חדשות היום

אפלייד מטיריאלס מתווה את הדרך לחברה, תעשייה ועולם בני קיימא

מתחייבת לשימוש באנרגיה ממקורות מתחדשים בלבד בכל מתקניה בעולם עד 2030 ומציגה יוזמה לשרשרת אספקה ידידותית לסביבה והוגנת יותר

  • אפלייד שואפת לעבור לשימוש מלא (100%) באנרגיה ממקורות מתחדשים ולצמצם את פליטות הפחמן ב-50% עד 2030
  • ברמת התעשייה, תוכניות חדשות מתמקדות בשיפור היעילות האקולוגית של ייצור השבבים וביצירת שרשרת אספקה בת קיימא והוגנת יותר
  • ברמה העולמית: קרא גארי דיקרסון, נשיא ומנכ”ל החברה לשיתוף פעולה נרחב יותר שיאפשר את עידן המחשוב מבוסס ה-AI החוסך באנרגיה בפיתוח חומרים ומערכות

בנאום שנשא בכנס SEMICON West השנתי, חשף נשיא ומנכ”ל אפלייד מטיריאלס (NASDAQ: AMAT), גארי דיקרסון, את האופן שבו החברה מרחיבה את היקף פעולותיה בנושאי סביבה, חברה וממשל (ESG) בשורה של יוזמות ל-10 השנים הבאות אשר החברה תבצע עם ספקיה, לקוחותיה, ותעשיית המחשוב.

בדברו על החזון החדש של אפלייד “לאפשר עתיד טוב יותר”, דיקרסון הציג מסגרת להשגת השפעה חיובית בתחומי ESG ברמת החברה, התעשייה והעולם. “אני מאמין בכל לבי שהתנהגות אחראית של מנהיגים תהפוך את העולם למקום טוב יותר,” אמר דיקרסון “תרומה חיובית לקהילה היא יסוד תרבותי באפלייד. אני נרגש לשתף פעולה עם עובדינו, ספקינו, הלקוחות הישירים שלנו ועם תעשיות המחשוב והאלקטרונית במטרה לאפשר עתיד טוב יותר”

שיפור הקיימות ברמה החברה

על מנת לצמצם את השפעת פעולותיה על הסביבה, אפלייד הכריזה על היעדים הבאים: מעבר לשימוש מלא באנרגיה ממקורות מתחדשים בארה”ב עד 2022 ובכל העולם עד 2030. צמצום של 50% בפליטות הפחמן ברמה 1 ו-2 עד 2030. כחלק מכך הכריזה החברה גם על חתימת הסכם לרכישת חשמל (PPA) מחברת אפקס קלין אנרג’י. בהכרזה זו מצטרפת אפלייד לחברות טכנולוגיה מובילות נוספות במחויבות לרכוש חשמל מפרויקט 500 megawatt (MW) White Mesa Wind שמפתחת חברת אפקס קלין אנרג’י. הסכם רכישת החשמל (PPA) של אפלייד שווה ערך להיקף של כ- 10% מתפוקת האנרגיה הנקייה של הפרויקט, כמות השווה לצורכי החשמל של יותר מ-13,000 משקי בית. בנוסף, החברה מתחייבת להציב לעצמה יעדים נוספים כחלק מיוזמת Science Based Targets  (SBTi) ולדווח על פעולותיה בתחומים אלה בהתאם להמלצות הדיווח של כוח המשימה לגילויים פיננסיים הקשורים לאקלים (TCFD).

שיפור הקיימות ברמת התעשייה

יחד עם לקוחותיה וספקיה, אפלייד מקדמת מספר יוזמות שנועדו לשפר את הקיימות ברמת התעשייה, הכוללות שיפור הביצועים האקולוגיים של מערכות קיימות וחדשות של החברה באמצעות שדרוגי חומרה ותכנה המצמצמים את השימוש באנרגיה, בכימיקלים ובדרישות החדרים הנקיים. יוזמת ecoUP של החברה שואפת להשיג יעד של “30 על 3” במערכות הייצור של החברה: צמצום של 30% בצריכת האנרגיה הדרושה לייצור כל פרוסת סיליקון (wafer) במקביל לצמצום של 30% בצריכת הכימיקלים וגידול של 30% בצפיפות ההספק, כלומר במספר הפרוסות המעובדות בכל מטר רבוע של החדר הנקי, וכל זאת עד 2030.

בנוסף, חשפה אפלייד מטיריאלס יוזמה לשרשרת אספקה בת קיימא במהלך העשור הקרוב. החברה השיקה מפת דרכים בשם SuCCESS2030, ראשי תיבות של “הסמכת קיימות סביבתית וחברתית של שרשרת האספקה” שנועדה לטייב את הבחירה, הרכש, האריזה, האחסון, השינוע והמחזור של חומרים וחלקים המשמשים את אפלייד מטיריאלס על מנת לצמצם את צריכת האנרגיה והפליטות ולשמר משאבים. היוזמה שואפת גם לקדם התנהגות אתית, שמירה על זכויות אדם, גיוון והכלה בכל חלקי שרשרת האספקה.

יוזמת SuCCESS  מחייבת את ספקי החברה לאמץ את ההתחייבויות הבאות, אשר אפלייד קיבלה על עצמה, ביניהן:

  • צמצום פליטות הפחמן באמצעות מעבר לשינוע מודלי המפחית את הסתמכותה של החברה על שינוע אווירי. יעד הביניים שקבעה החברה הוא צמצום הפליטות ב-15% עד 2024.
  • העברת ספקי החברה לאריזות ממוחזרות במטרה להגיע ל-80% מהאריזות עד סוף 2023.
  • ביטול מוחלט (100%) של עיבוד מבוסס על פוספטים של משטחי מתכת עד 2024.
  • פיתוח אסטרטגיית גיוון והכלה המשקפת מדדים ופעולות בעלות משמעות שיגדילו את היקף ההוצאה של החברה בקרב עסקים בבעלות נשים ומיעוטים ואת הייצוג של נשים ואוכלוסיות אחרות בתת-ייצוג והשגת שיפור משמעותי בנושאים אלו עד 2024. שיתוף פעולה עם איגודים מקצועיים בהרחבה וגיוון הכישרונות המגיעים לתעשייה עד 2030.
  • ציות לקוד התנהגות 6.0 של ברית העסקים האחראיים (Responsible Business Alliance) ולסטנדרטים להתנהגות עסקית ו מדיניות השמירה על זכויות אדם. של אפלייד מטריאלס.

שיפור הקיימות ברמה העולמית

ברמה העולמית, AI מציעה פוטנציאל עצום להאצת המחקר בתחומים כגון שינויי האקלים, מניעת מחלות ושמירה על בריאות הציבור. ואולם, היא צורכת כמויות גדלות והולכות של חשמל על מנת שהבינה המלאכותית תמצה את הפוטנציאל האמתי הגלום בה, יש להשיג התקדמות משמעותית בהיבטי היעילות האנרגטית בחשמל, שיפור ביצועים, יעילות ליחידת שטח וזמן לשוק של ייצור התקני מוליכים למחצה. אפלייד מסייעת באפשור ההתקדמות הזאת הודות לקו הרחב ביותר בתעשייה של טכנולוגיות ומוצרים הכוללים יצירה, עיצוב, שינוי, ניתוח וחיבור מבנים והתקנים. טכנולוגיית התהליך הסלקטיבית לעיבוד טונגסטן  היא דוגמה ליכולת המשחררת צוואר בקבוק קריטי ומאפשרת את המשך ההרחבה של D2 ב-foundry-logic nodes.

“ככל שאנו נכנסים עמוק יותר לעידן ה-AI, העולם יסתמך יותר מאי פעם על מוליכים למחצה. ההבטחה שלנו ליצור עתיד טוב יותר לכולם תלויה כיום, יותר מאי פעם, ביכולתנו לעבוד בשיתוף פעולה עם התעשייה והאקוסיסטם של האלקטרוניקה,” אמר דיקרסון. “אנו חייבים להסיר את המחיצות מתהליכי החומרים למערכות (Materials to Systems™) ומערכות לחומרים (Systems to MaterialsTM) ולחבר את הנקודות בדרכים חדשות בין מתכנני מערכות, מפתחים, אינטגרטורים, יצרני שבבים וספקי ציוד וחומרים.”

אחת מחברות ההייטק הגדולות בישראל

פעילות אפלייד מטיריאלס בישראל נמצאת בצמיחה איתנה בשנים האחרונות והגיעה לשיא בשנה האחרונה. הפעילות בישראל היא חלק קריטי מתהליך בקרת הייצור בענף השבבים באמצעות פיתוח וייצור של מערכות הבדיקה והבקרה המתקדמות בתעשייה. כמעט כל השבבים בעולם עברו בתהליך הייצור דרך המכונות של אפלייד מטיריאלס המיוצרות בישראל.

מרכז הפיתוח והייצור של אפלייד, המעסיקה בישראל כ- 1600 עובדים, נמצא בפארק המדע ברחובות. בשנה האחרונה גייסה החברה 250 עובדים וגם בימים אלה היא ממשיכה גם הימים אלו בגיוס עובדים ועובדות חדשים בעיקר בתחומי התוכנה, אלגוריתמים, הנדסה ועוד. אפלייד הודיעה כי היא תשמור על ביטחונם הכלכלי של עובדיה והחברה ממשיכה לשלם לעובדים שכר מלא גם לאלה שנבצר מהם לעבוד בשל המצב.

החברה לוקחת חלק בפעילויות רבות למען הקהילה בעיקר בתחומי חינוך וסביבה. כך למשל, בחודשים האחרונים הפעילה החברה פרויקט ייחודי למלחמה בנשירת תלמידי תיכון מבתי הספר על רקע המצב הכלכלי הקשה, תרמה כ- 100 מחשבים ניידים לתלמידים, רכשה סלי ירקות ופירות בהיקף עצום על בסיס רכישה מחקלאים שפרנסתם נפגעה לצורך חלוקה למשפחות נזקקות, חילקה  אמצעי הגנה לדרי רחוב, סייעה במיצוי זכויות לאנשים מתקשים ועוד.

בנוסף, החברה מעודדת פעילות רחבה למען הסביבה וקיימות. בין היתר היא הייתה בין החברות הראשונות בארץ שקידמו נסיעות משותפות לעבודה,  גידול משמעותי בכל הקשור למחזור ושימוש חוזר במסגרת פעילות החברה. בנוסף החברה פועלת לצמצום פליטות פחמן בשרשרת האספקה על ידי מעבר למשלוח המפחית את ההסתמכות של התעשייה על הובלה אווירית. בשנים האחרונות בוצע מעבר למשלוח ימי העומד כיום על שיעור של 50% מהנפח הכולל של היבוא.


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות