חדשות היום

חברת Bat-Call מפתחת טכנולוגיה מהפכנית מבוססת בינה מלאכותית להאזנת קולות גוף בתחום התת-שמע אשר תסייע להילחם במחלת הקורונה

– Bat-Call, חברת סטארט-אפ טכנולוגית רפואית המפתחת מערכות דיגיטליות לאבחון אקוסטי, הודיעה ​​היום כי היא עובדת על התאמת אלגוריתם התכנה לסיווג מחלות לתמיכה באבחון וניטור של חולי קורונה, לאחר שהצליחה לזהות דלקת ריאות בעזרת מכשיר ההאזנה שלה המבוסס בינה מלאכותית.

אחת מאבני היסוד של הרפואה היא האזנה לצלילי הגוף (באמצעות סטטוסקופ). עם זאת, קולות רבים שהגוף מפיק אינם ניתנים לשמיעה ע”י האוזן האנושית, וכתוצאה מכך מידע קליני חשוב אינו נבחן. אבחון באמצעות הסטטוסקופים המסורתיים הינו סובייקטיבי מכיוון שהוא מסתמך על כישורי השמיעה של הרופא. אבחון לא מדויק עלול לגרום לטיפול תת-אופטימלי, לביצוע בדיקות מיותרות ולהגדלת הוצאות מערכת הבריאות.

בהתבסס על ניתוח האינפרה-סאונד המוגן בפטנט וטכנולוגיות סיווג הלמידה העמוקה (Deep Learning) שלה, חברת Bat-Call מפתחת מערכות אבחון דיגיטליות אקוסטיות פורצות דרך, בכדי לסייע באבחון וניהול מוקדם של מחלות כרוניות כמו דלקת ריאות, אסטמה, COPD, אי ספיקת לב, וכעת תוכל לתמוך בגילוי וניטור של חולי קורונה.

המנהל המדעי של חברת Bat-Call, ד”ר יצחק שוורץ: “ניתן לרתום את הטכנולוגיה של Bat-Call לצורך ביצוע סינון המוני מהיר ויעיל של אוכלוסיות רחבות וכן לטובת אבחון ומעקב מדויקים של חולי קורונה בהסגר ללא צורך באנשי צוות רפואי, מכיוון שהמכשיר יכול לסווג את חומרת המחלה, ובמידת הצורך, להעביר את המידע לרופא הנמצא במרוחק. מהלך זה יקטין את השימוש בבדיקות יקרות או פולשניות כמו צילום רנטגן, CT ובדיקות דם, יפחית את הפניות למרכזים רפואיים וישמור על הצוות הרפואי מפני הדבקות. הצרכים ההולכים וגדלים לפתרונות רפואיים דיגיטליים, יחד עם האפשרות לבדיקות עצמיות ע”י נבדקים, מודגשים ונחוצים כעת יותר מתמיד עם התפרצות נגיף הקורונה ברחבי העולם.”

במחקר קליני שבוצע לאחרונה במספר מרכזים רפואיים בישראל, אלגוריתם החברה השיג דיוק גילוי של 90% בקרב חולי דלקת ריאות, בהשוואה לממוצע של 55% באמצעות סטטוסקופ רגיל. על פי מאמרים שפורסמו לאחרונה נראה כי 83% מחולי הקורונה סובלים מחום, 82% משיעול, 31% מקשיי נשימה, ורק 9% מנזלת ו-8% מכאבי גרון.

ד”ר אמין שניפי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי העמק  מוסיף: “ישנה חשיבות רבה לאבחון וניטור ההתקדמות של מעורבות מחלות ריאה, הגורמת לקושי בנשימה ובשיעול, ללא התסמינים האחרים, באבחון מחלת הקורונה. טכנולוגיה המסוגלת לנתח את התדרים הנמוכים של קולות הריאה תוכל לגלות באופן מיטבי התדרדרות או שיפור של המחלה. אין לי ספק שהטכנולוגיה של Bat-Call יכולה להיות כלי מעולה בניהול המגיפה, מכיוון שהיא יכולה לשמש לאבחון וניטור רציף של חולים ולאופטימיזציה של הטיפול. “

“כאן במרכז הרפואי העמק התחלנו כבר לאסוף קולות חזה של מטופלים המגיעים למיון עם חשד לקורונה, וכן קולות חזה של חולים מאובחנים במחלקת הקורונה שלנו. עם הצטרפותם של עוד מרכזים רפואיים למחקר זה, ובאמצעות המידע שייאסף, האלגוריתם המסווג של החברה יוכל לייצר כלי לניבוי וניטור המחלה”.

 


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות