חדשות היום

הנדסת RF פוגשת את הוירולוגיה עם טכנולוגיית סטריליזציה חדשנית

תקציר:

  • הטכניקות הקיימות לסטריליזציה של ציוד מגן אישי, כגון חום יבש או UV קוטל חיידקים אורכות מינימום 30 דקות לחיטוי יעיל של עצמים סטטיים.
  • לקרינת מיקרוגל יש פוטנציאל לשפר באופן דרמטי את המהירות בה ניתן לבצע סטריליזציה של ציוד קריטי זה ולאפשר שימוש חוזר ובטוח, אך נותרו מספר אתגרים טכניים ליישום טכנולוגי מעשי בעולם האמיתי.
  • Resonō, סטארט-אפ ממוקם בניו-יורק, משתמש בהנדסת RF לפיתוח טכנולוגיית הסטריליזציה המהירה, היעילה והבטוחה ביותר בעולם, ול- Mini-Circuits היה חלק קטן בתמיכה במאמצי הפיתוח שלהם.

בשלבים הראשונים של מגפת ה- COVID-19 בחודש מרץ 2020, המחסור החמור בציוד מגן אישי (PPE) לאנשי מקצוע בתחום הרפואה עשה כותרות רבות בחדשות הלאומיות. המאמצים לחיזוק שרשראות האספקה ​​העולמיות לציוד בטיחות ולשיפור כושר הייצור פורסמו היטב: הנשיא טראמפ הפעיל את צו הייצור הביטחוני, והממשלה הפדרלית חילקה מסכות וציוד אחר מהמאגר הלאומי האסטרטגי. חברי הצוות של Mini-Circuits עצמם, בתכנית לפיתוח מנהיגות זוטרה של החברה, ארגנו קרן סיוע לתמיכה בקרן AFYA, עמותה המוקדשת למקורות והפצת PPE לבתי חולים ולמתקנים רפואיים באזור ניו יורק.

בינתיים, רופאים ואחיות טיפלו בחולים מדי יום בתנאים שמסכנים את בריאותם והעברת הנגיף הלאה.

בטירוף להצלת חיים ולהילחם בהתפשטות, חלק  מהמדענים ומהנדסים המבריקים בעולם הלכו לעבוד על חידושים שיכולים להאיץ את הטיפול והמניעה של המחלה.בעוד שהמאמצים לפתח חיסון ובדיקות מהירות ויעילות יותר קיבלו את מירב תשומת הלב, טכנולוגיות חדשות לעיקור ציוד רפואי, משטחים וחפצים אחרים – כולל PPE – קיבלו חשיבות מחודשת גם כן.

האו הו הוא מנהל תפעול בג'רזי מיקרוגל ומייסד הסטארט-אפ Resonō. הממוקם ב NYC

האו הו הוא מנהל תפעול בג’רזי מיקרוגל ומייסד הסטארט-אפ Resonō. הממוקם ב NYC

האו הו הוא המייסד של Resonō, סטארט-אפ ממוקם בניו-יורק, המפתח טכנולוגיית חיטוי RF כדי להגן על שטחים ציבוריים וקהילות מפני COVID-19 ווירוסים אחרים. הטכנולוגיה הקניינית של החברה מגיעה  מתוך שילוב בין הנדסת RF, וירולוגיה ופיזיקה. לאחר ששוחח עם חבר שעובד כוירולוג בבית חולים גדול בניו יורק, נודע להו כי הבעיה עם PPE אינה רק הקושי להשיג אספקה ​​קבועה, אלא גם חוסר היעילות של תהליכים קיימים לניקוי וחיטוי של מלאי קיים לשימוש חוזר בטוח ויעיל.

“למערכת הבריאות יש כבר הרבה אפשרויות [לסטריליזציה] – תאורת UV משמידה חיידקים, קיטור, חום יבש”, אמר הו בראיון באמצעות זום. “אבל כשאתה מתעמק קצת, אתה מבין שלכל התהליכים האלה לוקח זמן משמעותי כדי להיות יעילים. הטכנולוגיות הזמינות המהירות ביותר שאינן פוגעות בביצועי ה- PPE הן UVC וחום יבש, אך שני התהליכים, כדי להיות יעילים, תועדו לקחת מינימום חצי שעה, מה שהופך אותם לבלתי מעשיים. “

הו שיתף פעולה עם חברו הווירולוג ושני מהנדסים בכירים בג’רסי מיקרוגל, חברה המפתחת טכנולוגיית תקשורת בה הוא משמש כיום כמנהל תפעול, כדי לבחון האם ניתן להשתמש בטכנולוגיית RF ומיקרוגל בכדי להשיג פיתרון טוב ומהיר יותר.

לא היה מחסור במחקר שתיעד את יעילותה של אנרגית המיקרוגל בהריגת פתוגנים. ידוע לכולם שניתן לבצע סטריליזציה של ספוג מטבח בעזרת קרינה של מכשיר מיקרוגל ביתי. אבל עבור וירוס כמו SARS-CoV-2 בתנאים רפואיים אמיתיים, הסטנדרטים גבוהים יותר, והפתרון לא כל כך פשוט.

“המיקרוגל הביתי שלך מקרין בתדר של 2.4 GHz” הסביר הו. “אבל כולנו יודעים מה קורה כשמכניסים משהו למיקרוגל, מפעילים אותו ושוכחים ממנו. הדברים מתלקחים. אז ערכנו מחקר כדי לראות אילו אפשרויות אחרות בספקטרום ה- RF עשויות להיות שימושיות ליישום זה, ותוך מספר ניסויים הצלחנו לזהות את דרישות התדר וההספק האידיאליות. “

במאי, בשיאו של הגל הראשון בניו יורק, הו ושותפיו עמלו על הוכחת הייתכנות הראשונית של הטכנולוגיה של Resonō’s, כשהוא פנה לעזרה מנציג המכירות של Mini-Circuits, דייוויד שטיין מספקטרום מכירות בסייוסט, ניו יורק. רוב המערכת הייתה בנוייה, אך עדיין היו זקוקים למגבר פס רחב המתאים שישמש כמניע עבור מגבר הספק חזק בהרבה בשרשרת האותות.

שטיין סקר את הדרישות והמליץ ​​על ה- ZVE-3W-183+ של Mini-Circuits, מגבר Class-A בעל ארבעה שלבים המסוגל לספק הספק מוצא של עד 3 וואט בטווח התדרים 5.9 עד 18 GHz.

מגבר ה- ZVE-3W-183 + של Mini-Circuits הוצע כדוגמה להוכחת הרעיון הראשונית של Resonō.

שטיין דאג להו ולצוותו לבדוק את המגבר ללא עלות בזכות מערכת היחסים הממושכת של Mini-Circuits עם ג’רסי מיקרוגל והחשיבות הדחופה של הפרויקט המסוים הזה.

” היו לנו מספר הזדמנויות לבדיקת מוצרים של Mini-Circuits וחברות אחרות,” אמר הו, “אבל אני רוצה לומר שכשאני צריך להשוות את העבודה עם Mini-Circuits לחברות אחרות, איתכם ללא ספק הכי קל לעבוד. דוד [שטיין] סייע לנו רבות לנהל את היחסים האלה, אבל אנחנו מאוד שמחים עד כמה אתם מגיבים וכמה אתם מהירים ופתוחים לדון בהזדמנויות שונות לשותפות. “

Resonō פועלת כעת להמשיך ולפתח את ההוכחת הייתכנות הראשונית של הפרויקט ולמזער אותה למערכת ניידת שניתן להשתמש בה לחיטוי עצמים סטטיים כמו PPE וכן משטחים ואפילו אוויר, מהר יותר מכל טכנולוגיה קיימת.

השימוש באנרגיית RF ומיקרוגל לחימום וסטריליזציה הוא דוגמה ליישום בשוק האנרגיה ה- RF המתפתח.

בעוד שתפקידה של Mini-Circuits בתמיכה בהוכחת הרעיון של Resonō היה כרוך בעיבוד אותות ברמות הספק נמוכות יותר, קבוצת תכנון מגברי ההספק של Mini-Circuits בלינקולן, רוד איילנד, עובדת כעת על קו מגברי הספק Solid State חדש שבסופו של דבר יגיע  עד טווח הקילוואט. קו המוצרים החדש יתמוך במגוון רחב של יישומים רפואיים, תעשייתיים ומסחריים במרחב האנרגיה של RF, כך שאמנם הטכנולוגיה המדהימה של Resonō היא הראשונה מסוגה שהצגנו כאן, אך היא לא תהיה האחרונה.

Mini-Circuits גאים להיות חלק קטן בתמיכה ב Resonō במשימתם לספק את טכנולוגיית החיטוי היעילה, המהירה והבטוחה ביותר, ואנו מאחלים להם הצלחה במאמצי הפיתוח השוטפים שלהם.

בדקו מגברי RF נוספים כמו ZVE-3W-183+: https://www.mcdi-ltd.com/rf-amplifiers

למידע נוסף לגבי מוצרי Mini-Circuits היכנסו ל https://www.mcdi-ltd.com או התקשרו ל 077-5406075


ברנדון קפלן, תקשורת ארגונית, Mini-Circuits

תגובות סגורות