חדשות היום

באטמ מספקת מערכת ראשונה להפקת חלבון מחרקים

7 בדצמבר 2020 – באטמ, (תא: BVC; לונדון: BVC) חברת טכנולוגיה המתמקדת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות תקשורת וסייבר מתקדמות וציוד רפואי לבדיקות מעבדה, הודיעה כי  סליטרון, חברת הבת שהינה חלק מיחידת האקו-מד, השלימה את אספקת המערכת הראשונה המפיקה חלבון ושמן באיכות גבוהה מחרקים, עבור חברה בינלאומית ידועה המתמחה בהפקת חומרי גלם לתעשיית המזון במיוחד ע”י גידול חרקים. החדירה לפלח שוק חדש זה עם האספקה הראשונה של מערכת זו מהווה אבן דרך נוספת עבור סליטרון בשנת 2020.

המערכת החדשה של הקבוצה מאפשרת תהליך אוטומטי מתמשך להפקת אבקת חלבון ושמנים מחרקים המגודלים בחוות מיוחדות  כגון תולעים וזבובים הניזונים מפסולת. המערכת מבוססת על טכנולוגית ISS (Integrated Sterilizer and Shredder) של סליטרון שתוכננה לסטריליזציה בלתי מזיקה של פסולת רפואית וחקלאית מזוהמת. לטכנולוגיית ה-ISS יתרון נוסף בכך שהיא מאפשרת תהליך יעיל, מהיר מאוד  וחסכוני בהשוואה לכל הפתרונות המתחרים הקיימים היום.

הלקוח, אשר משרדיו הראשיים ממוקמים בבלגיה, עושה שימוש בחרקים לייצור חומרי גלם איכותיים לתעשיית המזון. הלקוח מתכנן לעשות שימוש בפתרון הקבוצה לייצור אבקת חלבון אשר ניתן לעשות בה שימוש במיוחד כקמח דגים ושמנים המיועדים להזנת דגה. החברה מצפה לקבל הזמנות נוספות מלקוח זה.

חוזה זה מתווסף לחוזים אחרים המבוססים טכנולוגיית ה-ISS של הקבוצה שסופקו בשנת 2020 באירופה ואסיה, כשהחברה קיבלה הזמנות בהיקף 8.3 מיליון דולר לטכנולוגיה זו בשנים 2019 ו-2020. לאור הביקוש העולמי הגדל במהירות לחלבון, הנדרש לקיום ביטחון חלבוני, יחד עם העניין הגובר לטכנולוגיית ISS, מעניק לחברה ביטחון רב בהכנסות נוספות בשנת 2021.

ניתן לצפות בסרטון המציג את המערכת במתקן הלקוח בקישור הבא:

https://youtu.be/4Pat7itiUQ8

ד”ר צבי מרום, מנכ”ל באטמ ציין: “אני גאה על כך שסיפקנו את המערכת הראשונה החדשה להפקת חלבונים ואני מברך את צוות סליטרון על השגת אבן הדרך המשמעותית הזו, על אף האתגרים הלוגיסטיים והתפעוליים הכרוכים בכך בזמן מגפת הקורונה. לאחר מספר שנות פיתוח במתקן שלנו בהונגריה, הקמנו את הפיתרון הטוב ביותר שיש, המבוסס על טכנולוגיית ה- ISS .

להפקת חלבון ושמנים מפסולת מן החיי וכעת במיוחד מגידול חרקים, יש פוטנציאל עצום, שלא נוצל עד כה, כמקור חלבון בר קיימא עבור חומרי גלם כמו קמח דגים, מזון לבעלי חיים ואף לתזונת בני אדם.

אנו רואים התחזקות משמעותית בכל היחידות העסקיות של באטמ, לא רק בביצועים הפיננסים אלא גם בהשקת טכנולוגיות חדשניות שאנו מאמינים כי יביאו תועלת משמעותית ביותר לחברה לשנים רבות. אנו גאים מאוד בהישגים אלו ומצפים לדווח עוד בקרוב על התפתחויות התקדמותנו.”


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות