הצלחה לסטארטאפ הישראלי QEDIT – תוביל מחקר של DARPA לשמירה על קוד תוכנה

החברה זכתה בחוזה בהיקף של 2 מיליון דולר, כחלק מפרויקט שנחתם בין DARPA לחברת Galois האמריקנית

חברת QEDIT מפרסמת היום כי תשתתף במחקר של DARPA, הסוכנות האמריקאית למחקרים ביטחוניים מתקדמים, שמטרתו פיתוח טכנולוגית הוכחה באפס ידיעה (ZKP) אשר תשמור על שלמותן ופעילותן של תוכנות מחשב. “בדרך כלל, כדי לדעת שבתוכנה אין באגים, חולשות, או דלתות אחוריות המשמשות האקרים, יש צורך לבחון מההתחלה את קוד המקור”  מסביר יונתן רואש, מנכ”ל QEDIT “המחקר שלנו עוסק בטכנולוגיה שתאפשר להוכיח שאין חולשות קריטיות, מבלי שהמשתמש יצטרך לבחון את קוד המקור. מדובר בסוג של תו תקן קריפטורגפי, שיוכיח שהתוכנה עובדת כמו שהיא צריכה לעבוד ושאין בה פגמים קריטיים ומסוכנים. זהו מאמץ מחקרי ייחודי, שנדרש כדי לקחת את טכנולוגיית ה- ZKP ולהשקיע בה את המחקר הדרוש כדי להפוך אותה ליישומים פרקטיים המגנים על תוכנות ברחבי העולם”.

היקף המחקר אותו תוביל Galios יעמוד על 12.6 מיליון דולר, כחלק מחוזה שחתמה DARPA עם החברה האמריקנית, אשר תוביל את הפרויקט. מתוך תקציב זה, זכתה QEDIT הישראלית בחוזה בסך 2 מיליון דולר, שמטרתו בניית טכנולוגיית הוכחה באפס ידיעה, היכולה להוכיח כי תוכנות מחשב אינן סובלות מחולשות קריטיות, מבלי לאפשר לצד השני לבחון את קוד המקור עצמו.

DARPA היא סוכנות ממשלתית אמריקאית למחקרים צבאיים מתקדמים. הסוכנות משקיעה במחקר ארוך טווח ובין הפיתוחים שלה ניתן למנות את טכנולוגיית ה- GPS, והקונספט שהוביל לפיתוח רשת האינטרנט עצמה. פרויקט המחקר של QEDIT ו Galois הוא אחד מ- 12 פרויקטים שונים שמטרתם הגנה על קוד תוכנה ואימות מוצפן של פעילות ותקינות הקוד. “אנחנו שואפים לסגור את הפער בין מחקר ושימושים בעולם האמיתי” מסביר ד”ר אלכס מוזלמוף, החוקר הראשי בגלואה “טכנולוגיית ZKP נמצאת בדיוק במקום הזה. למרות שימושים נרחבים בתחום במטבעות הדיגיטליים, אנחנו לא רואים כמעט חברות, ארגונים או ממשלות שעושות שימוש בטכנולוגיה הזו, ואין עדיין שימושים משמעותיים בתחום. אנחנו שמחים לחבור ל- QEDIT: הניסיון שלהם בתעשייה, יחד עם ההנהגה שלהם בתחום הסטנדרטיזציה של התחום, יקרי ערך במיוחד להתבגרות הנחוצה של התחום”.

את פרויקט המחקר יובילו QEDIT ו- Galois בשיתוף מספר מוסדות אקדמיים מובילים בעולם, בהם אונ’ קולומביה, אונ’ ארהאוס (דנמרק) ואונ’ קו לובן הבלגית, והפרויקט כולו מתוכנן להימשך עד שנת 2024.

QEDIT היא חברה ישראלית המפתחת יישומים מגבירי פרטיות (PET) המבוססים בין השאר על טכנולוגיית הוכחה באפס ידיעה. כלי התוכנה של QEDIT מאפשרים לשתף מידע בין חברות, תוך שמירה על סודיות הנתונים עצמם, והם פועלים כיום בתחומי זיהוי הונאות בין חברות ביטוח, שיתוף מידע מודיעיני בין בנקים לזיהוי של פשיעה כלכלית, ופתרונות שיתוף זיהוי מורכבים.


 קרדיט תמונה : רונן גולדמן

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות