חדשות היום

זיהוי מאחורי המסיכה: החברה שמזהה פני אנשים גם עם מיגון מלא גייסה 5 מיליון דולר

חברת Corsight AI, המפתחת פלטפורמה לזיהוי פנים בזמן אמת, מודיעה על גיוס סיד של 5 מיליון דולר. ההון גויס מקרן Awz Ventures הקנדית, הממוקדת בפתרונות בתחום המודיעין ואבטחה.

לחברה יכולת זיהוי פנים המאפשרת זיהוי יחידים בתוך ריכוזי אוכלוסייה, התמודדות עם כיסויי פנים ותחפושות, קשיי תאורה, זיהוי מרחוק, זוויות מאתגרות ועוד. ההון שגויס ישמש לשיווק הפלטפורמה והמשך פיתוח טכנולוגי לשמירה על היתרון הקיים.

החברה מציעה גם מערכת לזיהוי פנים בזמן אמת ממידע הנקלט במצלמות וידאו, ברמות דיוק גבוהות ביותר הנותנת מענה גם לאתגרים סביבתיים משמעותיים. לרבות אתגרי מגפת הקורונה, שרבים מאזרחי העולם מסתובבים בתקופה זו עם כיסוי פנים חלקי. הדבר מקשה על ממשלות וארגונים לזהות את האוכלוסייה על בסיס תווי פנים חלקיים. החברה פיתחה יכולת זיהוי פנים גם שהן מוסתרות מאחורי מסכת אף ופה, משקפי מגן ומשקף פלסטי המכסים את הפנים בו זמנית. כמקובל אצל צוותים רפואיים המטפלים בחולי קורונה.

לטכנולוגיה מספר שימושים אפשריים, ביניהם התראה בזמן אמת על זיהוי תווי פנים של אדם מפר בידוד שיצא מוסתר במסכה למרחב ציבורי וריכוזי אוכלוסייה. באיתור חולה קורונה במרחב ציבורי ניתן גם לגלות הדבקות פוטנציאלית, לסנן במערכת את האנשים אליהם היה קרוב לפי פרקי זמן ומרחק. אף להעריך את גילאי האנשים שהיו בקרבת החולה, כדי להתמקד באנשים בגילאים מתקדמים הנמצאים בסיכון.

הטכנולוגיה מסייעת לשוק העבודה וארגונים להשתמש בזיהוי פנים כחלופה למגע בקודנים וקוראי כרטיסים הגורמים להעברת נגיפים. אפשר לפתוח דלתות ושערים גם עם פנים מכוסות, ללא מגע או הסרת מיגון. בנוסף אם מתגלה חולה קורונה המערכת יכולה להפיק דוח בשניות על האנשים שהיו ליד החולה וצריכים להישלח לבידוד. במקום לסגור מחלקות שלמות כתוצאה מחוסר ידיעה למי התקרב החולה וממי שמר מרחק.

לחברה יש התקנות קבועות ופיילוטים בשדות תעופה באירופה, בתי חולים באירופה, ערים חכמות באסיה, משטרות בדרום אמריקה, מעברי גבול בדרום אמריקה, מכרות ובנקים באפריקה.

Corsight AI היא חברה בת של קבוצת קורטיקה, המפתחת טכנולוגיית בינה מלאכותית אוטונומית, בעלת יכולת למידה בלתי מונחית. קורטיקה מקימה חברות AI ושותפויות בתחומים שונים הנשענות על הטכנולוגיה שפיתחה. ביניהן חברות בתחום האוטומוטיב (Cartica AI), אבטחת כבודה אוטומטית (SeeTrue), פינטק (Fintica) ועוד. קורטיקה הוקמה בשנת 2007 וגייסה עד כה יותר מ-70 מיליון דולר. בחברות הקבוצה מועסקים עובדים במשרדים בתל אביב, ג’נבה, ניו יורק וחיפה, והיא מחזיקה בפורטפוליו IP (קניין רוחני) של למעלה מ- 250 פטנטים.

Corsight AI הוקמה בסוף 2019 על ידי מייסדי קורטיקה, יגאל רייחלגאוז, קרינה אודינייב ופרופ’ יהושע זאבי. לתפקיד מנכ”ל החברה מונה גדי פירן, בעל רקע עשיר בתחום ההייטק והתמקצעות באנליזות וידאו. בחברה מועסקים 15 עובדים במשרדים בתל אביב וארה”ב.

לדברי יגאל רייחלגאוז, יו”ר וממייסדי קורטיקה: “קורטיקה שמחה להשיק את חברת הבת החדשה שלה – Corsight AI. כמובילה עולמית בתחום הזיהוי והחיפוש הויזואלי, קורטיקה מתמקדת בוורטיקליים אשר יש בהם צורך אמיתי ותחרות משמעותית בשוק ואז מפתחת פתרונות מתאימים בהתבסס על יתרונה הטכנולוגי המשמעותי בהיבטי הדיוק, העלות והסקלביליות. עולם זיהוי הפנים מרתק ומאתגר במיוחד בימים אלו של מגפה עולמית ו- Corsight AI נותנת לכך מענה אולטימטיבי וכי קורטיקה שמחה לשתף פעולה עם שותף אסטרטגי מוביל בתחום הבטחוני כקרן Awz .”

לדברי ירון אשכנזי, שותף-מנהל ב- Awz Ventures: “קבוצת Awz גאה להשקיע בחברת Corsight AI, המפתחת את טכנולוגית זיהוי הפנים מבוססת AI מהמתקדמות בעולם. הפתרונות הייחודיים של Corsight AI מאפשרים לכוחות אכיפת החוק, גופי ממשל וארגונים אזרחיים להתמודד עם איומי בטיחות ובטחון, לרבות אתגרי מגפת הקורונה העולמית. ביחד עם ההנהלה המוכשרת והמנוסה ב- Corsight AI, אנו מאמינים כי החברה תתרום רבות להגברת הבטיחות בכל העולם.”

את חברת Corsight AI ייצג משרד עוה”ד שבלת ושות’, את קרן Awz ייצג משרד קורן-גרודברג ושות’.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות