חדשות היום

פורטליקס מגייסת 32 מיליון דולר מ – Volvo ומשקיעים אסטרטגיים נוספים, בהובלת קרן MoreTech

זהו סבב הגיוס השני של פורטליקס, שפיתחה מערכת לאוטומציה של בדיקות בטיחות ברכבים אוטונומיים ומערכות סיוע לנהג (ADAS); הגיוס הנוכחי מביא את סך ההשקעות בחברה ליותר מ-50 מיליון דולר

 תל-אביב, 1 בספטמבר 2021 – פורטליקס (Foretellix), ספקית מובילה של פלטפורמות אוטומציה לבדיקה ואימות של מערכות נהיגה אוטומטיות לרכבים אוטונומיים ומערכות סיוע לנהג (ADAS), מודיעה על גיוס של 32 מיליון דולר בסבב הגיוס השני (Round B). הגיוס הנוכחי מביא את סך ההשקעות בחברה ליותר מ-50 מיליון דולר.

את הסבב הנוכחי הובילה קרן MoreTech Ventures, בהשתתפות משקיעים אסטרטגיים, בהם:Group  Volvo,   Nationwide (ענקית הביטוח מארה”ב), (National Instruments) NI, ו – Japan-Israel Ventures. בנוסף, השתתפו בגיוס כל המשקיעים מסבב הגיוס הראשון, בהם 83North Ventures, Jump Capital, OurCrowd ו – NextGear.

פורטליקס הוקמה ב – 2018 על ידי צוות מומחים, מהחלוצים בעולם בתחום האימות, במטרה להפוך את מערכות הנהיגה האוטומטיות לבטוחות ויעילות. החברה משתמשת בגישה מדידה לבטיחות ולהיפר אוטומציה, כדי ליצור ולבדוק את כל התרחישים האפשריים שמערכות אלה עשויות להתמודד איתם, לצד אנליטיקת ביג דאטה, על מנת לוודא שתהליך הבדיקה שלם ובטוח. הפלטפורמה המתקדמת של פורטליקס ניתנת לשימוש לאורך כל שלבי הפיתוח, החל משלב הדרישות דרך פיתוח המוצר ועד לבדיקתו ואימותו. האימות של מערכות ADAS  ומערכות לרכבים אוטונומיים נועד להבטיח את הבטיחות והיעילות, במקביל להפחתת עלויות הפיתוח וקיצור משך ההטמעה של טכנולוגיות אלו.

בשנה האחרונה, פורטליקס חווה זינוק בביקוש לפלטפורמה שלה מצד יצרני הרכב המובילים וספקי Tier1 המפתחים פרויקטים של מערכות סיוע לנהג ורכבים אוטונומיים, ליישומים בכבישים פתוחים (On-road) ובשטח  (Off-road). פורטליקס עובדת כיום עם עשרות מהמותגים המובילים בתעשיית הרכב, בהם Volvo Group ותאגיד DENSO.

“הפלטפורמה של פורטליקס מביאה איתה גישה של  low-codeליצירה ובדיקה של תרחישי נהיגה מורכבים”, אומר זאק קינן, שותף כללי ב – MoreTech Ventures. “הצעת הערך ללקוח היא ברורה: הבטחון שרכבים מתנהגים כראוי, גישה סקיילבילית לבדיקות בטיחות, וקיצור זמן ההגעה לשוק. אנחנו נרגשים להוביל את סבב הגיוס לצוות הייחודי הזה ולטכנולוגיה שנותנת מענה לצוואר בקבוק שהולך והופך למאתגר יותר בזמן שיצרני רכב וספקי Teir1 מאמצים בהתמדה דגמים ממוקדי תוכנה”.

מרטין וויט (Martin Witt), סגן נשיא ומנהל הקרן של Volvo Group, אמר: “אנחנו מחפשים סטארטאפים שבונים את העתיד עם פיתוחים טכנולוגיים שישנו את תעשיית התחבורה. אנחנו מאמינים שבעזרת מערכת האוטומציה המתקדמת לבדיקות של פורטליקס והנסיון שלה, אנחנו יכולים להטמיע מערכות נהיגה אוטומטיות (ADS) קיימות ועתידיות. יש לנו מטרה משותפת ברורה – להטמיע אוטומציה ומדדים בתהליך האימות בסטנדרט פתוח. ההשקעה והשותפות עם פורטליקס היא בסיס לבטיחות הגוברת של מערכות הנהיגה האוטומטיות המובילות שלנו. התרשמנו מפורטליקס ואנחנו מאמינים שיחד אנחנו יכולים ליצור ערך מוסף משמעותי לפיתוח של התעשייה בעתיד”.

סבב הגיוס הנוסף הזה הוא אבן דרך חשובה במסע שלנו כחברה ויאפשר לנו לתת מענה לדרישה ההולכת וגוברת לפלטפורמה ולמוצרים שלנו”, אומר זיו בנימיני מנכ”ל ומייסד שותף של פורטליקס. “התמיכה של השותפים האסטרטגיים שלנו – Volvo Group, Nationwide ו-NI שהצטרפו לגיוס הזה תסייע לפורטליקס לקדם את המשימה שלה על מנת לאפשר הטמעה בטוחה של מערכות נהיגה אוטומטיות מתקדמות”.

מייסדי-פורטליקס.-מימין-לשמאל-גיל-אמיד-יואב-הולנדר-זיו-בנימיני.-קרדיט-דרור-סיתהכל-scaled.jpg

מייסדי פורטליקס. מימין לשמאל – גיל אמיד, יואב הולנדר, זיו בנימיני. קרדיט דרור סיתהכל


תמונה עליונה: תרחיש כלי רכב אוטונומיים ולא אוטונומיים במכרה. קרדיט – פורטליקס

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות