חדשות היום

מסוק ה-CH-53K השלים משימת חילוץ ראשונה במארינס

כוחות המארינס הכריזו כי מסוק ה-CH-53K מתוצרת לוקהיד מרטין-סיקורסקי השלים את משימתו הראשונה. המסוק השלים את חילוצו של מסוק MH-60S-Knighthawk של הצי שביצע נחיתה קשה בשטח הררי וגבוה בקליפורניה. המשימה, שארכה כיומיים, הייתה משימתו הראשונה של מסוק ה-CH-53K בכוחות המארינס, ונערכה במהלכו של שלב ההערכה והניסויים המבצעיים הראשוניים (IOT&E) שנערך בימים אלה בקליפורניה על ידי יחידת הניסויים המבצעיים של המארינס, VMX-1.

“יחידת VMX-1 קיבלה פנייה לסיוע ממרכז הבטיחות של הצי האמריקאי לחילוצו של מסוק MH-60S-Knighthawk של הצי שביצע נחיתה קשה בגובה של מעל 12,000 רגל (מעל פני הים) בהר הוג, קליפורניה”, כך אמר לוטננט קולונל לוק פרנק, קצין פרויקט מסוק ה-CH-53K ביחידת הניסויים.

המסוק שנתקע על רכס עם אדמה בתוואי קשה, תמך במשימת חילוץ והצלה אחר מטייל שהלך לאיבוד. במהלך המשימה סבל המסוק מתקלה ונחת נחיתה קשה בשטח. כל ארבעת אנשי הצוות לא נפצעו וחולצו. היחידה המפעילה של מסוק החילוץ מיצתה את כל אפשרויות חילוץ המסוק: המשמר הלאומי, כוחות הצי והמארינס באזור לא היו בעלות יכולת להרים את המסוק התקול עם האמצעים שעמדו לרשותם.

U.S. Marine Corps photo by Cpl. Therese Edwards

יחידת הניסויים VMX-1 ביצעה הערכה מהירה של צרכי המשימה והגיעה למסקנה שמסוק ה-CH-53K יוכל לבצעה. המסוק מסוגל להרים משקלים כבדים ביותר בתנאי חום וגובה גבוהים. “אחרי חצי שנה של טיסות במתארים מורכבים עם מסוק ה-CH-53K, היה לנו הביטחון הדרוש שהמסוק יוכל לבצע את המשימה בבטיחות. החשש היחידי שלנו היה התנאים הסביבתיים שאנשי הקרקע יצטרכו לעבור בכדי לתמוך במשימה”, אמר פרנק.

מסוק ה-MH-60S-Knighthawk שקל כ-15,200 ליברות (כ-7 טון) ונמצא על רכס בגובה 12,500 רגל. המשימה שנדרשה הייתה לשאת אותו משם למרחק של 23 מייל לשדה התעופה בישופ, קליפורניה, להמשך תיקון.

“מסוק ה-CH-53K עשה בדיוק את מה שתוכנן לבצע. נשיאת נשקל כבד למשימות המארינס. כלל הכוחות שהשתתפו במבצע היו נחושים להשלימה: הצוות הראשון שהשלים משימה אמיתית עם מסוק ה-CH-53K. משימה שאף גורם אחר לא יכול היה לבצעה בתנאי הנוכחיים. זוהי המשימה הראשונה מיני רבות שהמסוק הזה עוד יבצע”, אמר קולונל פרנק עם סיום המשימה.


קרדיט לתמונות: U.S. Marine Corps photo by Lance Cpl. Colton Brownlee

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות