קרדיט צילום – נמרוד גליקמן

לוקהיד מרטין ורפאל חתמו על הסכם לפיתוח משותף של מערכת הגנה מבוססת לייזר

רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע”מ, חתמה על הסכם עקרונות (Principles of Cooperation agreement) לשיתוף פעולה עם חברת לוקהיד מרטין. הסכם העקרונות כולל שיתוף פעולה לפיתוח, ייצור ושיווק עתידי של מערכת הגנה מבוססת-לייזר. על פי ההסכם, שתי החברות יפעלו במשותף לתמיכה בפיתוח המערכת, שיווקה והפיכתה למבצעית בישראל. כמו כן, שתי החברות יבחנו את האפשרות לשווק את המערכת גם בארה”ב. הסכם זה נועד לקבע את ההזדמנות ואת המחויבות של שתי החברות לפעול לפיתוח ולהטמעת יכולות לייזר מתקדמות.

מערכות הגנה המשלבות טכנולוגיות לייזר מציעות יכולות יירוט ונטרול מדויקות יותר, אל מול מגוון רחב יותר של איומים הכוללים בין היתר רקטות ומל”טים. זאת, בעלות נמוכה באופן משמעותי בהשוואה לאמצעי היירוט המסורתיים.

טים קאהיל, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי בינלאומי בלוקהיד מרטין: “אתגרי ההגנה האווירית של מדינת ישראל הדגישו את החשיבות הגלומה באפשרות להרחבת היכולות של ישראל להתמודד עם מתקפת רקטות. אנו שמחים לעבוד עם ממשלת ישראל והתעשייה הישראלית בכדי לתת מענה מקיף לצורך הביטחוני-לאומי של מדינת ישראל. רפאל היא תעשייה ביטחונית ברמה עולמית, ואנו מצפים להרחיב את שיתוף הפעולה עימה על ידי מינוף היכולות לפיתוח מערכות הגנה מתקדמות מבוססות אנרגיה, במטרה להתמודד עם האיומים ההולכים וגדלים”.

תא”ל (מיל’) אריאל קארו, סמנכ”ל בכיר לשיווק ופיתוח עסקי ברפאל: ״אנו גאים במהלך להקמת ערוץ שיתוף פעולה עסקי נוסף עם שותפתנו הוותיקה, לוקהיד מרטין. שיתוף פעולה זה צפוי להאיץ פיתוח של פתרונות הגנה מבוססי-לייזר כנגד מגוון האיומים הקיימים והעתידיים. טכנולוגיות אלו ירחיבו את יכולות ההגנה האווירית הרב-שכבתית שלנו, בהתבסס על המומחיות הטכנו-מבצעית המשותפת של שתי החברות ובהישען על ניסיון מבצעי רב שנים”.


בתמונה: בכירי לוקהיד מרטין ורפאל בטקס החתימה. קרדיט צילום – נמרוד גליקמן

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות