חדשות היום

משרד הכלכלה אישר את תוכנית מפעל ניסטק להטמעת טכנולוגיות מתקדמות בייצור (תעשייה 4.0) בהשקעה של כ- 5 מיליון ₪.

מפעל האלקטרוניקה ניסטק בפ”ת קיבל אישור להפעלת תוכנית להטעמת טכנולוגיות מתקדמות בייצור בהשקעה של כ-5 מיליון ש”ח. התכנית הוגשה לראשות להשקעות בעקבות עבודה של המכון לייצור מתקדם אשר בנה יחד עם חברת ניסטק “מפת דרכים” שמטרתה הייתה שיפור הפריון בעזרת הטמעת טכנולוגיות מתקדמות.

התכנית אושרה על ידי הראשות להשקעות והיא תסייע לחברה לעלות את פריון המפעל ב-10% כל שנה לתקופה של 4 שנים באמצעות השקעה במכונות, מערכות מידע והטמעת תהליכי אוטומציה ורובוטיקה בקווי הייצור. במסגרת התוכנית יועבר למפעל ע”י משרד הכלכלה, מענק מיוחד של 20% מההשקעה שמתכננת החברה לבצע במסלול זה.

ניסטק הינה בין המפעלים הראשונים בישראל שקיבלה אישור עבור הגשת תוכנית השקעה במסלול זה בליווי של המכון לייצור מתקדם. גוף זה אשר הוקם לא מכבר, בחודש מרץ 2020, מיסודו של מנהל תעשיות במשרד הכלכלה, פועל לשיפור הפריון בתעשייה היצרנית בעזרת הטמעת טכנולוגיות מתקדמות.

התכנית של ניסטק שאושרה על ידי הראשות להשקעות, הינה פרי אבחון שביצע המכון לייצור מתקדם במפעל האלקטרוניקה של החברה בפ”ת ע”י יועצים חיצוניים בראייה של תעשייה מתקדמת 4.0. תהליך זה בחן לעומק את כל שרשרת הערך של המפעל תוך בחינה של תהליכים המתרחשים בו באופן דיגיטלי. בסיום שלב האבחון, נבנתה מפת דרכים אשר שמשה כבסיס לתוכנית העבודה לשיפור הפירון במפעל.

בני אמויאל, מנכ”להמכון לייצור מתקדם: “ניסטק הינו בין המפעלים הראשונים שאימצו את “מפת הדרכים”. ככל שיותר מפעלים יאמצו את “מפת הדרכים” כדרך לשפר את הפריון ולצעוד את המסע לכיוון של תעשייה 4.0 הם ישפרו את יכולת קבלת ההחלטות בזמן אמת וישפרו את יכולות ההתאמה שלהם לדרישות השוק המשתנות. אני תקווה שמפעלים שיאמצו דרך זו גם יהוו מוקד משיכה לדור הצעיר שימצא עניין ואתגר ביישום והטמעת טכנולוגיות מתקדמות”.

ארבל ניסן, סמנכ”ל שיווק, ניסטק

“הטמעת התוכנית במפעל תסייע לנו לייעל תהליכים רבים בייצור כמו גם בזרימת החומר ובכך לקצר את זמני האספקה, להעלות עוד יותר את רמת האיכות ולספק ללקוח חווית שירות נוחה, מהירה וגמישה התואמת לצרכיו” מסר ארבל ניסן, סמנכ”ל השיווק והמכירות בקבוצה “אנו מודים למכון לייצור מתקדם, למנהל התעשיות במשרד הכלכלה ולרשות להשקעות על קידום נושא חשוב זה שיסייע לתעשייה הישראלית לטפס מדרגה נוספת בתחרות מול מפעלי הייצור בעולם.”


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות