ישראל מציעה למדינות העולם גישה מיידית וללא עלות לטכנולוגיות מתקדמות לסיוע במאבק בנגיף הקורונה

חברת “דיאגנוסטיקס רובוטיקס” הישראלית פיתחה מערכת בינה מלאכותית המסייעת באבחון מרחוק של נדבקים וחולים, יוצרת מפה “חיה” של היקף ההדבקה, חוזה את התפשטות המחלה ומסייעת בהפחתת הלחץ על צוותי הרפואה; פתרון נוסף – שמוצע לשימוש עולמי לא עלות – הוא אפליקציית “המגן” הממשלתית המתריעה למשתמשיה במידה והיו בקרבת חולי קורונה בכדי שיכניסו עצמם להסגר

אלו הם שניים מתוך 100 פתרונות טכנולוגיים תוצרת כחול לבן היכולים לסייע במאבק העולמי בקורונה, פרטים מלאים אודותיהם נגישים באנגלית במדריך החדש שהשיק סטארט-אפ ניישן סנטרל (SNC)

תל אביב, 31 מרס, 2020: בכירים בתעשיית ההייטק הישראלית מציעים למדינות העולם גישה מיידית וללא עלות לטכנולוגיות מתקדמות המיושמות כיום בהצלחה בישראל כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה.

אחד מהפתרונות החדשניים הללו, שפותח על ידי “דיאגנוסטיקס רובוטיקס” הישראלית, הוא מערכת מתקדמת מבוססת בינה מלאכותית, המספקת יכולות ניטור מרחוק של קצב והיקף התפשטות המחלה, לצד כלי אנליטי להערכות סיכון, מפה “חיה” של היקף ומיקום ההדבקה ברחבי המדינה ומודלים של תחזיות. כל אלו מאפשרים תגובה מהירה ויעילה יותר של הצוותים הרפואיים, ומספקים תובנות למקבלי ההחלטות במערכת הבריאות בכדי להוריד עומס על בתי החולים ולהפנות משאבים בצורה חכמה ויעילה יותר. המערכת של “דיאגנוסטיקס רובוטיקס” מיושמת כיום בישראל בשיתוף משרד הבריאות, כל קופות החולים, מד”א, ומוקדי החירום הרפואי.

כדי לאמוד את היקף התפשטות המחלה, הציבור מתבקש למלא מדי יום שאלון אנונימי ולהתריע על כל תסמיני בריאות האופייניים לנגיף. כל ארבע קופות החולים בישראל הפיצו שאלון פשוט למענה לקהל המבוטחים באמצעות הודעת טקסט. התהליך המקוון מפחית את העומס על מערכת הבריאות ושומר על בריאות הצוותים הרפואיים. תוך יממה אחת הופצו השאלונים לכרבע מאוכלוסיית ישראל והתקבלו נתונים מכ-80% מהנשאלים.

 

המידע המופק מהשאלונים מוצג בצורה ויזואלית באמצעות מפה אפידימיולגית ברוזלוציה גבוהה, המאפשרת למשרד הבריאות לקבל הערכה מעמיקה ומיידית בקצב התפשטות הנגיף ובמיקומים המצדיקים תשומת לב יתרה. יכולות הבינה המלאכותית של המערכת מספקים גם מגמות ומודלים לחיזוי. עד היום המערכת זיהתה מאות חולים עם תסמיני הידבקות ראשוניים שלא היו מבודדים, סיפקה להם הנחיות, ועדכנה את קופות החולים שלהם.

מייסדי “דיאגנוסטיקס רובוטיקס”, ד”ר קירה רדינסקי, פרופ’ משה שהם, ויונתן עמיר, נרתמו למאבק הגלובלי בוירוס הקורונה ומציעים למדינות העולם גישה מיידית וללא עלות לטכנולוגייה החדשנית. נציגים מטעם ארה”ב, איטליה, ברזיל, אוסטריה והולנד כבר הביעו עניין ופנו אל החברה. “המטרה שלנו היא לסייע לכל מדינה בכל דרך שנוכל, במציאות הנוכחית”, אמרה ד”ר רדינסקי, מומחית בינה מלאכותית בעלת שם עולמי שעבודתה הצליחה בעבר לחזות התפשטות מגיפות בקובה. “אנחנו רוצים לעזור ככל הניתן ולהציע את תמיכתנו במאבק נגד נגיף הקורונה. זהו כבוד גדול עבורנו לחלוק את הידע והיכולות פורצות הדרך שלנו, שכבר הוטמעו בהצלחה בכל רחבי ישראל, עם מדינות העולם”.

פתרון ישראלי נוסף שמוצע כעת למדינות העולם הוא אפליקציית “המגן” – אפליקציית קוד-פתוח לטלפונים חכמים המסייעת לשמור על “ריחוק חברתי” ולהאט את התפשטות הנגיף. האפליקציה, שאינה מהווה תחליף לייעוץ רפואי, מצליבה את היסטוריית המיקומים של אלו שנדבקו (לפי נתוני משרד הבריאות) עם המיקום הנוכחי של המשתמשים בה. במידה והם שהו בקרבת חולים או אנשים שנדבקו בנגיף – האפליקציה תתריע בפני המשתמשים, תמליץ להם להיכנס לבידוד מרצון של 14 ימים ותבקש מהם לעדכן את משרד הבריאות ולקבל הנחיות. למעלה ממיליון ישראלים כבר הורידו את האפליקציה.

מפתחי האפליקציה השתמשו בקוד פתוח – כשמדינות אחרות יוכלו להתאים ולהטמיע אותה בקלות וביעילות. בין המפתחים היו מתנדבים בקהילת IL DEV וכן מומחי סייבר ופרטיות ישראלים – שווידאו כי הנתונים האישיים יישמרו על המכשירים האישיים ולא יהיו זמינים לשום גורם חיצוני, כך שלא יהיה ניתן להתחקות אחר אנשים ללא ידיעתם.

לאחר שהוטמעה בהצלחה בישראל, מוריס דורפמן, משנה למנכ”ל טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד הבריאות, קרא למדינות אחרות לאמץ את הטכנולוגיה: “אני קורא לעמיתיי מסביב לעולם לקבל את הצעתינו ולהשתמש באפליקציית הקוד הפתוח הזו לצרכיהם – ללא עלות. אנו נשמח גם להגיש סיוע ככל שיידרש”. האפליקציה כבר זמינה במספר שפות, לרבות אנגלית, צרפתית, ערבית, ורוסית ונציגי מדינות שונות בישראל כבר פנו למשרד הבריאות והתעניינו ביישומן.

אפליקציית “המגן” והטכנולוגיה של “דיאגנוסטיקס רובוטיקס” הן רק שתיים מתוך 100 פתרונות טכנולוגיים כחול- לבן שיכולות לסייע למדינות בעולם במאבק נגד נגיף הקורונה – פתרונות אלו זמינים עכשיו במאגר המידע שהשיקה “Start-Up Nation Central” (SNC) – חברה לתועלת הציבור הפועלת לקידום תעשיית ההייטק הישראלית וחיבורה לממשלות, ארגונים עסקיים ומשקיעים ברחבי העולם.

פרופסור יוג’ין קנדל, מנכ”ל Start-Up Nation Central ויו”ר המועצה הלאומית לכלכלה של ישראל לשעבר: “מדינת ישראל מנוסה מאוד בטיפול באירועי חירום ובחשיבה חדשנית ופורצות דרך – מה שיכול לסייע רבות למדינות העולם להתמודד טוב יותר עם משבר הקורונה. אנו זמינים לכל סיוע שיידרש בכדי לוודא שאותן טכנולוגיות, שיכולות להציל חיים, יהיו זמינות לכל מדינות העולם בשעה קשה זו”.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות