ימי קורונה: חוקרים בנו קובוט המצוייד בגלגלים, חיישני לידאר ומצלמות – לסיוע בחיטוי שטחי ציבור גדולים

בימים של נגיף שנצמד למשטחים, יש חשיבות רבה לחיטוי בלתי פוסק: הבעיה: השטחים נרחבים והעבודה מעייפת ומשעממת את בני האדם שעוסקים בה. הפתרון, החצי-אוטונומי, שבלבו שימוש בקובוטים של UR, נבנה ונוסה בתנאי שטח, על ידי חוקרים באוניברסיטת סינגפור. בקרוב אצלנו?

אחד האתגרים של תקופת מגיפת הקורונה הוא כיצד מחטאים שטחים נרחבים, משימה רבת חשיבות ומתמשכת, שמפעילה עומס רב על העובדים הקיימים. חוקרים באוניברסיטת ״נאניאנג״ בסינגפור, פיתחו ובנו את הפתרון האולטימטיבי: ה-XDBOT, קובוט חצי אוטונומי שייכנס בקרוב לשימוש לאחר בחינתו בתנאי שטח. בלב המערכת נמצא קובוט (רובוט שיתופי) של חברת Universal Robots מחלוצות הקובוטים (רובוטים שיתופיים).

חוקרי האוניברסיטה החלו בפיתוח מייד עם תחילת המגיפה, כשהרשויות המקומיות בסינגפור זיהו צוואר בקבוק בשטחים ציבוריים גדולים, דוגמת שדות תעופה, בתי מלון ומרכזים רפואיים, בהם העובדים הקבועים לא הצליחו להתגבר על משימות החיטוי. ״מדובר בעבודה קשה שחוזרת על עצמה וכזו שגם מסכנת את העובדים בחשיפה לווירוס״, אומרים החוקרים. ״המערכת שפיתחנו, הנשלטת מרחוק, מאפשרת לחטא שטחים גדולים במיוחד, בזמן קצר וללא מגע אנושי עם השטח המחוטא״.

כיום, רוב רובוטי הניקוי מיועדים לשאיבה, או שפשוף רצפות ומעטים יכולים להתמודד עם משטחים בגבהים שונים. ה- XDBOT, הוא קובוט UR ממונע, בעל זרועות 6 צירים המחובר למיכל ענק המלא בחומר חיטוי שמסוגל להגיע ולחטא מקומות אותם רובוט רגיל לא יכול להגיע אליהם, דוגמת שולחנות גבוהים, או מאחורי משטחים. לצורך הליך ההתזה נעשה שימוש בפיית התזה אלקטרו-סטטית, שמבטיחה פיזור שווה של השטח.

הקובוט מגיע מצוייד בחיישני לידאר ומצלמות HD והוא נשלט עד לטווח של כ- 50 מטרים מהמפעיל. הקובוט, יכול לפעול ברציפות במשך 4 שעות באמצעות סוללות נטענות עם קיבולת נוזל חיטוי של עד 8.5 ליטר. ״הפעילות המאומצת סביב השעון של עובדי הניקיון, כמו גם העובדה שכמה וכמה מהם כבר נדבקו בווירוס, הצריכה חשיבה שונה. השימוש בקובוט חכם, שמופעל מרחוק על ידי אדם אחד בלבד, המצוייד בטבלט, מגביר את קצב הניקוי פי ארבע ושומר על בריאות הסביבה והעובדים״.

סרטון:


התמונות: קרדיט – באדיבות NTU Singapore

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות