לפגוע ברחפן עם רחפן – התעשייה האווירית תשלב יכולות יירוט באמצעות רחפן במערכת אנטי רחפנים Drone Guard: חתמה על הסכם חדש עם חברת איירון דרון

התעשייה האווירית וחברת ההזנק איירון דרון (Iron Drone) מודיעות על חתימת הסכם לשיתוף פעולה, במסגרתו התעשייה האווירית תשלב יכולות יירוט למערכת אנטי רחפנים המתקדמת Drone Guard. חברת איירון דרון מתמחה בפיתוח רחפנים אוטונומיים ליירוט רחפנים, שכעת משולבות במערכת אנטי הרחפנים של אלתא. הרחפן המיירט מסוגל לפעול ביום ובלילה ומשוגר מתחנת עגינה חדשנית המאחסנת מספר רחפנים מוכנים לפעולה וניתנים להפעלה בקצב מהיר באופן המאפשר התמודדות בו-זמנית עם מספר מטרות ונחילים.

יותר ממאה יחידות של מערכת האנטי רחפנים, שמפותחת ומיוצרת בחטיבת אלתא ומשמשת לאיתור, לזיהוי ולשיבוש פעילות רחפנים נמכרו עד כה ברחבי העולם. שיתוף הפעולה עם איירון דרון נחתם כחלק ממדיניות של התעשייה האווירית לקידום שיתופי פעולה עם חברות הזנק, במטרה לשלב טכנולוגיות ייחודיות במערכות הקיימות ולשפר את ביצועיהן. אלתא הינה מובילה עולמית בתחום החישה מרחוק והמכ”מים, מפתחת מערכות פורצות דרך ואסטרטגיות כגון מטוסי משימה, מערכי סייבר לאומיים, מערכות רובוטיקה יבשתית, הגנה מפני רחפנים, מערכות הגנת מולדת ועוד.

מנהל מפעל היבשה באלתא, התעשייה האווירית, צביקה ירום: “החתימה על הסכם שיתוף פעולה זה ושילוב יכולות יירוט למערכת ה- Drone Guard מספקים פתרון ייחודי עבור מגוון רחב של איומים. המערכת משלבת את הידע והניסיון ארוך השנים של אלתא בתחומי המכ”ם, המודיעין והבינה המלאכותית יחד עם הפתרון הייחודי של איירון דרון ליירוט קינטי של רחפנים. האינטגרציה בין המערכות כבר הוכחה והודגמה במספר ניסויים, ואנו כבר נמצאים בשלבי שיווק של הפתרון המשותף. מערכת Drone Guard הינה חלק מהפתרונות שמציע מפעל היבשה שמוקם בימים אלו בבאר שבע בהשקעה של למעלה ממאה מיליון שקלים, לטובת בניית תשתיות טכנולוגיות חדשניות ויישום מחקר ופיתוח בתחומי היבשה”.

מנכ”ל איירון דרון, מתן מלמד: “שיתוף הפעולה האסטרטגי עם אלתא מבית התעשייה האווירית הוא אבן דרך משמעותית לאיירון דרון. שילוב הכוחות בין היכולות המתקדמות של מערכת Drone Guard לבין יכולות הניהוג והביות המתקדמות של איירון דרון מהווים מכפיל כוח עסקי וטכנולוגי”.

המכ”ם המתקדם המשולב במערכת Drone Guard מסוגל לזהות חדירת רחפנים למרחב האווירי. עם זיהוי חדירה, מוזנק הרחפן המיירט, וטס לעבר המטרה בהכוונת המכ”מ. בשלב זה הרחפן המיירט מזהה ו”ננעל” על המטרה באמצעות סנסורים ויכולות ראיה ממוחשבת מתקדמות, וממשיך לביצוע משימת היירוט עד לשלב הפגיעה הפיזית בכלי התוקף ונטרולו. התהליך כולו מתבצע באופן אוטונומי וללא התערבות אנושית. השילוב בין מערכת אנטי רחפנים לבין פתרון היירוט של חברת איירון דרון, מאפשר לתעשייה האווירית להציע למגוון לקוחותיה את הטכנולוגיה המתקדמת לתרחישים העתידיים ובכך מציבה עצמה בפסגת הטכנולוגיה. פתרון זה מאפשר יירוט באזורים בהם לא ניתן לעשות שימוש באמצעי הגנה רכה או באמצעי הגנה בעלי השפעה סביבתית גבוהה: שדות תעופה, אזורים מאוכלסים ותשתיות לאומיות (תחנות כוח, מתקנים רגישים ועוד).

מערכת Drone Guard, קרדיט: התעשייה האווירית

מערכת Drone Guard, קרדיט: התעשייה האווירית

בשנים האחרונות ניכרת עליה דרמטית בשימוש רחפנים. לצד השימוש בהם למטרות לגיטימיות ישנה מגמה גוברת של שימוש ברחפנים ע”י גורמי טרור ופשיעה והם הפכו לאיום פוטנציאלי על מתקנים רגישים, התכנסויות המוניות, אישים מפורסמים וכלי טיס אחרים, וכן בנושאי הגנת המולדת, וזאת בשל הקושי לאתרם הנובע מגודלם הקטן ומטיסתם האיטית בגובה נמוך. מל”טים קטנים ורחפנים עשויים לשמש למטרות עוינות כגון איסוף מודיעין, הברחות או אפילו נשיאת חימוש. ולכן נדרש פתרון משולב רב שכבתי להגנה מלאה מפני כל סוגי האיומים.

 

 


בתמונות:  

  1. רחפן מיירט, קרדיט: התעשייה האווירית
  2. מערכת Drone Guard, קרדיט: התעשייה האווירית
מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות