LG חושפת מסגרת לקידום טכנולוגיות בינה מלאכותית: “ארבע רמות של חוויית AI”

ה-CTO של החברה פורס את מפת הדרכים שלה עבור פיתוחי בינה מלאכותית באמצעות רמות שונות של חווית בינה מלאכותית

נשיא LG Electronics ומנהל הטכנולוגיה הראשי של החברה, ד”ר I.P. Park חשף במסיבת העיתונאים הרשמית של LG בתערוכת CES 2020 שהסתיימה עכשיו את תוכנית המסגרת של החברה לעתיד פיתוח בינה מלאכותית  (AI) תחת הכותרת “רמות חוויית ה-AI (Levels of AI Experience ): עתיד הבינה המלאכותית והחוויה האנושית”. המסגרת הקונספטואלית החדשה תואמת ומיושרת עם המותגLG ThinQ  והחזון השאפתני שלו לשנות מן היסוד את החוויה היומיומית שלנו, על ידי חיבור בין כל תחומי החיים של בני האדם ונקודות מגע חכמות.

התוכנית מרחיקת הלכת יוצרת מפת דרכים ברורה ליישומי AI, כאשר היעד האולטימטיבי הוא יצירת מערכת מגובשת הכוללת מוצרים ושירותים שיכולים לגרום לכך שבכל מקום תהיה לנו תחושה דומה לזו שבביתנו הפרטי. במסיבת עיתונאים במרכז הכנסים של מלון מנדליי ביי בלאס וגאס, הסביר ד”ר פארק כי בתוך גל של רעיונות ומושגים הקשורים לבינה מלאכותית, חשוב להציג מסגרת מובנית להתפתחות AI בכל התעשייה, כדי שאפשר יהיה להשפיע משמעותית על חייהם של הלקוחות.

אל במת הנואמים, הצטרף אל ד”ר פארק גם Jean-François Gagné, מייסד-שותף ומנכ”ל חברת Element AI , שבסיסה במונטריאול, ומי שביססה את המוניטין שלה על יישום יעיל של בינה מלאכותית. השניים דנו מעל הבמה באופנים שבהם פותחה המסגרת החדשה, ועל אחריותם כתעשייה בעת פיתוח טכנולוגיות העתידות לשחק תפקיד טרנספורמטיבי.

הדוברים הציגו ארבע רמות של חוויית בינה מלאכותית :(AIX) יעילות, התאמה אישית, נימוק וחקר – המעוגנות כל אחת בקפיצה משמעותיות של היכולת הטכנית וביישום כלים מתקדמים יותר ויותר.

יעילות, שהיא הרמה הראשונה, היא המקום שבו ניתן לבצע אוטומציה של פעילות מכשירים ומערכות באמצעות פקודות פשוטות, באופן האפשרי כבר כיום במרבית המוצרים המציעים זיהוי קול בעזרת בינה מלאכותית. ברמה זו, הבינה המלאכותית מתאימה אוטומטית את ביצועי המכשיר ביחס לפרמטרים של קלט שנקבעו מראש, תוך מקסום היעילות באינטראקציות עם המשתמשים. דוגמה ל-AI  ברמה הראשונה היא המזגן LG ThinQ המשלב  חיישן חכם על מנת לגלות נוכחות אנשים בחדר ולהתאים את הטמפרטורה ואת זרימת האוויר בהתאם, הסביר ד”ר פארק.

הרמה הבאה, התאמה אישית, מתמקדת בלמידת דפוסים לייעול והתאמה אישית של פונקציות במכשירים. מכשירים ושירותים המופעלים על ידי AI ברמה זו יכולים לצבור נתונים מאינטראקציות עם הסביבה והמשתמשים, לזהות דפוסים ולהשתמש בהם כדי לשפר את יכולתם לבצע ביעילות משימות ולפשט את האינטראקציות עם המשתמשים. ד”ר פארק תיאר כיצד הדור הבא של שואב האבק הרובוטי R9 של   LGיוכל ללמוד מטעויות (כמו היתקעות ברווחים בין רהיטים ובפינות) על ידי זכירת תבניות מרחביות.

מערכת בעלת כושר נימוק, הרמה השלישית, הינה טכנולוגיית AI העושה שימוש בלמידה סיבתית – גורמים ותוצאות – באמצעות אינטליגנציה קולקטיבית של מערכת המורכבת משילוב של מכשירים ושירותים שונים. על ידי הבנת הגורם לדפוסים והתנהגויות מסוימות, מסוגלת מערכת בינה מלאכותית ברמה זאת לחזות טוב יותר ולקדם תוצאות חיוביות מבחינת המשתמשים. “כאן, אנו יכולים למנף את המגוון בסל המוצרים שלנו מכיוון שנזדקק לנקודות מגע רבות ואינטליגנטיות המקיימות אינטראקציה עם המשתמש ואוספות מידע, כדי להבין את ‘הסיבה’ ולבסס סיבתיות”, ציין ד”ר פארק.

גם אם מדובר עדיין בעתיד הרחוק, דרגה ארבע, חקר, היא “היעד האולטימטיבי של הבינה המלאכותית ב- LG”, סיכם ד”ר פארק. באמצעות קונספט המכונה ‘למידה ניסיונית’ המבוסס על שיטה מדעית, מערכות AI  יהיו מסוגלות לפתח יכולות חדשות על ידי גיבוש השערות ובדיקתן. כך, ניתן יהיה לחשוף מסקנות חדשות המאפשרות למכונות ללמוד ולשפר, תוך הוספת ערך מוסף לחיי המשתמשים.

“כחלוצים בתחום הבינה המלאכותית, באחריותנו לקחת בחשבון את החשיבות של החוויה האנושית תוך דחיפת גבולות המחקר והפיתוח”, אמר Gagné. אני כולי תקווה כי העבודה המשותפת עם LG תסייע לקבוע סטנדרטים ועקרונות מנחים למי שמיישמים בינה מלאכותית, ותוביל אותם לשקול גישה המציבה את האדם במרכז בניית העתיד”.

הצגת מודל ארבע דרגות החווייה האנושית,  AIX, התקבלה בברכה על ידי שורת דמויות מובילות בתחום, בענפים שונים כמו גם באקדמיה. Yoshua Bengio, זוכה פרס טיורינג ומייסד ומנהל מחקר של מכון המחקר Mila, הפועל בשיתוף אוניברסיטת מונטריאול ואוניברסית מקגיל, יחד עם הפוליטכניקום של מונטריאול ו- HEC מונטריאול, אמר כי “באחריותנו להניע את התפתחות תחום ה- AI לעבר עתיד בו הטכנולוגיה נרתמת באופן שמועיל הן לאנשים והן לחברה כולה”.

ד”ר פארק סיפק גם הצגה מוקדמת אל שורת חידושים בתחום ה-AI שיופיעו בביתן התצוגה הגדול של LG ב- CES 2020, שייפתח ביום שלישי השבוע, ה-7/1/20. תחת הכותרת “כל מקום הוא הבית”, Anywhere is home, התצוגה של LG ThinQ Zone תחשוף סגנון חיים מקושר באופן מלא, המשתרע מעבר לדלת הכניסה – ומדגים את מוצרי הבינה המלאכותית של LG והאופן שבו הם משתלבים בחיי היום-יום על מנת להציע ערך ייחודי ללקוח.

חווית ה- ThinQ Home של LG מתחילה בדלת חכמה, המאמתת את זהות המבקרים באמצעות זיהוי פנים וכלי ביומטרי לזיהוי מבנה ורידים. ביומטריה נדרשת גם כדי לגשת למתקן אחסון המזון הטרי, מיקום ייעודי השומר על מוצרים שסופקו לבית בהיעדר הבעלים. בעת היציאה מהבית, ניתן להשתמש במסך מעברה הפנימי של הדלת המציג מידע שימושי כמו מזג אוויר ותנאי תנועה. כאשר היא מוגדרת למצב יציאה, הדלת החכמה מורה למכשירי LG ThinQ להיכנס למצב צריכת חשמל נמוכה, המתאים לשעות בהן כל תושבי הבית יצאו ממנו.

במתחם המכוניות המקושרות (Connected Cars), תדגים LG חוויה אישית יותר ברכב, על בסיס פלטפורמתwebOS Auto  שלה, אשר פותחה בשיתוף עם יצרנית מושבי הרכב המובילהAdient . בתוך המכונית, ניתן יהיה למצוא מסכי OLED שיאפשרו לנוסעים להמשיך ליהנות מתוכניות הטלוויזיה והסרטים בהם החלו לצפות בבית. אזור הסאונד האישי מספק חוויית מולטימדיה ייחודית לכל נוסע, בעוד העוזר האישי הווירטואלי המופעל על ידי קול מבודד ומזהה פקודות קוליות אפילו תוך כדי השמעת מוסיקה וניהול שיחות בקול רם.

מתחםThinQ Fit  יאפשר למבקרים לחוות אופנה וירטואלית מבלי שיצטרכו להיכנס לחדר המדידות. LG ThinQ Fit™ הוא אבולוציה של רעיון המראה החכמה (Smart Miror) של LG. המערכת משתמשת במצלמות תלת מימד כדי למדוד במדוייק את גוף המשתמש, ולייצר אווטר מציאותי עבור אביזרים וירטואליים. הטכנולוגיה עושה שימוש במאגרי Big Data על מנת להציע הצעות לסגנון לבוש וקישורים לפלטפורמות המאפשרות רכישה ישירה של בגדים.

ולסיום, אין תערוכת CES בלי הרובוטים של LG. הפתרונות הרובוטיים של החברה יציגו כישורים קולינריים, תחזוקה יעילה ואירוח ביתי מהשורה הראשונה במתחם המסעדה העתידנית של רובוטי LG CLOi, הרובוטים האלה מנהלים את תהליך קבלת ההזמנות מהסועדים, בישול, הגשה וניקיון לאחר הסעודה. סועדים פוטנציאליים מוזמנים לבצע הזמנות מרחוק דרך אפליקציית ThinQ ולדפדף בתפריט דרך רמקול חכם, טלוויזיה חכמה או סמארטפון.

כל אלו ועוד יהיו זמינים לתצוגה במהלך תערוכת CES 2020 בתאריכים 7-10.1.20 בביתן מספר #11100 ב-Central Hall of the Las Vegas Convention Center. מוזמנים לעקוב אחר כל הפעילות של LG ב-CES ואחר ההכרזות השונות ברשתות החברתיות באמצעות ההאשטג #LGCES2020.


בתמונה:  נשיא LG Electronics וה-CTO של החברה, ד”ר I.P Park, ממסיבת העיתונאים של החברה ב-CES.

קרדיט: LG

תגובות סגורות