חדשות היום

מארוול ונוקיה ישתפו פעולה בטכנולוגיית סיליקון לרשתות 5G

שתי החברות מרחיבות את הטווח ואת המגוון של ערכת שבבי ReefShark, לצד חשיפת המעבדים החדשים של מארוול, אשר פותחו בין היתר על ידי צוות הפיתוח הישראלי

גיא אזרד, מנכ”ל מארוול ישראל: “בנוסף לפעילות החברה עם סמסונג, שיתוף הפעולה עם נוקיה ממצב את מארוול כספק המוביל של מערכות שבבים לתשתיות ה-5G.”

מארוול ונוקיה הודיעו כי הן ישתפו פעולה בפיתוח חידושים בתחום הסיליקון לרשתות גישה אלחוטיות, (G multi-RAT – Radio Access Technology5), ובכלל זה שורת דורות של מעבדים ושבבי סיליקון ייעודיים הצפויים להרחיב את הטווח ואת המגוון של ערכת שבבי Nokia ReefShark הזמינים לפתרונות5G .

מאט מורפי, מנכ”ל ונשיא מארוול, אמר כי “מארוול נלהבת לחבור עם נוקיה, על מנת לאפשר פתרונות מדור חדש לרשתות 5G. פלטפורמות פתרונות המוליכים למחצה שלנו, המיועדות לתחום תשתיות הנתונים, בשילוב עם הטכנולוגיה ויכולות השיווק של מארוול, יאפשרו לרשתות האלחוטיות העתידיות לממש את ההבטחה הגלומה ברשתות דור חמישי, ולפתוח עולם חדש של הזדמנויות עסקיות”.

לדברי טומי יואיטו, נשיא תחום רשתות המובייל בנוקיה, “ההודעה הנוכחית מדגישה את המחויבות המתמשכת שלנו להרחבת המגוון והשימוש של ערכת שבבי ReefShark, במסגרת סל המוצרים שלנו. כך, אנו מבטיחים כי פתרונות הדור החמישי שלנו מצויידים על מנת להציע ללקוחותינו את הביצועים הטובים בתחומם. ככל שספקי שירות ממשיכים לקדם את תוכניות הדור החמישי שלהם ולתמוך בתעבורה גדולה יותר ובשירותים חדשים, התשתיות והרכיבים חייבים גם הם להתפתח במהירות. אימוץ הפיתוחים העדכניים בתחום טכנולוגיית הסיליקון הוא צעד קריטי במתן מענה לצורכי לקוחותינו”.

שיתוף הפעולה בין מארוול לבין נוקיה הוא חלק מפיתוח של דור חדש של משפחת מעבדי OCETON Fusion. דור זה נבנה על פלטפורמת OCTEON TX2 החדשה והוא מיועד לשימוש בתחנות בסיס סלולריות. רשתות 5G אלחוטיות מבטיחות שיפור דרמטי ברוחב הפס ובזמן המתנה. הן תספקנה רמת שירות חסרת תקדים ותאפשרנה שימושים חדשים עבור מפעילות הסלולר. כדי שתשתית ה-5G האלחוטית תהפוך את ההבטחה הזו למציאות, היא צריכה עוצמת עיבוד חזקה יותר. מעבדי -OCETON Fusion זכו לשורת שיפורים המאפשרים להם להתמודד עם עוצמת הדרישה הזו.

יוסי לוי, מנהל פיתוח המעבדים במארוול ישראל: “שיתוף הפעולה החדש עם נוקיה מבוסס על סט מוצרים בחזית הטכנולוגיה הן מבחינת תוכן הרכיבים והן מבחינת טכנולוגיות הייצור. בסניף החברה בישראל פותחו חלק ממאיצי החומרה במעבד ה Fusion לשם התאמתו לדרישות המערכת של נוקיה, ואנו אף מרחיבים את פעילתנו בישראל בפיתוח הדור הבא של המוצרים לנוקיה”.

מעבדי OCTEON Fusion מבוססים על ליבות של Arm v8 עם מאיצי חומרה למשימות עיבוד וניהול זרימת נתונים ברשת. הם מוסיפים ליבות DSP ניתנות לתכנות, הממצבים אותם כפתרון המיטיבי עבור תחנות סלולריות.

יותר משבעה מיליון מעבדי OCTETON ו-OCTEON Fusion תוכננו עבור תחנות בסיס 3G, 4G וכעת 5G ברחבי העולם. יצרניות OEM המובילות בתחום תשתית הטלקום כבר בחרו במעבדי ה-OCTEON Fusion המעודכנים עבור הדור הבא של תחנות הבסיסי שלהן לעולם ה-5G.

“מארוול מספקת את המערך המקיף ביותר של פתרונות סיליקון בתעשיית ה-5G”, אמר ראג’ סינג, סמנכ”ל קבוצת עסקי המעבדים במארוול. “משפחת ה-Fusion OCTEON היא אבן הפינה של הארכיטקטורה שלנו: היא מספקת פלטפורמת מחשוב תחנות בסיס מקיפה, תואמת תוכנה ובעלת יכולת התאמה שעונה לצרכים המגוונים של רשתות ה-5G מהדור הבא”.

תכונות המפתח של OCTEON Fusion כוללות:

  • קיבולת גבוהה: תמיכה באלפי משתמשים/התקנים מחוברים.
  • קישוריות רחבה: חיבור לתדרי רדיו רבים ו/או מערכי אנטנות MIMO מסיביים.
  • תפוקה גבוהה: תמיכה במספר ערוצים ברוחב פס של 100MHz או מספר גדול יותר של ערוצים ברוחב פס נמוך יותר.
  • פריסת תדרים רחבה: תמיכה ב-sub-7GHz וכן בספקטרום של גל מילימטרי.

תמונת כותרת: גיא אזרד מנכל מארוול ישראל

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות