לראשונה ביצע מטוס ללא טיס 25-MQ של בואינג תדלוק אווירי

חברת בואינג וראשי ה-Navy האמריקאי ביצעו לראשונה תדלוק אווירי ממטוס ללא טייס (מל”ט). התדלוק האווירי בוצע במל”ט T1 25-MQ של בואינג שנבחר על ידי ה Navyהאמריקאי ככלי הטייס הבלתי מאויש לתדלוק מטוסים.

טיסת התדלוק ערכה כשעתיים וחצי ובמהלכה בוצעה בדיקת תדלוק אוויר-אוויר של מערכת ה-ARS המותקנת מתחת לכנפי כלי הטיס ומשמשת לתדלוק של מטוסי F/A-18  (סופר הורנט). את המטוס ללא טיס הטיסו מהקרקע טייסי הניסוי של חברת בואינג כשהם יושבים בתחנת בקרה קרקעית בשדה התעופה של העיר סנט לואיס שבארצות הברית.

סרן צ’אק ריד Chad Reed, מנהל תכנית התעופה הבלתי מאוישת של חיל הים האמריקאי, אמר: “טיסת המבחן של ה-1T עם מערכת ה-ARS מקרבת אותנו צעד אחד קרוב יותר לכך שהמטוס ללא טייס 25-MQ ימלא את משימתו העיקרית ב Navy– תדלוק אווירי.”

טיסות עתידיות ימשיכו לבדוק את האווירודינמיקה של המטוס ושל מערכת התדלוק האווירי בנקודות שונות במהלך הטיסה.

מנהל תכנית ה-25-MQ של בואינג, דייב בוז’ולד Dave Bujold, אמר כי “הטיסה של המל”ט 25-MQ של בואינג כמטוס ללא טייס המשמש כמתדלק אווירי היא מהפכה של ממש, ובבואינג רואים בטיסה זו שלב נוסף ביכולות לביצוע תדלוק אווירי ממטוסים ללא טייס.”

חברת בואינג נבחרה בשנת 2018 לפתח ולייצר את המטוס ללא טייס 25-MQ. הניסוי הנוכחי שבו מטוס ללא טייס מבצע תדלוק אווירי, הופך את היכולות של המל”ט למגוונות ונרחבות ומהווה ציון דרך חשוב בשדרוג מערך טיסות מטוסי הקרב למרחקים ארוכים.


קרדיט תמונות: Dave Preston דייב פרסטון

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות