אינטל חושפת ב-CES 2020 שיתופי פעולה עם נטפליקס, אדובי, לנובו, ה- NFL והאולימפיאדה של טוקיו 2020

אינטל הדגימה ב CES 2020 בינה מלאכותית שמצילה חיים; עידן חדש של חדשנות בתחום המחשוב הנייד; עתיד הספורט והבידור; פריצות דרך הסוללות את הדרך לנהיגה אוטונומית ומחשב קונספט עתידני עם צג OLED מתקפל “Horseshoe Bend” שהופך ממחשב נייד “12 לצג שגודלו יותר מ-“17

לאס ווגאס, נבדה, 6 בינואר 2020 – מנכ”ל אינטל, בוב סוואן פתח את מסיבת העיתונים אמש ב CES עם שורה של הכרזות ושיתופי פעולה. בין היתר עם אדובי, הצלב האדום האמריקאי, לנובו, נטפליקס, ליגת הפוטבול הלאומית והאולימפיאדה של טוקיו 2020 שהמחישו כיצד הטכנולוגיה של אינטל מחוללת השפעה גלובלית בשורה של פרויקטים.

בתחילת מסיבת העיתונאים אינטל חשפה לראשונה את הדור הבא של מעבדי Intel® Core™ החדשים טייגר לייק, שצפויים להיכנס לללאפטופים בשנת 2020. המעבדים החדשים מציעים אופטימיזציה של ה-CPU, מאיצי AI וגרפיקה משולבת כמערכת נפרדת (discrete level המבוססת על ארכיטקטורת Xe הגרפית החדשה). מעבדי טייגר לייק יספקו שיפורים כפולי ספרות בביצועים, שיפורים מאסיביים בביצועי הבינה המלאכותית (כפי שהודגם על הבמה על ידי ג’ייסון לוין מאדובי), זינוק עצום בביצועים הגרפיים והספק גדול פי 4 ב-USB3 הודות לשילוב טכנולוגיית Thunderbolt 4 של אינטל. מערכות ה”טייגר לייק” הראשונות הבנויות בתהליך 10nm+ של אינטל יסופקו בשלב מאוחר יותר השנה.

אינטל בונה על בינה מלאכותית

אינטל הכריזה במסיבת העיתונאים על הדור השלישי של מעבדי Intel Xeon שיגיעו לשוק במחצית הראשונה של 2020 וכוללים הרחבות Intel® DL Boost חדשות עבור האצת הטריינינג של בינה מלאכותית ומספקים עד 60% גידול בביצועי הטריינינג בהשוואה למשפחה הקודמת.

אינטל הראתה במסיבת העיתונאים כיצד היא משלבת בינה מלאכותית בפלטפורמות נתונים בענן, ברשת ובקצה וכיצד שילוב זה מחולל מהפך בספורט ובידור בשלושה תחומים:

  • אינטל ונטפליקס הודיעו על האצת שירותי הסטרימינג: אינטל ונטפליקס חשפו כי פרסו את הטכנולוגיה החדשה ביותר לדחיסת וידיאו בכדי לשפר את שירותי הווידיאו לפי דרישה והסטרימינג החי של נטפליקס. טכנולוגיות הקידוד והפענוח שרצו על מעבדי Intel Xeon הסקלביליים מהדור השני אפשרו אספקת וידיאו באיכות גבוהה של נטפליקס למנויים בכל העולם.
  • חוויות משופרות לצופים באולימפיאדת טוקיו 2020 עם תלת-ממד של ספורטאים: אינטל חשפה טכנולוגיה חדשה בשם 3D Athlete Tracking (3SAT), פתרון ראשון מסוגו של ראיית מחשב, שעושה שימוש בבינה מלאכותית לשיפור חוויית הצפייה עם תובנות והמחשות בזמן אמת. טכנולוגיית 3DAT עושה שימוש במצלמות ניידות כדי ללכוד את הצורה והתנועה של הספורטאים, ולאחר מכן מיישם אלגוריתמים שעברו אופטימיזציה עם Intel DL Boost עם מעבדי Intel Xeon הסקלביליים כדי לנתח את הביו-מכניקה של תנועות הספורטאים. אינטל הכריזה שטכנולוגיה זאת תהיה זמינה בשידורים החוזרים של מרוצי ה-100 מטר ומרוצים אחרים באולימפיאדה של טוקיו 2020.
  • ויש גם זווית ישראלית – פיתוח חדש – הווידיאו הוולומטרי הראשון לסטרימינג רחב היקף היישר מהענן: אינטל הודיעה כי פיתחה טכנולוגית מבית היוצר של Intel Sports, שמרכז הפיתוח שלה בישראל. הטכנולוגיה החדשה מסנתזת בענן את ההיקף המלא של האצטדיון כדי לספק לצופים מבחר אינסופי של זוויות צפייה ונקודות מבט של השחקנים על המשחק, כמו גם אפשרות לסטרימינג של המשחק מההתקן שבו הם משתמשים. הטכנולוגיה תאפשר לצופים לצפות מכל נקודת מבט של המשחק, לאורך כל המשחק.

 

במסיבת העיתונאים אינטל וליגת הפוטבול הלאומית של ארה”ב (NFL) הדגימו את העוצמה של וידיאו וולומטרי המוזרם מהענן. הנתונים שהופקו מהרבע הראשון של המשחק הסתכמו ב-3TB לדקה – גידול הנדסי המצריך עוצמת מחשוב עצומה, באופן מקומי ובענן. הפיתוח כאמור הובלת על ידי מרכז הפיתוח הישראלי.

בנוסף אינטל סיפקה במהלך מסיבת העיתונאים הצצה מוקדמות למעבד גרפי כמערכת נפרדת (discrete) בארכיטקטורת Xe אשר תספק שיפורי ביצועים עצומים בטייגר לייק והציגה את המעבד הגרפי הראשון של אינטל כמערכת נפרדת בארכיטקטורת Xe (שם קוד 1DG“.) אינטל הראתה במסיבת העיתונאים שני לאפטופים, אחד עם טייגר לייק ושני עם DG1. בנוסף אינטל עדכנה על “פרויקט אתנה” של אינטל, אלו לאפטופים שכוללים יתרונות בתחום חיי סוללה, תגובתיות עקבית, יקיצה מיידית, תאימות יישומים, ועוד. מאינטל נמסר כי עד היום 25 מחשבים של יצרניות מחשבים קיבלו את תו התקן של פרויקט אתנה.

אינטל הכריזה במסיבת העיתונאים על שותפות מורחבת עם גוגל, שצפויה להוציא מחשבי אתנה בהמשך השנה. שתי יצרניות מחשבים נוספות הודיעו ב-CES על מחשבי אתנה חדשים: ה-Asus Chromebook Flip (436C) וה-Samsung Galaxy Chromebook. אינטל מצפה להסמיך השנה כ-50 מחשבים חדשים נוספים עם מערכות הפעלה Windows ו-Chrome עבור פרויקט אתנה, ולפרסם מפרט יעד למחשבים אישיים כפולי מסכים.

 

באמצעות עבודה משותפת עם המהנדסים של יצרניות מחשבים המשתפות פעולה עם אינטל, אינטל עובדת בימים אלה על חדשנות במארזים, לרבות מסכים כפולים ומבנה מתקפל מהפכני עבור לאפטופים שייצאו בשנה הקרובה. אינטל ציינה שני מחשבים עם מסכים מתקפלים שצפויים לצאת, בהם ה-Lenovo ThinkPadX1 הממנף את מעבד Intel Core עם טכנולוגיית Intel Hybrid (שם קוד “לייקפילד”) הצפוי לצאת לשוק באמצע השנה, וה-Dell Concept Duo. בנוסף הציגה מחשב קונספט החדש ביותר של אינטל, צג OLED מתקפל ששם הקוד שלו “Horseshoe Bend“, המבוסס על טייגר לייק. מחשב זה דומה במידותיו למחשב נייד “12 עם מסך מגע מתקפל הניתן לפתיחה לצג שגודלו יותר מ-“17.

 

Intel Horseshoe Bend

בוב סוואן, מנכ”ל אינטל, הדגיש במסיבת העיתונאית גם את עבודתה של אינטל עם הצלב האדום האמריקאי ופרויקט Missing Maps המסייע בהערכות למקרי אסון. באמצעות שימוש בהאצת בינה מלאכותית על מעבדי Intel® Xeon® הסקלביליים מהדור השני, אינטל עוזרת לצלב האדום האמריקאי ולפרויקט Missing Maps ליצור מפות מדויקות ביותר עם גשרים ודרכים באזורים מרוחקים בעולם שהמידע הקריטי הזה חסר לגביהם, ובכך מסייעת לכוחות הסיוע וההצלה במקרה אסון.

“השאיפה שלנו באינטל היא לעזור ללקוחות להפיק את המרב משינויים וקדמה טכנולוגיים כגון AI, G5 והקצה החכם בכדי שיחדיו, נוכל להעשיר חיים ולעצב את העולם עבור הדורות הבאים. כפי שהדגשתי היום, השאיפה שלנו להוסיף בינה לכל היבט והיבט של המחשוב מסוגלת לחולל השפעה חיובית בקנה מידה חסר תקדים,” אמר סוואן.

למידע נוסף על ההכרזות, לרבות תמונות, בקרו בחדר החדשות של אינטלhttps://intel.ly/2ER0G5u


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות