מסוק ה-CH-53K השלים את סדרת טיסות הניסוי הימיות הראשונה

מסוק ה-CH-53K השלים סדרת טיסות ניסוי בסביבה ימית. טיסות הניסוי, אשר התקיימו על גבי ספינת הקרב USS Wasp של הצי האמריקאי באוקיינוס האטלנטי, הדגימו לראשונה את יכולות המסוק בסביבה ימית.

טיסות הניסוי הימיות, שנמשכו כשבועיים במהלך חודש יוני, הן סדרה של מבחנים שנועדו להעריך ולתקף את יכולות המסוק לפעילות בסביבה ימית. בין סוגי הניסויים שבוצעו הן הנעה וכיבוי על גבי הספינה, הזנקה וחילוץ, קיפול להבים וכן עגינה ותאימות המסוק על גבי הספינה. כל אלה, בוצעו ברוחות משתנות בעוצמתן וכיוונן מבחינת מיקום המסוק על הספינה.

“אני מרוצה מסדרת הניסויים הימיים למסוק ה-CH-53K”, אמר קולונל ג’ק פרין, מנהל תוכנית המסוקים הכבדים H-53. “הצלחנו להעריך את יכולות המסוק לנחות ביום ובלילה – כולל עם משקפות לראיית לילה – והמסוק תיפקד בצורה מצוינת. החלק המרכזי בסדרת הניסויים התמקד בהזנקה ועמדנו בזמנים וביעדים, לא משנה מה היו תנאי הים והרוח”.

מבחני התאימות לספינה כללו את גרירת המסוק על הסיפון ולהאנגר, ביצוע עבודות תחזוקה על גבי הספינה עם אפשרות לשנע את המסוק לכל מקום בצורה בטוחה תוך עמידה בדרישות העגינה ואבטחת המסוק בכל מיקום.

ביל פאלק, מנהל תוכנית מסוק ה-CH-53K בלוקהיד מרטין-סיקורסקי: “תוכנית מסוק ה-CH-53K ממשיכה בהשלמת ניסויי הטיסה, אשר יובילו למבחן המבצעיות הראשונית שמתוכנן לשנת 2021. הפריסה המבצעית הראשונה של המסוקים צפויה בשנים 2023-2024. מסוק ה-CH-53K ביצע 364 המראות ונחיתות מהספינה, בכמה מיקומים על גביה, הרחיב את מעטפת הרוח לפעילות המסוק וביצע מספר רב של גרירות על גבי הספינה בין הסיפון להאנגר, קיפול להבים, הזנקות ופעילויות שונות נוספות. בכולן, הוכיח שהוא ‘מרגיש בבית’ על גבי ספינה גדולה, מה שמקרב אותו צעד חשוב נוסף לקראת פריסה מבצעית. מסוק ה-CH-53K מתאים לפעילות הן בסביבה הימית והן בסביבה היבשתית ויהווה כלי מרכזי להטסת ציוד, לוחמים ומטען במהירות ובבטיחות לטווחים גדולים”.

ציון דרך זה מצטרף לניסוי התדלוק האווירי הראשון למסוק ה-CH-53K שהושלם לאחרונה, אשר הדגים את יכולות הטיסה ארוכות הטווח לתמיכה לוגיסטית עבור כוחות המארינס של ארה”ב.

טיסת הניסוי לתדלוק האווירי ארכה כארבע שעות וחצי, והתבצעה מעל מפרץ צי’ספיק בארה”ב בצמוד למטוס תדלוק מדגם KC-130J. צוות הניסוי בתוכנית מסוק ה-CH-53K בחן את ביצועי המסוק בטיסה צמודה מאחורי מטוס התדלוק באוויר מעורבל וקופצני. במהלך הטיסה, צוות המסוק התחבר לעוגן (drogue) – סל בצורת משפך שיצא ממטוס ה-KC-130J. ניסויי טיסה אלה נעשו עם סגירה מתמשכת במרווחי החבירה, במטרה לוודא שמוט התדלוק של מסוק ה-CH-53K עומד בכוחות הפועלים עליו בזמן החיבור לעוגן במהלך התדלוק האווירי.

בנוסף, לאחרונה מסרה תוכנית המסוקים הכבדים H-53 את סימולטור הטיסה הראשון של מסוק ה-CH-53K. סימולטור ה-CFTD (Containerized Flight Training Device) הוצב בבסיס כוחות המארינס בניו-ריבר, ג’קסונוויל, צפון קרולינה.

הסימולטור, אשר נבנה על ידי חברת לוקהיד מרטין בשיתוף פעולה עם Veraxx, מספק חווית טיסה מלאה במסוק ה-CH-53K, הכוללות את כל התצוגות, המסכים והכפתורים, מרחב אימונים מלא ואפשרויות אימון וטיסה בכל מזג אוויר ומתאר משימה. בנוסף, הסימולטור יכול להתממשק עם סימולטורים אחרים לפעילות משותפת עם כוחות נוספים ולקבל מהם מתארי משימה בזמן אמת.

מסוק ה-CH-53K תוכנן להיות אמין, ממוכשר, בעל שרידות גבוהה בשדה הקרב ועלויות תחזוקה נמוכות לאורך מחזורי החיים שלו וכן לטוס בתנאים קשים של ראות נמוכה, תנאי חום כבדים וגבהים גבוהים. המסוק טס למעלה מ-1800 שעות טיסה וסיים את מבחני הטיסה שנקבעו במהלך הגדרת פיתוח וייצור המסוק: הוא הרים משקל חיצוני של 36,000 ליברות למצב ריחוף ולמצבי טיסה שונים שבחנו את יכולות הטיסה והביצועים של המטוס וכן את חוזקו של המבנה לשאת את המשא. המשקל הכולל של המסוק בזמן הניסוי עמד על 91,000 ליברות –משקל ההמראה הכבד ביותר של מסוק שיוצר אי פעם על ידי סיקורסקי. עד כה, ביצע המסוק מגוון רחב של ניסויי נשיאת משאות, כשהמשקל הכבד ביותר עד לניסוי האחרון עמד על הרמת 27,000 ליברות, כולל הרכב הטקטי JLTV. המסוק יכול לשאת משקל חיצוני של 27,000 ליברות למרחק של 110 מיילים בתנאי מזג אוויר חם – פי שלושה מהיכולות של מסוקי ה-CH-53E הותיקים. מעטפות טיסה רחבות יותר הושגו בריחופים מסוגים שונים, טיסה ב-200 קשר, טיסה ב-18,500 רגל, פניות של 60 מעלות, המראות ונחיתות ממשטחי בעלי זווית של עד 12 מעלות, הטלת מטען חיצוני וניסויי ירי במקלעים.


קרדיט לתמונות: NAVAIR

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות