תאגיד ORIX מיפן משקיע 60 מיליון דולר ב-OurCrowd במטרה לפתוח לסטארט-אפים ישראליים נתיב לחברות יפניות גלובאליות

פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, המשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון, הודיעה כי תאגיד ORIX היפני השקיע בה השקעה אסטרטגית בהיקף של 60 מיליון דולר. זה הוא שיתוף הפעולה הראשון של ORIX עם גוף הון סיכון בישראל ובמסגרתו מתכננת OurCrowd לספק לענקית השירותים הפיננסיים מיפן גישה למגוון רחב של טכנולוגיות וחברות חדשניות.

במסגרת ההסכם ORIX ו-OurCrowd ישתפו פעולה במספר תחומים מוגדרים שהוסכם עליהם ויבנו מוצרים פיננסיים והזדמנויות השקעה המתאימים הן לשוק היפני והן לשוק הגלובלי. הדבר יכלול גישה רבת ערך הן לפורטפוליו הקרנות של OurCrowd והן לחברות פורטפוליו ספציפיות כשכל עסקה תבחן לגופה.

מנכ”ל ORIX בריטניה, קיושי האבירו: “אנו נרגשים להשקיע ב-OurCrowd, המשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון ואחת מפלטפורמות ההון סיכון החדשניות בעולם. אנו מתכוונים להיות שותפים פעילים של OurCrowd ולסייע לה להאיץ את צמיחתה שהיא מרשימה גם כיום. זאת באמצעות הבאת המיטב של ההיי-טק הישראלי למגזרי הפיננסים והתעשייה הגדולים של יפן”.

במהלך השנים האחרונות צמח הסחר בין יפן לישראל באופן משמעותי ויפן הפכה לאחת המשקיעות הגדולות בהיי-טק הישראלי כש-90 חברות יפניות פעילות כיום בישראל. ORIX ו-OurCrowd יפעלו ביחד להרחיב את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות ולהגדיל את ההזדמנויות של סטארט-אפים ישראלים לעסקאות ושיתופי פעולה ברחבי אסיה.

ג’ון מדבד, מנכ”ל OurCrowd: “ORIX היא מובילה עולמית בשירותים עסקיים ופיננסיים מגוונים שתחזק את OurCrowd באופנים רבים. אנו נלהבים מהאפשרות להציע ביחד מוצרי הון  סיכון חדשים ולספק גשר איתן עבור חברות חדשניות מישראל לשווקים אסיאתיים חשובים”.

ORIX, שנוסדה בשנת 1964 והחלה את דרכה בתחום הליסינג העסקי, התקדמה עם השנים לתחומים משיקים ומנהלת כיום עסקים במגוון רחב של תחומים וביניהם: מימון לתאגידים, ציוד תעשייתי, ציוד למערכות מידע ותקשורת, סביבה ואנרגיה, תחומים הקשורים למכוניות ולנדל”ן, קרנות השקעה פרטיות, זיכיונות, בנקאות וביטוח חיים. מאז כניסתה להונג קונג בשנת 1971 התרחבו עסקיה של ORIX לרחבי העולם באמצעות פתיחת משרדים ב-37 מדינות ואזורים.

חברת Nomura International שימשה כחברת הייעוץ של OurCrowd בהקשר לעסקה.


תמונת כותרת- ג’ון מדבד מייסד ומנכ”ל OurCrowd

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות