מסוק ה-CH-53K השלים תדלוק אווירי לילי

כוחות המארינס ביצעו לאחרונה תדלוק אווירי לילי למסוק ה-CH-53K, מתוצרת לוקהיד מרטין-סיקורסקי. התדלוק, אשר התבצע בסיוע אמצעים לראיית לילה, מהווה יכולת משמעותית נוספת של המסוק לפעילות מתקדמת בטווחים ארוכים, תוך נשיאת משקלים כבדים ובכל מזג אוויר.

ניסוי זה מצטרף ליכולות תדלוק אוויריות וקרקעיות-טקטיות שכבר הוכחו למסוק בשנה החולפת: תדלוק אווירי תוך נשיאת מטען חיצוני של 27,000 ליברות (12.2 טון) ממטוס תדלוק C-130, שהתבצע לאחר שבאפריל 2020, מסוק ה-CH-53K השלים בהצלחה ניסוי תדלוק אווירי ראשון, אשר הדגים את יכולות הטיסה ארוכות הטווח לתמיכה לוגיסטית עבור כוחות המארינס של ארה”ב. במקביל, כוחות המארינס תמכו במשימת אימון של מסוק ה-CH-53K ביומה, אריזונה, וביצעו תדלוק טקטי-קרקעי למסוק בשטח האימונים. התדלוק, שנעשה באמצעות מערכת TAGRS (Tactical aircraft ground refueling system), בוצע על ידי יחידות התמיכה MWSS-371, MWSG-37, 3RDMAW והדגים לראשונה את פריסת המערכת וחיבורה למסוק ה-CH-53K.

לאחרונה הכריזה לוקהיד מרטין-סיקורסקי כי תייצר עבור הצי האמריקאי תשעה מסוקי CH-53K King Stallion נוספים כחלק מזכייה בחוזה ייצור חדש. המסוקים, אשר ייבנו באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של החברה, יורידו עוד את מחירו של המסוק. החוזה הנוכחי כולל הסכם נוסף להזמנה נוספת של מסוקים, שיתרום אף הוא להורדת מחירו של המסוק.

תשעת המסוקים הם חלק ממסגרת התוכנית של המארינס לרכש כולל של 200 מסוקי CH-53K. כיום, 33 מסוקים נחתמו לייצור – רובם נמצאים בשלבי ייצור שונים תחת החוזים שכבר נחתמו ושלושה מהם כבר נמסרו לכוחות המארינס. לוקהיד מרטין-סיקורסקי צפויה להתחיל למסור את תשעת המסוקים מהחוזה הנוכחי במהלך שנת 2024. לוקהיד מרטין-סיקורסקי והצי האמריקאי הסכימו עוד על הורדת מחיר נוספת לתשעה מסוקים בהסכם הייצור הבא, שיתרחש לא יאוחר מפברואר 2022.

החל מאוקטובר 2020, לוקהיד מרטין-סיקורסקי מסרה שלושה מסוקי CH-53K לכוחות המארינס בג’קסונוויל, צפון קרולינה. יחידת ההערכה והניסויים המבצעיים של המארינס, VMX-1, החלה להפעיל את המסוקים בתצורות ומתארים שונים, בשילוב עם כוחות קרקעיים וצוותי אוויר וקרקע, כהכנה לשלב ההערכה והניסויים המבצעיים הראשוניים (IOT&E) אליו תיכנס תוכנית המסוק בקרוב. היבט נוסף בתהליך ההערכה הוא תפעול המסוקים בסביבה ימית, בתנאי חול ואבק ובהרמת משקלים כבדים.

מסוק ה-CH-53K תוכנן להיות אמין, ממוכשר, בעל שרידות גבוהה בשדה הקרב ועלויות תחזוקה נמוכות לאורך מחזורי החיים שלו וכן לטוס בתנאים קשים של ראות נמוכה, תנאי חום כבדים וגבהים גבוהים. המסוק טס למעלה מ-2200 שעות טיסה וסיים את מבחני הטיסה שנקבעו במהלך הגדרת פיתוח וייצור המסוק: הוא הרים משקל חיצוני של 36,000 ליברות למצב ריחוף ולמצבי טיסה שונים שבחנו את יכולות הטיסה והביצועים של המטוס וכן את חוזקו של המבנה לשאת את המשא. המשקל הכולל של המסוק בזמן הניסוי עמד על 91,000 ליברות –משקל ההמראה הכבד ביותר של מסוק שיוצר אי פעם על ידי סיקורסקי. עד כה, ביצע המסוק מגוון רחב של ניסויי נשיאת משאות, כשהמשקל הכבד ביותר עד לניסוי האחרון עמד על הרמת 27,000 ליברות, כולל הרכב הטקטי JLTV. המסוק יכול לשאת משקל חיצוני של 27,000 ליברות למרחק של 110 מיילים בתנאי מזג אוויר חם – פי שלושה מהיכולות של מסוקי ה-CH-53E הותיקים. מעטפות טיסה רחבות יותר הושגו בריחופים מסוגים שונים, טיסה ב-200 קשר, טיסה ב-18,500 רגל, פניות של 60 מעלות, המראות ונחיתות ממשטחי בעלי זווית של עד 12 מעלות, הטלת מטען חיצוני וניסויי ירי במקלעים.

קרדיט לתמונה: NAVAIR

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות