חדשות היום

ענקית השבבים STMicroelectronics וחברת טאואר מודיעות על הסכם לשיתוף פעולה לייצור המוני במפעל 300 מ”מ באיטליה

הסכם שיתוף הפעולה יאיץ את הגדלת כושר הייצור במתקן הייצור החדש באגראטה, איטליה הנמצא בשלבי הקמה מתקדמים וישלש את כושר הייצור הקיים של טאואר ב-300 מ”מ

תחילת הייצור במפעל צפויה במחצית השנייה של 2022; המוצרים מיועדים לשווקי הרכב, התעשיה ומוצרי צריכה אלקטרוניים ויסייעו להקל על המחסור שנוצר בשווקים אלו

 חברת (NYSE:STM) STMicroelectronics, ענקית עולמית מובילה בתחום המוליכים למחצה למגוון רחב של רכיבים ופלחי שוק בעולם מוצרי המחשבים, התקשורת והאלקטרוניקה, וטאואר סמיקונדקטורNASDAQ:TSEM) ), החברה המובילה בעולם בייצור פתרונות טכנולוגיים ופלטפורמות ייצור לשבבים אנלוגיים, הודיעו היום (ה’) על חתימת הסכם מחייב לשיתוף פעולה לפיו ST תצרף את טאואר לפרויקט הקמת מפעל ייצור חדש בטכנולוגיות בקוטר 300 מ”מ (12 אינץ’) באגראטה, איטליה. הקמת המפעל החלה בשנת 2018 והיא נמצאת כבר בשלבים מתקדמים. המפעל נבנה במתחם המפעלים הקיימים של ST בבריאנזה שבאיטליה (בקרבת מילאנו).

שיתוף הפעולה בין החברות נועד להאיץ את תהליך הגדלת כושר הייצור והמעבר משלב ההקמה לשלב הייצור ההמוני, על מנת להשיג רמת ניצולת גבוהה המהווה גורם מפתח להשגת יעילות בייצור ועלות תחרותית ליחידת ייצור. המפעל יהיה מוכן להתקנת ציוד הייצור כבר במהלך השנה הנוכחית, וצפוי להתחיל בייצור במחצית השנייה של 2022.

טאואר ו-ST יחלקו את שטחי החדרים הנקיים ואת מערך הייצור הכולל, כאשר כל חברה תשקיע בנפרד בציוד שלה באופן יחסי לחלקה. כחלק מהפרויקט, טאואר תתקין ציודי ייצור על שליש משטח החדר הנקי. החברות ישתפו פעולה בהליך הכשרת המפעל והטכנולוגיות למען התחלת ייצור והגדלת כושר הייצור באופן המהיר ביותר האפשרי. הניהול השוטף של מפעל זה ימשיך להיות מבוצע על ידי עובדים של ST, עם שיתוף של צוותי טאואר בתפקידים רוחביים שונים על מנת לתמוך בתהליכי הכשרת הציוד והטכנולוגיות של טאואר ובמעבר לייצור המוני. בשלבים הראשונים ייצר המפעל בטכנולוגיות של 130, 90 ו-65 ננומטר ויתמוך בפלטפורמות power, mixed-signal ו-RF. מוצרים אשר ייוצרו על פלטפורמות אלו מיועדים לשווקי הרכב, התעשיה ומגוון מוצרי צריכה ויישומים אלקטרוניים אחרים.

“גורם המפתח המשמעותי ביותר ליעילותו של מפעל ייצור מוליכים למחצה הוא שיעור הניצולת שלו. טאואר מהווה שותפה מעולה, עם ההיצע הרחב של טכנולוגיות הייצור האנלוגיות שלה, אשר יאפשרו לנו להאיץ את הליך הכשרת מפעל הייצור ולהעבירו למצב של ייצור המוני במהירות רבה יותר. מהלך זה יאפשר להגיע לשעורי ניצולת אופטימליים כבר מתחילת שלבי הייצור. בשלב סיום הקמת הפרויקט, יכולות הייצור של מפעל זה יעלו על ההערכה שניתנה ב – 2018 בעת תחילת הפרויקט” אמר ג’ין-מארק שרי, נשיא ומנכ”ל STMicroelectronics. “המוצרים במפעל היצורR3  באגראטה מיועדים לשרת את שווקי הרכב, התעשיה ומוצרכי צריכה אלקטרוניים שונים ויסייעו להקל על המחסור שנוצר בשרשראות האספקה של שווקים אלו, הן לטווח הבינוני והן הארוך”.

מנכ”ל טאואר, מר ראסל אלוואנגר אמר “אנו מאוד מרוצים ונרגשים להודיע על חתימת ההסכם הזה לשיתוף הפעולה עם ST. ST היא חברה הידועה בכל העולם בטכנולוגיות המתקדמות והמובילות שלה, מצוינות התפעול והיושרה העסקית שלה. אנו מצפים מאוד לשיתוף הפעולה והצלחתינו ההדדית. נתחי השוק הגדולים שיש כבר היום לטאואר בפלטפורמת 300 מ”מ בטכנולוגיות האנלוגיות RF, power, displays  ועוד, יגדלו בצורה ניכרת הודות לתוספת משמעותית זו ביכולות הייצור של החברה – אשר משלשת את כושר הייצור שלנו ב-300 מ”מ, ובכך יאפשרו לנו לתת מענה לביקוש הגדל של לקוחותינו בנתחי שוק צומחים אלה.”

לצורך ביצוע פרויקט זה תקים טאואר חברת בת בבעלות מלאה שלה באיטליה. טאואר תספק פרטים נוספים לגבי מועדי ההשקעות בציוד וסכומם (סכומים שצפויים להיות מהותיים) עם התקדמות שלבי הפרויקט.


 

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות