חדשות היום

קיידנס זכתה באישור תאימות אבטחה משמעותי וראשון מסוגו בתעשייה עבור שוק ה-V2X, חיישני לידאר ומכ”מ לרכב

האישור מאפשר ללקוחות לפתח מערכות על-גבי שבב עם תאימות ISO 26262 עבור יישומי נהיגה אוטונומית ומערכות ADAS

קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) הודיעה כי מעבדי האותות הדיגיטליים (DSPs) שלה, מסוג Tensilica® ConnX B10 ו-Tensilica® ConnX B20, הם ה-DSPs הראשונים בתעשייה הממוטבים עבור מערכות מכ”מ לרכב, לידאר ויישומי V2X (תקשורת בין כלי רכב לבין תשתיות כביש), אשר השיגו תאימות אבטחה בבטיחות רכב Level B בתמיכת אישורים תואמי ASIL B(D). אישור ASIL B(D) של תקן הבטיחות הפונקציונלי ISO 26262:2018 הוא חיוני עבור הפיתוח של מערכות על-גבי שבב (SoCs) לשילוב במערכות נהיגה אוטונומית ובמערכות של יישומי ADAS (מערכות סיוע לנהג).

אישור ASIL B(D) כולל תמיכה הן עבור כשלי חומרה אקראיים (ASIL B) והן עבור כשלים מערכתיים (ASIL D). אישור זה מבוסס על הביקורת וההערכה המקיפה של תהליך הפיתוח ועמידה בדרישות הבטיחות הפונקציונלית שערך ארגון SGS-TÜV Saar, בהתאם לתקן ה-ISO 26262:2018, אותו ניתן למצוא באתר האינטרנט של SGS-TÜV Saar.

וולפגנג רוף, ראש תחום הבטיחות הפונקציונאלית עבור מוליכים למחצה בארגון SGS-TÜV Saar: “מעבדי האותות הדיגיטליים של קיידנס מסוג Tensilica® ConnX B10 ו-Tensilica® ConnX B20, הם מעבדי ה-DSP הראשונים ליישומי מכ”ם, לידאר ו-V2X שזכו לקבל תאימות Functional Safety Processor מלאה, המבוססת על הערכה מקיפה של ארגון SGS-TÜV Saar בהתאם לתקן ISO26262: 2018. ההסמכה מעידה על רמת הבטיחות הפונקציונלית הגבוהה של ה-DSP IP של קיידנס, אשר עונה על דרישות הבטיחות הקריטיות ביותר של ענף הרכב. מעתה, מפתחי SoC המשתמשים ב-Tensilica DSP IP יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי המערכות שפיתחו יוכלו להשיג תאימות אבטחה כנדרש”.

מעבדי האותות הדיגיטליים Tensilica ConnX של קיידנס, מצויים בשימוש נרחב בבנייה של שבבי תקשורת וחיישנים בכל רמות הביצועים עבור יישומי רכב שונים. מעבדי ה-DSP הללו תומכים במגוון סוגי נתונים (8b, 16b, 32b ו-64b) ובמגוון דיוקים בחישוב “נקודה צפה” בתקן IEEE 754, לרבות דיוק חצי, דיוק יחיד ודיוק כפול. בתכנון כלולות מראש האצות ספציפיות ליישום, על מנת להגביר את יכולות העיבוד של מערכות מכ”מ, לידאר ו/או תקשורת. שפת ה-TIE (Tensilica Instruction Extension) מוסיפה חיזוק נוסף לביצועים עבור האלגוריתם והיישומים הספציפיים של המתכנן. עם ארכיטקטורת מערך פקודות (ISA) משותפת ומודל תכנות עקבי, Tensilica DSPs עוזרים להגן על ההשקעה של הלקוח בתוכנה שכן הם מספקים רמה גבוהה במיוחד של יכולת ניידות ושימוש חוזר בתוכנה.

למידע נוסף על מעבדי האותות הדיגיטליים (DSPs) Tensilica® ConnX B10 ו-Tensilica® ConnX B20 של קיידנס, בקרו באתר – www.cadence.com/go/connxasilb


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות