נוסטרומו, הנמצאת בתהליך מיזוג המתקדם כמתוכנן עם סומוטו, מודיעה על הסכם עם חברת הנדסה אמריקאית מובילה לשיתוף פעולה בארצות הברית ובפרט בשוק חוות השרתים

ההסכם מהווה אבן דרך בכניסה של נוסטרומו לשוק האמריקאי

רמת החייל, 25 באוקטובר, 2020- סומוטו, אשר הודיעה לאחרונה על מהלך משמעותי להצפת ערך לבעלי המניות של סומוטו, באמצעות רכישת חברת נוסטרומו, תהליך המתקדם כמתוכנן, לרבות החלפת טיוטות הסכם מתקדמות, מודיעה כי בהתאם למידע שנמסר לה מנוסטרומו, חתמה נוסטרומו על שיתוף פעולה עם חברת Black & Veatch, חברה אמריקאית מובילה העוסקת במתן שירותי תכנון הנדסי, רכש ובנייה והמעסיקה מעל ל-11 אלף עובדים (2020)[1].

מטרת שיתוף הפעולה הוא לפעול במשותף עם לקוחות בשוק חוות השרתים בארה”ב, כאשר נוסטרומו תפעל כספקית טכנולוגית בלעדית בתחום אגירת האנרגיה התרמית ו- B&V תפעל כמתקינה הראשית של מוצרי נוסטרומו אצל לקוחות הקצה.

ההסכם יאפשר לצדדים לפעול לזכיה בפרויקטים משותפים של התקנת מוצרי נוסטרומו אצל לקוחות פוטנציאלים לצורך התייעלות אנרגטית משמעותית וכן להפחתת טביעת הרגל הפחמנית אצל לקוחות הקצה. הוסכם כי הצדדים לא יגשו למכרז יחד עם מתחרה של הצד האחר אלא אם לקוח הקצה ידרוש אחרת.

נוסטרומו החלה בכניסה לשוק בארה”ב לאחר שחתמה על שיתוף פעולה להתקנת מערכת אגירת אנרגיה בבניין משרדים בלוס אנג’לס, קליפורניה, בארה”ב בהיקף של 750 קילוואט-שעה, אשר תמומן על ידי קרןBIRD Energy. קליפורניה היא המדינה בעלת התוצר הלאומי הגולמי הגדול ביותר בארה”ב[2] וכמדינה לבדה היא הכלכלה החמישית בגודלה בעולם[3]. המדינה מקדמת יעדים אגרסיביים לשימוש באנרגיות מתחדשות, לרבות פתרונות אגירה והיא בעלת רגולציה תומכת.

ירון בן נון, מנכ”ל ומייסד נוסטרומו: “אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם Black & Veatch שנועד להאיץ את התרחבות נוסטרומו בארה”ב. שוק חוות השרתים צומח במהירות על רקע כניסת טכנולוגיות מאסיבית של IoT, השקת רשתות 5G, פיתוח כבישים חכמים לרכבים אוטונומיים ומעבר של כל עולם הבידור ועולם העסקים לשימוש ברשת האינטרנט. כשליש מכלל צריכות האנרגיה של חוות שרתים מיועד לקירור והטכנולוגיה שלנו יכולה לאפשר לא רק הפחתה משמעותית בעלויות הקירור אלא גם אגירת אנרגיה ממקורות מתחדשים תוך הפחתה ניכרת של טביעת הרגל הפחמנית של צרכנים אלה, אשר להשפעות הסביבתיות של פעילותם ישנה רגישות מסחרית גדולה. החבירה לענקית ההנדסה Black & Veatch פותחת בפנינו הזדמנויות חדשות ומשמעותיות ותואמת את האסטרטגיה שלנו לשיווק וורטיקלי באמצעות שותפות אמיצה עם חברות מובילות בשוק ההנדסה והתשתיות.”

 יצוין, כי החברה ונוסטרומו ממשיכות לפעול על מנת לקדם את חתימת ההסכם המחייב לרכישת הון המניות של נוסטרומו, וכי נכון למועד זה, לצד בדיקת הנאותות שמבצעת החברה, מחליפים הצדדים טיוטות הסכם מתקדמות לרכישת נוסטרומו כאמור.

[1] https://www.bv.com

[2] https://apps.bea.gov/iTable/drilldown.cfm?reqid=70&stepnum=40&Major_Area=3&State=0&Area=XX&TableId=531&Statistic=3&Year=2019&YearBegin=-1&Year_End=-1&Unit_Of_Measure=Levels&Rank=1&Drill=1&nRange=5

[3] https://www.forbes.com/places/ca/#32c306af3fef


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות