הסטארט-אפ Cordio יחל בניסוי קליני בבית החולים רמב”ם של טכנולוגיה לאבחון מצבם של חולי קורונה מרחוק באמצעות ניתוח דיבור

הפתרון החדש מבוסס על טכנולוגיה מוכחת שפיתח הסטארט-אפ Cordio לזיהוי התדרדרות במצבם של חולי אי ספיקת לב

פרופ’ חיים לוטן, סמנכ”ל הפיתוח הרפואי של Cordio: “אם נצליח ביחד עם החוקרים של בית החולים רמב”ם להוכיח את יעילות המערכת, נוכל להקים מערכת עובדת תוך כחודשיים”

בית החולים רמב”ם בחיפה יתחיל בשבועיים הקרובים ניסוי קליני של פתרון טכנולוגי חדש לניטור ולאבחון מצבם של חולי קורונה מרחוק, על בסיס ניתוח הדיבור שלהם שנדגם באפליקציה סלולרית. טכנולוגיית HearO שפותחה על ידי חברת הסטארט-אפ Cordio מאור יהודה עשויה לספק יכולות ניהול מתקדמות של חולי קורונה מאובחנים הנמצאים בבידוד אך טרם אושפזו בבתי החולים. את הניסוי הקליני יובילו ד”ר גדעון ברגר ופרופ’ זאהר עאזם מבית החולים רמב”ם בהובלה טכנולוגית של פרופ’ אילן שלום, סמנכ”ל הטכנולוגיות של Cordio.

הפתרון החדש מבוסס על טכנולוגיה מוכחת שפותחה על ידי Cordio לניטור ולאבחון מרחוק של מצבם של חולי אי ספיקת לב. המערכת מנתחת את הקלטות הדיבור של החולה בטלפון הסלולרי ומזהה שינויים במאזן הנוזלים בריאות שמעידים על החמרה קרובה של מצב אי ספיקת הלב של החולים. פתרון זה הוכח כבר בניסויים בקרב מאות חולים בעשרה מוסדות רפואיים וביניהם: רמב”ם, בילינסון, ברזילי, הגליל, שירותי בריאות כללית ועוד. המערכת סיפקה התראות להתדרדרות במצב חולי אי ספיקת לב 10 ימים בממוצע טרם אשפוז על רקע החמרה באי ספיקת לב – ברמת דיוק של יותר מ- 80%. לאור הצלחת הניסויים נמצא הפתרון בדרך לאישור ה-FDA.

Cordio שהחלה את דרכה בחממת אינסנטיב באריאל מעסיקה כיום 25 עובדים באור יהודה. החברה הוקמה ע”י פרופ’ לוטן ביחד עם קרן הון הסיכון פרגרין בעקבות דרישה שאותרה ע”י פרגרין, לפתרון קל לשימוש שיאפשר מעקב אחרי חולי אי ספיקת לב – המחלה הכרונית הנפוצה בעולם. פרגרין תומכת בחברה מהקמתה אסטרטגית, פיננסית ותפעולית ומלווה אותה גם בניסויים הקליניים להתאמת מערכת HearO למאבק בנגיף הקורונה. הפתרון הייעודי של Cordio לחולי קורונה מבוסס על התאמה של HearO למנגנון הידרדרות מחלת הקורנה המתאפיינת בדלקת ריאות דו-צידית המלווה בבצקת הנוצרת בריאות. המטרה שמערכת HearO תזהה התדרדרות במצב החולה באמצעות זיהוי שינויים קלים ביותר במאזן הנוזלים בריאות ותחילת דלקתיות, לפני שהחולה ירגיש בכך ולעיתים לפני שניתן לאבחן אותו, באמצעות ניתוח הקלטות של דיבורו.

כיום יש בישראל מאות חולי קורונה מאובחנים הנמצאים בבידוד בבתי מלון, בבתיהם ובמתקנים מרוחקים שונים. החולים הללו מנוטרים באמצעים פשוטים כמו מדידת חום והערכה סובייקטיבית – ורבים מהם מועברים לאשפוז באופן שיוצר עומס רב על המערכת. הפתרון החדש של הסטארט-אפ Cordio נועד לייעל את המעקב מרחוק אחר חולי הקורונה, לזהות באמצעות אפליקציה סלולרית ידידותית אילו מהם מתדרדרים וזקוקים לאשפוז בבית החולים ולצמצם בכך את העומס בבתי החולים. כן היא תשמש למעקב מרחוק אחר מצבם של חולי קורונה שהחלימו וחזרו לבתיהם.

תמיר טל, מנכ”ל Cordio: “מגפת הקורונה מחייבת ניהול יעיל של משאבי מערכת הבריאות על מנת שתוכל להתמודד עם אלפי החולים שמספרם הולך וגדל – ולאשפז בבתי החולים רק את החולים ברמות הסיכון הגבוהות ביותר. הצפי להתרחבות ההדבקה יאפשר לנו להשלים בתוך מספר שבועות ניסוי קליני רחב ההיקף בבית חולים רמב”ם שיוביל לנקודת מפנה ביכולת של המדינה לנהל ביעילות את המאבק במגפה”.

פרופ’ חיים לוטן, מנהל הפיתוח הרפואי של Cordio, לשעבר הקרדיולוג הראשי של בית החולים הדסה: “הפתרון לאבחון מרחוק של מצבם של חולי הקורונה מבוסס על טכנולוגיה שהוכחה וניתנת להתאמה מהירה למגפה החדשה. על פי הסטטיסטיקות נגיע בתוך מספר שבועות להיקף של עשרות אלפי חולים מאובחנים. אם נצליח בעזרת בית החולים רמב”ם להוכיח את יעילות המערכת, נוכל להקים מערכת עובדת תוך כחודשיים”.

ד”ר מיכאל הלברטל, מנהל בית החולים רמב”ם: “הניסוי המוצלח שביצענו עם Cordio לזיהוי של התדרדרות מצבם של חולי אי ספיקת לב נותן לנו תקווה כי נוכל ליישם בהצלחה מערכת דומה לזיהוי התדרדרות של חולי קורונה שטרם אושפזו או שוחררו לביתם במצב קל או לאחר החלמה. רמב”ם, בדומה למוסדות בריאות אחרים, מאמץ במהירות טכנולוגיות טל-רפואה שמאבחנות מחלות, חוסכות משאבים ומקטינות את הסיכון והעומס על הצוותים הרפואיים. פתרונות כמו Cordio חיוניים במיוחד להתמודדות עם מגפת הקורונה שמעמידה את מוסדות הבריאות בפני מבחנים מורכבים ורחבי היקף שטרם נראו”.

לפרטים נוספים: אורי מאירוביץ’, יחסי ציבור הסטארט-אפ Cordio, נייד: 054-6400070


Cordio Medical management team. Credit – Eyal Tueg

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות