סיטי פאונדיישן מעניקה כחצי מיליון דולר לפרזנטנס; סכום זה מצטרף לסכום כולל של כ-2 מיליון דולר תמיכה עד היום

ארגון פרזנטנס אשר פועל למעלה מעשור לקידום יזמים וסטארטאפים בקרב אוכלוסיות מגוונות ובחברה הערבית מקבל מענק נוסף מקבוצת הפיננסים סיטי להמשך הפעילות והרחבתה לערים ואוכלוסיות נוספות בישראל

על אף משבר הקורונה העולמי, קרן סיטי פאונדיישן העולמית מעניקה היום כחצי מיליון דולר לפרזנטנס המפעילה תכניות לקידום יזמים וסטארטאפים בחברה הערבית והפריפריאלית בישראל. סכום זה ישמש את פרזנטנס להמשיך את פעילותה ביפו, דרום תל אביב, חיפה, ירושלים ואף להרחיב את הפעילות לערים נוספות. עד כה העניקה סיטי סכום כולל של כ-2 מיליון דולר לארגון.

פרזנטנס נחשב כיום לארגון היזמות המוביל והגדול בישראל, הפועל למעלה מעשור בפריפריה החברתית והגאוגרפית. הארגון מנוהל משנת 2019 על ידי המנכ״ליות המשותפות אריאלה רוזן וחולוד עיוטי. בארגון מציינים כי כ-3,000 יזמים, צעירים ובני נוער מאוכלוסיות מגוונות ייחשפו בשנה הקרובה לתוכניות ההכשרה וההאצה שהארגון מפעיל בתחומי הטכנולוגיה, החדשנות והיזמות. עד ימים אלו הושקו מעל 850 סטארטאפים ומיזמים, וסך כל הגיוסים של חברות בוגרות פרזנטנס אלו עומד נכון להיום על 285 מיליון דולר.

תכניות היזמות של פרזנטנס  מבוססות על מודל רב-מגזרי העוסק ביצירת אקוסיסטמים מקומיים בקרב קהילות מגוונות במטרה להביא לייצוג של כלל האוכלוסיות באומת הסטארטאפ הישראלית. המודל הייחודי מעניק לאוכלוסיות אלו כלי יזמות ומנהיגות לצד הכשרת סוכני שינוי מקומיים על מנת לאפשר המשכיות ואימפקט בר קיימא. פרזנטנס היו החלוצים בהקמת מאיץ היזמות הראשון בחברה הערבית, המאיץ הראשון לנשים בחברה החרדית, כמו גם את המאיצים הראשונים שהוקמו בערים פריפריאליות כמו לוד, אופקים, אשקלון ועוד. הפעילות המשותפת של פרזנטנס ועיריית תל-אביב-יפו מתקיימת בשני מוקדים, האחד במרכז היזמות ״הרציף״ בשכונת נווה שאנן, והשני במרכז הצעירים יפת 83 ביפו.

לאחרונה הודיעה סיטי פאונדיישן כי במהלך שלוש השנים האחרונות העניקה סכום כולל של 100 מיליון דולר לתכניות צעירים מרחבי העולם, ובמיוחד בקרב אוכלוסיות מוחלשות, במטרה לקדמם ולאפשר להם הזדמנויות בתחומי החדשנות ותעסוקה במשרות שונות.

ניל קורני, מנכ”ל סיטי ישראל, אמר היום: “סיטי שותפה לתפיסתה של פרזנטנס לפיה יזמות היא כלי להעצמה אישית, פיתוח קהילה מקומית וחיזוק כלכלה מקומית. בשש השנים האחרונות אנו פועלים יחד עם פרזנטנס בישראל ועדים לכוחה של יזמות לצמצם פערים ולעודד צמיחה, גיוון והכללה חברתית. אנו שמחים להמשיך את הדרך המשותפת ולהרחיב את הפעילות״.

אריאלה רוזן וחולוד עיוטי, מנכ״ליות משותפות בפרזנטנס: “פרזנטנס תמשיך לפעול להעצמת אוכלוסיות מגוונות באמצעות יזמות. התמיכה המתמשכת של שותפינו בסיטי מאפשרת לנו להרחיב את פעילותנו ליצירת שינוי חברתי באמצעות יזמות ולסייע ליחידים וקהילות מהחברה הערבית לקחת חלק בגידול כלכלי אקספוננציאלי. דווקא בתקופה הזו, של שסעים בחברה ומיליון מובטלים, אנו עדים לכוחה של יזמות לצמצם פערים חברתיים-כלכליים ולקדם גיוון והכללה תוך יצירת שפה משותפת בין הקהילות המגוונות בישראל. לאור משבר הקורונה ועל מנת לאפשר יציבות ליזמים יצרנו פלטפורמת אקסלרציה דיגיטלית הכוללת תכנית ליווי, כלי יזמות חיוניים, פלטפורמה חברתית, מיט-אפים ועוד. למעשה – המרחק מתבטל, אבל ההאצה ממשיכה״.


קרדיט צילום – שני נחמיאס

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות