חדשות היום

לוקהיד מרטין-סיקורסקי זכתה בחוזה ייצור של שישה מסוקי CH-53K נוספים בארה”ב

זכייה זו מעמידה את כמות המסוקים שנחתמו לייצור על 24 מתוך מסגרת כוללת של 200 מסוקים

לוקהיד מרטין-סיקורסקי תייצר עבור הצי האמריקאי שישה מסוקי CH-53K King Stallion כחלק מזכייה בחוזה ייצור חדש. המסוקים יתמכו בצרכי כוחות המארינס לבצע משימות תובלה כבדה הכוללות נשיאת כלי רכב משוריינים, אספקה וכוחות מהבסיסים היבשתיים למרכזי הפעילות הימיים.

ששת המסוקים הם חלק ממסגרת התוכנית של המארינס לרכש של 200 מסוקי CH-53K. תוספת המסוקים בחוזה הנוכחי, LRIP 4 (ייצור ראשוני בקצב נמוך), מעמידה את כמות המסוקים שנחתמו לייצור עד כה על 24. לוקהיד מרטין-סיקורסקי צפויה להתחיל למסור את ששת המסוקים מהחוזה הנוכחי בדצמבר 2023.

“החוזה הנוכחי הוא עדות נוספת לאמון של הממשל האמריקאי במסוק ה-CH-53K. זכייה זו מראה שאנחנו עובדים קשה להוריד את עלויות המסוק”, כך אמר מייג’ור ג’נרל גרג מזיילו, מנהל התוכניות המיוחדות בצי האמריקאי. “היכולות שמביא עימו המסוק יחד עם היעילות התפעולית שלו חשובות מאין כמותן בכדי להבטיח שנביא ערך מוסף משמעותי לכוחות המארינס של ארה”ב ולבעלות בריתנו וידידותינו”.

כיום, תוכנית מסוק ה-CH-53K כוללת חמישה מסוקים אשר נמצאים במתקני סיקורסקי בקונטיקט, ארה”ב, ויותר מ-24 מסוקים נמצאים בתהליכי ייצור שונים. תוכנית מסוק ה-CH-53K ממשיכה לעמוד בכל היעדים שהוגדרו לה לפי לוחות הזמנים, ומתקדמת לקראת השלמת שלב הפיתוח. השלב הבא של הערכת ובחינת היכולות המבצעיות הראשוניות מתוכנן לשנת 2021 לקראת פריסה מתוכננת ראשונה ב-2023. בחודשים האחרונים השלים המסוק סדרת ניסויים משמעותיים: תדלוק אווירי רגיל ועם מטען חיצוני של 12.2 טון, ניסויים בסביבה ימית ומדברית ועוד.

“ייצור מסוקי ה-CH-53K בחוזה הנוכחי מסמל עידן חדש של יכולות, טכנולוגיות, בטיחות טיסה וגמישות תפעולית לכוחות המארינס האמריקאיים. לוקהיד מרטין-סיקורסקי מחויבת לתמוך במארינס כך שיביאו למקסימום את היתרונות שמביאים עימם המסוקים לשדה הקרב”, אמר ביל פאלק, מנהל תוכנית מסוק ה-CH-53K בלוקהיד מרטין-סיקורסקי. “בנוסף, טייסי המסוקים כבר יכולים להתאמן על הסימולטורים וכלי האימונים המתקדמים בצורה זולה ויעילה לקראת הטיסות במסוקים עצמם”.

מסוק ה-CH-53K תוכנן להיות אמין, ממוכשר, בעל שרידות גבוהה בשדה הקרב ועלויות תחזוקה נמוכות לאורך מחזורי החיים שלו וכן לטוס בתנאים קשים של ראות נמוכה, תנאי חום כבדים וגבהים גבוהים. המסוק טס למעלה מ-2000 שעות טיסה וסיים את מבחני הטיסה שנקבעו במהלך הגדרת פיתוח וייצור המסוק: הוא הרים משקל חיצוני של 36,000 ליברות למצב ריחוף ולמצבי טיסה שונים שבחנו את יכולות הטיסה והביצועים של המטוס וכן את חוזקו של המבנה לשאת את המשא. המשקל הכולל של המסוק בזמן הניסוי עמד על 91,000 ליברות –משקל ההמראה הכבד ביותר של מסוק שיוצר אי פעם על ידי סיקורסקי. עד כה, ביצע המסוק מגוון רחב של ניסויי נשיאת משאות, כשהמשקל הכבד ביותר עד לניסוי האחרון עמד על הרמת 27,000 ליברות, כולל הרכב הטקטי JLTV. המסוק יכול לשאת משקל חיצוני של 27,000 ליברות למרחק של 110 מיילים בתנאי מזג אוויר חם – פי שלושה מהיכולות של מסוקי ה-CH-53E הותיקים. מעטפות טיסה רחבות יותר הושגו בריחופים מסוגים שונים, טיסה ב-200 קשר, טיסה ב-18,500 רגל, פניות של 60 מעלות, המראות ונחיתות ממשטחי בעלי זווית של עד 12 מעלות, הטלת מטען חיצוני וניסויי ירי במקלעים.


קרדיט לתמונות : לוקהיד מרטין

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות