הסכם ראשון לחברת קליבר בתעשייה הבטחונית לרכישת SINTRATEC S2‏ – מדפסת תלת מימד לייצור חלקים סופיים

חברת קליבר, נציגת Sintratec השווייצרית, מדווחת על הסכם ראשון בישראל – עם אחת החברות הגדולות בארץ בזירה הבטחונית – לרכישת ה- Sintratec S2, מדפסת תלת מימדSLS  קומפקטית (בטכנולוגיית סינטור אבקות בלייזר) המתאימה הן לייצור אבות טיפוס והן לייצור מקצועי של חלקים עמידים וחזקים לשימוש סופי. המערכת מציגה לראשונה פתרון משולב All in One הכולל תהליך אוטומטי למחצה של הדפסה בתהליך סינטור לייזר.

המדפסת הקלה לתפעול עושה שימוש בחומר ניילון 12 (Polyamide 12) או ב-TPE גמיש – עובי שכבה 100 מיקרון, והיא מאפשרת הפקת תוצאות בחופש גיאומטרי ללא מגבלות. כדי להשיג תוצאות מדויקות במיוחד המערכת מצוידת במשטח הדפסה צילינדרי שמכיל מערך חימום וקירור חדשני ומהיר במיוחד. בין היתרונות הבולטים: האפשרות להחלפת חומרי גלם ב-10 שניות, העובדה שכמעט ואין צורך לחכות לחימום/קירור בשל הבידוד בין אזור הניקוי לאזור ההדפסה, וגודל מגש הדפסה של של 160 קוטר X 400 מ”מ גובה.

״זו מכונה שמאפשרת הדפסה ברזולוציה ובחוזק חלקים ממש כמו במכונות ה-SLS התעשייתיות״, אומר גיא אנגל, מנכ”ל קליבר. Sintratec שהייתה ערה לצרכי השוק פיתחה את המערכת החדשה במחיר נמוך משמעותית ועם ביצועים מרשימים וזה בדיוק מה שהתעשייה בישראל מבקשת כבר שנים״. לדברי אנגל, הדפסת SLS אף מאפשרת חופש גאומטרי מלא של החלקים (אין שבירה של עמודי תמיכות והאבקה הלא מסונטרת, שאותה ממחזרים, משמשת כתמיכה). בנוסף, מצלמת 4K מאפשרת למשתמש לשלוט בעבודה לכל אורכה ולהעריך את התוצאות בזמן אמת. השימוש בסריקת לייזר מדויקת מבטיח תהליך מדויק וניתן לשחזור שוב ושוב כמו גם מהירות הדפסה גבוהה.

״המדפסת פותחה במלואה על ידי מהנדסים שוויצריים בשיתוף עם מכוני מחקר וגופי אקדמיה, ומיוצרת בשוויץ, תוך הקפדה על איכות גבוהה האופיינית לתעשיות במדינה״, אומר דורון צינר, מנהל שיווק ומכירות בחברת קליבר. ״מעבר לאיכות הגבוהה מדובר בפתרון חסכוני במיוחד ומהיר, המאפשר הדפסה רציפה (בזמן שההדפסה הקודמת מצטננת ניתן כבר להדפיס את העובדה הבאה) כשזמן החימום לפני ההדפסה הצטמצם משמעותית. ״


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות