הגביע הקדוש של הסקיוריטי: אינטל , מיקרוסופט ו – DARPA חתמו על הסכם לפיתוח הצפנה הומומורפית המטרה – הגנה מלאה על נתונים מפני מתקפות סייבר בענן

אינטל הודיעה היום על חתימת הסכם עם דארפה (DARPA), הסוכנות למחקרי הגנה מתקדמים, וחברת מיקרוסופט, לפיתוח מאיץ הצפנה הומומורפית (Homomorphic encryption), המאפשר לעבד נתונים מוצפנים בענן מבלי לספק גישה למפתחות הפענוח, ובכך מצמצם את הפוטנציאל למתקפת סייבר בענן. הצפנה הומומורפית יודעת לחשוב ולנתח מספרים מוצפנים וליצור מהם מסר מוצפן חדש, שיטה המספקת יכולת לנתח מידע רב מבלי לחשוף את מרכיביו ותוצאותיו. מיקרוסופט, כשותפה העיקרית להכרזה הזאת, תוביל את האימוץ המסחרי של הטכנולוגיה בענן שלה.

הצפנה הומומורפית מלאה מאפשרת למשתמשים לעבד נתונים מוצפנים בכל השלבים בלי צורך להסיר את ההצפנה באף אחד מהם בין אם הם במעבר, בשימוש או במנוחה. טכנולוגיה זו תאפשר לארגונים להשתמש בטכניקות כגון למידת מכונה כדי להפיק את מלוא הערך ממערכי נתונים גדולים תוך שמירה על חיסיון הנתונים לאורך כל מחזור חייהם. לקוחות במגוון תעשיות, כמו למשל שירותי בריאות, ביטוח ופיננסים, יוכלו להפיק תועלות חדשות המתאפשרות הודות לשימוש בנתונים רגישים ולמצות מהם את ערכם המלא מבלי להסתכן בחשיפתם.

באינטל מסבירים כי הגנת החיסיון של מידע קריטי, בין אם מדובר בנתונים אישיים או בקניין רוחני תאגידי, היא סוגיה בעלת חשיבות אסטרטגית לעסקים הנעזרים כיום במגוון שיטות הצפנה להגנה על המידע בכל שלב בו נמצא. אולם, הטכניקות הזמינות כיום מצריכות את הסרת ההצפנה מהנתונים לצורך עיבודם, שלב בו הנתונים חשופים, ופגיעים יותר לניצול לרעה

“הצפנה הומומורפית מלאה היא ‘הגביע הקדוש’ במסע לאבטחת נתונים תוך כדי השימוש בהם”, אמר רוסריו קמארוטה, מהנדס ראשי של אינטל לאבס וחוקר ראשי בתכנית “DPRIVE” של DARPA. חרף ההתקדמות הרבה שהושגה בתחום ההגנה על נתונים, בעת עיבודם ההמוחשב הם אינם מוצפנים, דבר המהווה פרצה למתקפות פוטנציאליות ומחבל לא פעם ביכולתנו לשתף נתונים באופן מלא ולמצות מהם את הערך המרבי”, הוסיף קמארוטה.

באינטל מציינים כי הסיבה בעטיה הצפנה הומומורפית מלאה טרם אומצה על ידי ארגונים וחברות נובעת מכך שיישום השיטה היא משימה עתירת נתונים שגובה “מס ביצועים” גבוה מאוד גם עבור פעולות פשוטות. לפיכך מתכוונים בחברה לפתח מאיץ מעגל משולב ספציפי ליישום (ASIC) שיקטין את תקרת הביצועים המתלווה כיום להצפנה הומומורפית מלאה. במימוש מלא, המאיץ יוכל לספק שיפור מסיבי בביצועי עומסי עבודה עם קיצור פוטנציאלי של משך עיבוד הקריפטוגמות בחמישה סדרי גודל.

“אנחנו שמחים לספק את המומחיות שלנו במחשוב ענן והצפנה הומומורפית מלאה, ולשתף פעולה עם אינטל בקידום טכנולוגיה שלדעתנו מחוללת מהפך בעיבוד נתונים. כאשר תהיה מוכנה לשימוש מסחרי, הטכנולוגיה תסייע ללקוחותינו לכסות את המייל האחרון בדרך לחיסיון נתונים מלא, בו הנתונים יישארו מאובטחים ופרטיים בין אם הם באחסון, במעבר או בשימוש”, אמר ד”ר וויליאם צ’אפל, מנהל הטכנולוגיה הראשי של Azure Global וסגן נשיא למערכות משימה במיקרוסופט.

אינטל תבחן את התקדמות הפרויקט לפי יעדי ביצועים שנקבעו מראש לאימון בינה מלאכותית ועומסי עבודה של היקשים תוך שימוש בנתונים שהוצפנו באופן הומומורפי בהיקף גדול. מעבר לפיתוח טכנולוגיות הליבה הדרושות לתכנון המאיץ, אינטל ומיקרוסופט יעבדו עם גופי תקינה בינלאומיים על פיתוח תקנים בינלאומיים, והראשונה גם תמשיך להשקיע במחקר אקדמי של התחום.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות