חדשות היום

התעשייה האווירית חושפת יכולת אחיזת שטח אווירית חדשנית ומציגה לראשונה את מערכת WASP -מטע”ד אווירי, אוחז שטח, קטן וקל משקל

  • מערכת המאפשרת יציאה ממגבלת ה”קשית” לאחיזת שטח אלקטרואופטית נרחבת
  • אלגוריתמים חכמים המשמשים למיפוי אוטומטי של כלל התנועות בשטח הנאחז
  • כיסוי שטח נרחב ברזולוציה גבוהה, צילום משולב בערוצי VIS ו-IR
  • מיועד למגוון פלטפורמות – מל”טים קלים, מסוקים, מטוסי מודיעין קלים ובלוני תצפית

התעשייה האווירית חושפת יכולת אחיזת שטח מודיעינית אווירית נרחבת ומציגה לראשונה מערכת לתמונה מצבית מלאה WASP-Wide Area Surveillance Payload. מערכתWASP  הינה מערכת אלקטרו-אופטית ייחודית המספקת למפעיל המבצעי תמונה מצבית של תאי שטח נרחבים ומבטלת את מגבלת “הקשית” באמצעי תצפית. המערכת משתמשת בטכנולוגית WAMI (Wide Area Motion Imagery) המספקת מודיעין חזותי (VISINT) ברזולוציה גבוהה בתא שטח רחב. המערכת פותחה בשיתוף פעולה של מפעל תממ בחטיבת מערכות, טילים וחלל ושל מפעל המודיעין בחטיבת אלתא של התעשייה האווירית, ומשלבת את היכולות המתקדמות של החברה בתחומי ניווט, אלקטרואופטיקה, היתוך מידע וניתוח מודיעיני. מערכת WASP מיועדת להתקנה על מגוון פלטפורמות אוויריות כגון מל”טים קלים, מסוקים, מטוסי מודיעין קלים ובלוני תצפית.

משקלה של מערכת WASP  הינו 8 ק”ג בלבד ובפיתוחה יושמו טכנולוגיות חדשניות של סריקה וייצוב תמונה ושולבו גלאים חדשניים המתאימים לעבודה בערוצי VIS ו-IR. המערכת מבצעת צילום תוך כדי סריקה של שטח רחב בטכנולוגיית Step and Stare, מעבדת באוויר את נתוני התמונות המתקבלות באמצעות אלגוריתם ייחודי ובעזרת תוכנה חדשנית מבצעת גילוי, עקיבה וניתוח אוטומטי של כל התנועות במרחב הנאחז OMTI – Optic Motion Target Indication. ארכיטקטורת Server In The Sky (SITS) מאפשרת הפצה בזמן אמת או על פי דרישה של המידע וכן מתן שרות של “קשיות וירטואליות” למפעילים.  אזור הכיסוי של המערכת משתנה בהתאם לגובה הטיסה של הפלטפורמה עליה מותקן ה- WASP. כיסוי אופייני נע בין 2 קמ”ר ל-15 קמ”ר.

סמנכ”ל התעשייה האווירית, ומנהל חטיבת כלי טיס צבאיים, משה לוי: “פיתוח המערכת מביא לידי ביטוי את יכולותיה של התעשייה האווירית בתחום פיתוח הסנסורים, יכולות המודיעין והיתוך המידע. מערכת WASP מספקת תמונת מצב מודיעינית מפורטת ביותר על פני שטח נרחב ובכך מאפשרת למפעיל לאחוז שטח רחב מאוד ולא רק תמונת “קשית”. המערכת  קלת משקל וקומפקטית כך שניתן להתקין אותה על מגוון פלטפורמות ובכך לספק יכולות מודיעין נרחבות החל מרמת הפיקוד הטקטי”.

בתמונות ובסרט:  מערכת WASP  על גבי מל”ט טקטי BirdEYE650D ומל”ט אסטרטגי Heron (קרדיט, התעשייה האווירית)

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות