חדשות היום

רחפנים ישראלים מנטרים שדות נפט באיחוד האמירויות

חברת פרספטו הציבה רחפנים אוטונומיים באיחוד האמירויות לניטור שדות נפט, חוות סולאריות ומתקני תשתיות אחרים במטרה לאתר תקלות תשתית ובעיות  בטיחות ואבטחה בזמן אמת. יחודם של הרחפנים הישראלים שהם פועלים בכל שעות היממה, כולל בתנאי חום קיצוני וסורקים שטחים נרחבים באופן קבוע ללא צורך בהתערבות אנושית.

הרחפנים מתרוממים מתחנת העגינה, מבצעים את עבודות הבדיקה וחוזרים באופן עצמאי לביצוע טעינה מחודשת. הרחפנים מצוידים במערכות צילום יום ולילה ומשתמשים ביכולת פענוח ובינה מלאכותית על מנת לזהות תקלות מבצעיות ובטיחותיות. רחפני פרספטו קיבלו אישורים מרשות התעופה האמריקאית להפעלה מרחוק גם כשאין קשר עין בין המפעיל לבין הרחפן (BVLOS) וזאת לאחר שעמדה בבדיקות המחמירות של הרשות. החברה עובדת מול חברות אנרגיה, תשתיות ותקשורת מהגדולות בעולם כולל חברת החשמל של פלורידה, שנעזרת ברחפנים לאבחון ושיקום רשת החשמל לאחר סופות הוריקן, דלק ארה”ב המנהלת מספר בתי זיקוק, חברת התקשורת וריזון, ענקית המכרות ריו טנטו ומפעלי ים המלח בישראל.

חברת Percepto נוסדה בשנת 2014 על ידי דור אבוחצירה, שגיא בלונדר, רביב רז ואריאל אביטן והיא כיום אחת מעשר חברות הרחפנים האוטונומיים הגדולות בעולם. החברה מעסיקה 120 עובדים במשרדיה בישראל, במרכז חדשנות והדגמה בטקסס ובאוסטרליה והיא משרתת חברות תשתית ותעשייה גדולות באמריקה, אירופה, אוסטרליה ובמזרח הרחוק. החברה גייסה מאז הקמתה 72.5 מיליון דולר ונמצאת בשלבי צמיחה והכפלת מספר העובדים במרכז הפיתוח במודיעין במגוון רחב של מחלקות ותפקידים כולל  תפקידי פיתוח, ענן, תוכנה, אלגוריתמיקה, אלקטרוניקה ובינה מלאכותית.

פרספטו משתפת פעולה עם חברת הרובוטיקה המובילה  Boston Dynamics ומנהלת מרחוק באמצעות מערכת הניהול AIM את דגם הרובוט דמוי הכלב בשם Spot, שהוא רובוט נייד וזריז בעל יכולת לנווט בשטח קרקעי בניידות עילאית. באמצעות מערכת הניהול AIM מתאפשר לנהל את הרובוט מכל מקום בעולם, ללא צורך במעורבות אדם בתפעול השוטף ובאופן אוטונומי מלא. הרובוט תוגבר בתוכנה וחיישנים של פרספטו ובהם מצלמות המאפשרות הדמיה ברזולוציה גבוהה וראייה תרמית. שדרוג זה מאפשר לרובוט לאתר בעיות כגון נקודות חמות במכונות או במוליכים חשמליים, נזילות מים וקיטור ותשתית פגומה במפעלים, זיהוי מגמות, אנומליות ואיתור סיכונים.

התפרצות מגפת הקורונה האיצה את השימוש ברובוטיקה באתרים ברחבי העולם, בשל מגבלות גלובליות המקשות על זמינות ויכולת הצבה של כוח אדם אנושי בשטח. המערכת של פרספטו מאפשרת לכל אחד מאנשי הצוות הנמצאים באתר או מחוץ לו להשתמש במערכת מכל מקום בעולם, ולשגר רובוטים למקומות קשים ומסוכנים לגישה. בין יתרונותיה החשובים היא פשטות התפעול. בעוד שבבסיס מונחת טכנולוגיה מתוחכמת, תהליך התפעול עצמו מתמצה בפעולה פשוטה כמעט כמו לחיצה על כפתור. באמצעות סימון על מפה המשתמש מגדיר את הנכס או האזור באתר לגביו נדרשים הנתונים. מכאן הפלטפורמה לוקחת פיקוד ומשגרת למשימה את הרובוט המתאים ביותר מבחינת מיקום ופונקציונליות. למערכת יכולת לעבוד באינטגרציה גם עם רובוטים קרקעיים אחרים של חברות שונות. היא אוספת מידע ומנתחת אותו באופן אוטונומי לחלוטין על מנת לייצר תובנות כגון זיהוי מגמות, אנומליות וסיכונים. המידע שנאסף והתובנות המופקות ממנו יכולות לשמש את בעלי התפקידים השונים בארגון בקבלת החלטות. מאפשרים לחברות להעריך סיכונים, להקטין משמעותית זמני השבתה ולשפר יעילות תוך הפחתת עלויות ללא התערבות אנושית.


קרדיט צילום:  Percepto

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות