ושירותים. מחברות ענק ועד לחברות סטארט אפ קטנות שצריכות פתרונות ייחודיים”.

בתמונה: בתמונה )מימין לשמאל( יוסי טסלר,וינסנט צ’אנג,אבי ונוגה פרידמן ,ג’וני לין

 

 


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות