ימים אחרונים של שמש וראשונים של זרימה

ישראל נמצאת באזור של אקלים ים תיכוני, המאופיין במזג אוויר חם רוב ימות השנה. עם סיומה של העונה היותר קיצית, ביקור במקורות מים למיניהם במעט הימים החמים האחרונים שעוד נותרו לנו בחודש נובמבר, עשוי להיות דבר מתבקש בקרב הישראלים. על אחת כמה וכמה לאחר שחלק נכבד משבועות הקיץ הם בילינו תחת מגבלות תנועה. אז רגע לפני שהשמש הקיצית נעלמת לכמה חודשי חורף קרירים, ואחרי תקופה ממושכת בבתים – זה הזמן ליהנות מטבילה מרעננת באוויר הפתוח בימי השמש האחרונים. כדי להפוך את הביקור במקורות המים לאטרקטיבי יותר, מומלץ למצוא גם מקום להעביר בו את הלילה בקרבתם. על מנת לבחור את החופשה באופן פשוט ונוח, מציגה  Booking.comשישה מקומות אירוח שעליהם המליצו גולשי האתר, לידם ניתן למצוא מקורות מים שהצליחו להמשיך לזרום על אף חודשי הקיץ החמים וקיבלו “בוסט” קל בימים האחרונים עם הגשמים הראשונים.

מעיין עין א”יה

אי אפשר למנות מעיינות ומקורות מים מרעננים מבלי להתחיל בצפון הארץ, אזור ששופע במקורות מים טבעיים, נקודות תצפית ומסלולי טיולים רבים. בדרום רמת הגולן, על כביש 98 נמצא מעיין עין אי”ה, הצופה אל משולש הגבולות של ישראל-סוריה-ירדן, אשר נקרא על שם סמ”ר אילון יעקב הורוביץ ז”ל. במרחק של מספר דקות נסיעה מהמעיין, ממוקם מתחם האוהלים הכפר בקצה ההר בגבעת יואב, מקום נפלא לנוח בו אחרי יום של שחייה. המקום מציע יחידות אירוח באוהלים עם נוף מדהים של הרי הגליל והכנרת, טרקלין משותף ומתקני ברביקיו.

עמק המעיינות

בקרבת בית שאן נמצא פארק עמק המעיינות, וכשמו כן הוא – פארק שופע במעיינות, מקורות ופלגי מים שהופכים אותו למקום המושלם לשחייה מרגיעה. פארק עמק המעיינות פתוח לכניסת מבקרים בחינם, ומציע גם אזורים מוצלים, מתקני פיקניק ומספר שבילים נפלאים המתאימים להליכה רגלית ולרוכבי אופניים. בפארק תוכלו למצוא את עין שוקק, שהוא אחד המעיינות הגדולים באזור, ובמרחק שלושה ק”מ ממנו נמצא מעיין עין מודע בעמק בית שאן. במרחק נסיעה קצר תוכלו לשכור דירת חדר בבית האירוח הכפרי פינה בגלבוע בבית אלפא עם גינה, טרסת שמש ומתקני שעשועים לילדים וליהנות ממגוון טיולי הליכה בקרבת מקום.

עין אביאל

בריכות אביאל, ממוקמות בסמוך למושב אביאל, והם למעשה כינוי של מספר מעיינות ובריכות טבעיות המתאימות לרחצה לאורך נחל תנינים. בנקודת החיבור עם נחל תנינים, בין צמחיית המים בנחל אפשר למצוא מעין מערת קנים ובתוכה מפל קטן הזורם לתוך בריכה, מה שהופך אותו למקום המושלם להיפרד מימי הקיץ. לאחר יום טיול ושכשוך בבריכות הטבעיות, תוכלו לבקר בזכרון יעקוב, לשהות בצימרוני וליהנות מרחובותיה המיוחדים של המושבה. בית האירוח מציע גינה, מטבחון מאובזר בכל יחידה וגישה חופשית לווי פיי.

עין לבן

הרי ירושלים שופעים במעיינות רבים, כאשר בלב העיר, בסמוך לגן החיות התנ”כי נמצא מעיין עין לבן, שמרגיש כמו “עולם אחר” המרוחק מכל המולת העיר. מוקף בסלעים, המעיין מציע שתי בריכות מרעננות, אחת רדודה, והשנייה בעומק של מטר וחצי, המוקפת בעצי פרי ואידיאלית לטבילה מאוחרת בקיץ או לפיקניק משפחתי. בשל הקרבה לירושלים, תוכלו לבקר גם בעיר העתיקה, לקפוץ לאחד המוזיאונים הרבים בעיר או לבקר במרכז העיר. אם תרצו להמשיך להתנתק, להתרחק מההמולה ולהנות מחופשה שקטה ומרגיעה, תוכלו לשהות בצימר אברהמי נוף לאגם, הממוקם בשכונת עין כרם בירושלים. הדירות שוכנות במבנה אבן, מהן נשקפים נופים מדהימים.

עין נמר

בניגוד למעיינות רבים, בהם ניתן לחנות במרחק מטרים בודדים מהמעיין ולהגיע אליו לאחר הליכה רגלית קצרה, מעיין עין נמר מצריך מסלול רגלי לאורך נחל צאלים עד ההגעה אליו. על אף שמדובר במסלול לא קל עבור רבים, עין נמר נחשב לאחד המעיינות היפים בארץ, והוא ללא ספק שווה את המאמץ. המעיין נבלע תחת עצי גיר ענקיים מה שהופך אותו למקום קסום אפילו יותר מהרגיל, וקיימת בריכה גדולה שמתאימה להתקררות אחרי מסלול הליכה ארוך. בסוף יום טיול תוכלו לשהות בצימר הבית של תמר, הממוקם בערד, במרחק נסיעה קצר מהמעיין, וליהנות מאווירה פסטורלית ששוררת במקום.

גב ימין

בנגב המערבי נמצא נחל ימין, המשתרע לאורך 11 ק”מ בין המכתש הגדול למכתש הקטן, ונשקף ממנו נוף ייחודי של המדבר. לאורך הנחל ניתן לצאת למספר מסלולי הליכה והוא מציע גם אפיקי ופלגי מים רבים המתאימים לרחצה ושכשוך. תוכלו לבחור בין מסלול הליכה ארוך וחד כיווני הכולל את הנחל לכל אורכו, לבין טבילה בגבים בעין ימין בתחילת המסלול בלבד. במרחק של 20 דקות נסיעה, נמצאת חוות הגמלים בנגב, שם תוכלו לנוח ללילה בחוויית לינה מדברית וידידותית לסביבה. מדובר בחוות גמלים פעילה, המציעה טיולי גמלים בלב המדבר וארוחת ערב מסורתיות.

לתמונות באיכות טובה לחצו כאן. קרדיט: Booking.com
*(התמונות, שמקורן במאגר תמונות מסחרי, מותרות לשימוש אך ורק אם הכתבה מיוחסת ל-Booking.com).


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות