לוקהיד מרטין והפנטגון הגיעו להסכם על חוזי האחזקה השנתיים לתוכנית מטוס ה-F-35

לוקהיד מרטין הורידה את העלויות לשעת טיסה ב-44% בחמש השנים האחרונות, עם תחזית המשך ירידה של 40% נוספים בחמש השנים הבאות

הפנטגון העניק לחברת לוקהיד מרטין חוזים לתמיכה בפעילויות ובאחזקה של צי מטוסי ה-F-35 ברחבי העולם עבור השנים הפיסיקאליות 2021-2023. בכך, תתמוך החברה בזמינויות ובמוכנות למשימה של מטוסי ה-F-35 תוך המשך הורדת העלויות.

החוזים השנתיים מממנים את פעילויות האחזקה והתמיכה ההכרחיות עבור המטוסים שפועלים ברחבי העולם ובונים את הקיבולת לתמיכה בצי העתידי הכולל של מטוסי ה-F-35, שיעמוד על יותר מ-3000 מטוסים. החוזים כוללים מומחים טכניים שתומכים בפעילויות המטוסים בפעילויות האחזקה הקלה והעמוקה בבסיסים ובמרכזי התחזוקה; הכשרה, אימון וכשירות לצוותי הקרקע והאוויר וכן עלויות המהנדסים על אדמת ארה”ב ובעלות בריתה. זאת ועוד, החוזים כוללים את עלויות ניתוח המידע וניהול שרשרת האספקה להיבטי התחזוקה וחידושי מלאי חלפים בהתאם לצפי ולפעילויות המטוסים ברחבי העולם.

“אנו רואים חשיבות רבה בעובדה שמטוס ה-F-35 מהווה גורם מרכזי עבור הצרכים המבצעיים של לקוחותינו ברחבי העולם, בשיתוף פעולה הדוק עם עם משרד תוכנית מטוס ה-F-35 (JPO)”, אמרה ברידג’יט לודרדייל, סגנית נשיא ומנהלת תוכנית מטוס ה-F-35 בלוקהיד מרטין. “החוזים שנחתמו מהווים ירידה של יותר מ-30% בעלויות שעת טיסה לעומת החוזים השנתיים לשנת 2020. כמו כן, הם משקפים את המחויבות העמוקה שיש לנו ולשותפינו להמשיך ולהוריד את עלויות האחזקה תוך המשך הגדלת זמינות המטוסים למשימות”.

החוזים השנתיים לשנים הפיסיקאליות 2021-2023 מהווים את השלב הבא בהורדת העלויות הכוללות בתוכנית מטוס ה-F-35, שמתחלקות בין הממשל לתעשייה. לוקהיד מרטין הורידה את העלויות לשעת טיסה ב-44% בחמש השנים האחרונות, עם תחזית המשך ירידה של 40% נוספים בחמש השנים הבאות. הורדת העלויות בחוזים החדשים יהוו חלק מאותה התייעלות, כחלק מהחזון של לוקהיד מרטין לעמוד בתוכנית ירידת המחירים.

הורדת המחירים תתבצע באמצעות התייעלות בשרשרת האספקה, ייעול צוותי כח האדם וכן בתהליכי הייצור. החוזים יסללו את הדרך להסכם לוגיסטיקה מבוססת-ביצועים (PBL) לתוכנית ה-F-35. PBL הם הפרטיקה הטובה ביותר בתעשייה, המאפשרת פתרונות תחזוקה יעילים לצי המטוסים ומתמרצים את זמינות המטוסים ותוצאות ביצועי התחזוקה. החוזים לשנה הנוכחית יכסו את העלויות לפעילויות התמיכה עד 31 לדצמבר 2021.

תוכנית מטוס ה-F-35 מציגה מגמת התייעלות מתמשכת, עם אמינות כמעט כפולה לעומת מטוסי הדור הרביעי. עלויות העבודה לשעת טיסה עומדות בקריטריונים שהוגדרו והזמינות המבצעית הממוצעת של צי מטוסי ה-F-35 ברחבי העולם עומדת על כ-70%. כיום, פועלים ברחבי העולם 690 מטוסים הפועלים ב-21 בסיסים. יותר מ-1460 טייסים ו-11,025 אנשי תחזוקה הוכשרו לעבודה על המטוס. צי המטוסים הכולל ביצע יותר מ-430,000 שעות טיסה.


קרדיט לתמונות: לוקהיד מרטין

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות