חדשות היום

יישום מיידי ופורץ דרך של IoT באמצעות פתרון OCTAVE™ מבית Sierra Wireless

כולם יסכימו כי התפתחות ה IoT עד כה הינה סיפור הצלחה.

על פי אנליסטים הוטמעו ברחבי העולם כ- 7 מיליארד מכשירי IoT עד 2018, מספר שצפוי לצמוח ל 22 מיליארד עד 2025. סיבה מרכזית לצמיחה זו , היא היכולת ליישם אסטרטגיות טרנספורמציה דיגיטליות המשפרות את הפרודוקטיביות, משפרות את חווית הלקוח, חושפות תובנות ומיצרות מודלים עסקיים חדשים.

למשל כיום חברות שילוח משנעות מוצרים בצורה מהירה ויעילה יותר באמצעות אפליקציות ויזואליות של שרשרת האספקה, ​​האוספות נתונים ממשאיות ,מקונטיינרים ומשטחים המחוברים לאינטרנט.

ישומים הופכים את הרשת לירוקה ואמינה יותר באמצעות שימוש ב- IoT ,המנטרים ומבקרים מדים חכמים, מערכות אחסון אנרגיה ואספקת אנרגיה תוך כדי שילוב חיישנים שונים וחיבורים אלחוטיים המנצלים הספק מינמלי.

החקלאות הופכת ליעילה ואיכותית יותר ע”י מערכות בקרת קרקע ויבול המבוססות IoT .

איור 1: פתרון OCTAVE™ מאפשר ניהול הנתונים מ”החיישן לענן ” באופן מיידי ובזמן קצר.

בהתחשב ביכולתו של IoT לאפשר לארגונים כמעט בכל ענף לייעל את מערך התפעול, לייצר ערכים ושירותים מוספים , עד כמה שזה נשמע מפתיע ,המאמץ הגדול ביותר הינו יצירת החיבור הדיגטלי לעסק.

אחת הסיבות לפריסה האיטית יחסית של שימוש ב- IoT הינו הקושי הקיים לארגון לפתח ולהפוך את השימוש למסחרי. קשיים אלו קשורים לאתגר המורכב באינטגרציה של אבני בניין אלמנטריות שמצריכות להתקבץ יחד ולהציג פתרון מושלם “מחיישן לענן “.

פתרון פורץ דרך הינו ™OCTAVE של Sierra Wireless, המפשט את חיבור תשתית IoT לענן ,ממזער את המורכבות ובכך מאפשר לIoT להפוך מנתמך למוביל באסטרטגיות הטרנספורמציה הדיגיטליות שלהם,באופן הדומה לאיך שהענן פישט את תשתית ה IT בעולם.

אתגר ה-IOT

ארגונים מצפים לרוב כי ישומי IoT יהיו פשוטים בדומה לשימוש באינטרנט או בסמארטפון, אך במובנים רבים הם הרבה יותר מסובכים. עם שימוש ב- IoT ארגונים זקוקים למומחיות במגוון רחב של התקני קצה שונים, הטמעת תוכנות, קישוריות אלחוטית ותוכנות שירותי ענן. בנוסף הם גם נדרשים להבין כיצד לשלב את כל הטכנולוגיות הללו יחד באופן חלק אשר יאפשר התרחבות ושידרוג עתידי וגלובלי.

סיבה נוספת לאתגר והמורכבות בשימוש ב- IoT היא בחירת התקני קצה בעלי עוצמה נמוכה עם מגבלות רוחב פס אשר מגבילה את חילוץ הנתונים . ניסיון לא מותאם בתקשורת אל מול הרכיב אשר מתבטא בעדכוני תוכנה מרוחקים או עדכוני אבטחה עלול לצרוך הספק רב ולהגביר את מהירות התרוקנות הסוללה.

איור 2: מבנה סכמתי של מעגל MANGOH YELLOW

 

ארגון הנתונים מ”חיישן לענן”

כשם שהתזמורת או הלהקה נדרשת למנצח או מנהל מוזיקלי כך תהליך ממשק הנתונים לענן נדרש להיות מנוהל ומאורגן בקצב ובדינמיקה היעודית לכל התקן,

פתרון ה- ™OCTAVE מאפשר לארגונים פתרון שלם ( ALL IN ONE ) הכולל חיבורי התקני קצה,קישוריות לחיבורים אלחוטיים, API ענן וכל זאת בצורה מיידית ללא צורך במומחיות יחודית בתחומים אלו.

הקישור בין שכבת ההתקנים לענן בצורה זו חוסכת באופן מיידי בעלויות פיתוח ,תשתיות ,יכולת שדרוג ושינוי ובהבאה זריזה של המוצר לכדי פתרון מושלם הנותן ערך יחודי ללקוח הסופי , המפתח אינו נדרש להשקיע את רוב זמנו בתשתיות החומרה ,

 הניהול בעזרת ™OCTAVE מאפשר לקבוע ולשלוט בקלות ובאופן דינמי אילו נתוני IoT צריך לעבד, לחלץ ולהעביר, מבלי להעמיס יתר על המידה את משאב הסוללה של מכשירי הקצה או להשתמש ברוחב פס מוגבל שלא לצורך. ניתן לעבד נתונים בקצה או בענן, על ידי שימוש באותה מסגרת, כך שניתן לקבל החלטות ולנקוט בפעולה במקום הטוב ביותר עבורם. בעזרת ™OCTAVE, מפתחים שלרוב אינם מכירים את עולם ה- EMBEDED יכולים ליצור או לשנות בקלות ישומיי IoT ולחברם לרשת .

איור 3: תכולות וממשקים בכרטיס MANGOH YELLOW

מי אנחנו

חברת תל-עד קיימת מזה 30 שנה בשוק ההייטק בישראל ומתמחה בעולמות ה IT וה- IoT ,מזה שני עשורים מייצגת את חברת Sierra Wireless הקנדית , חברת בינלאומית פורצת דרך המביאה את טכנולוגיית הקישוריות והחדשנות למובילה בתחומה.

אחד היתרונות הייחודיים בתל-עד טמון באיכות של צוותי ההנדסה, המחקר והפיתוח שלנו, המציעים תמיכה מלאה בכל רמות הפיתוח והייצור: החל מתמיכה בסיסית ושרטוט הרעיון, ועד לתכנון שלם של פתרונות turnkey מלאים ויצורם בארץ ובחו”ל.

אנו מסייעים בפיתוח, בתכנון וביצור סדרתי בכמויות קטנות בינוניות וגדולות של מוצרים אלקטרוניים, ומעמידים לרשות לקוחותינו ניסיון עשיר ורב שנים המאפשרים לנו לספק מגוון פתרונות בכל תחום: רכש, פיתוח, הנדסה, עיצוב, יצירת אב-טיפוס, הרכבה וייצור מוצרים אלקטרוניים בכל כמות נדרשת.

השקת המוצר החדש של SIERRA הנקרא MangoH® Yellow & Octave™ מצית את הדימיון ומביא יכולות חיבור שלא נראו עד כה.

 

לפרטים נוספים ויצירת קשר :

עופר כהן, סמנכ”ל פיתוח והנדסה

חברת תל-עד אלקטרוניקה

רח’ : עתיר ידע 11 ,כפר סבא

נייד : 522800800 +972-

oferc@tel-ad.co.il ‖ www.telad-mobile.com


עופר כהן , סמנכ"ל פיתוח והנדסה, תל-עד אלקטרוניקה

תגובות סגורות