חדשות היום

סטארטאפ הפינטק Futora גייס 6 מיליון דולר לפיתוח מוצרי השקעה מותאמים אישית

הטכנולוגיה הופכת את בנקאות ההשקעות האישית לנגישה לכל

סטארטאפ הפינטק Futora שהוקם על ידי מייסדי מודליטי טכנולוגיות, השלים גיוס של 6 מיליון דולר.

בגיוס השתתפו TAU Ventures, קרן ההשקעות של אוניברסיטת ת”א, North First Ventures J-Ventures  מעמק הסיליקון וסרחיו פוגל, יזם פינטק סדרתי הפועל בישראל ובאורוגואי והנפיק ביוני השנה את חברת הפיימנט dLocal בנאסד”ק שנסחרת כיום בשווי שוק של מעל 16 מיליארד דולר.

פוטורה הוקמה ב- 2020 על ידי אסף סרי ואיל ליבוביץ’ לאחר שמכרו את אחת מחלוצות הפינטק הישראלית מודליטי טכנולוגיות לחברת LPA הגרמנית. פוטורה שהחלה כמיזם חדשני במודליטי טכנולוגיות פוצלה לספין אוף נפרד לחלוטין, תוך שהיא נהנית מטכנולוגיה וידע שנרכשו בחברה הוותיקה. החברה נקראה בתחילת דרכה מודליטי מרקטפלייס ושמה שונה כעת ל-Futora

פוטורה הוקמה כחזון של הפיכת תחום מוצרי ההשקעה האישים, שהוא לרוב נחלתם של אנשי האלפיון העליון, לנגיש וזמין לכולם. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לבנקים ומוסדות פיננסים לייצר מוצרי השקעה מותאמים אישית לכל לקוח ובאופן מידי, כך שלדוגמא לקוח של בנק קמעונאי קטן לא יאלץ להסתפק בבחירה בין פקדון בריבית קבועה או משתנה, אלא יוכל לתפור באופן אישי פקדון שישתתף באופן חלקי בעליית מניית גוגל, אמזון, או כל נכס אחר שיבחר וזאת מבלי לסכן את הקרן. בבסיס המוצר אלגוריתם שמייתר עבודה ידנית, וכולל שוק משוכלל של בנקים קמעונאים ובנקי השקעות גדולים שסוחרים ביניהם על רכיבי הגידור של המוצרים הפיננסים.

כיום מחוברים למערכת 10 בנקי השקעות גלובליים שמספקים את הנגזרים לבנקים הקמעונאים. הפלטפורמה של החברה נמצאת בשלבי הטמעה כפיילוט במספר בנקים בארץ ובחו”ל ונוצרו באמצעותה מעל לאלף פיקדונות אישיים ללקוחות פרטיים, בסכומים של החל מאלפי דולרים בודדים ללקוח אחד. הסכום שגויס יושקע בהמשך פיתוח המוצר ובבניית מערך המכירות באירופה ובארה”ב.

אסף סרי מנכ”ל ומייסד שותף של פוטורה: “הסטארטאפ הוא עבורנו ולמשקיעים בנו יותר ממיזם. זאת תשוקה. אחרי שנים רבות בתחום הפינטק רצינו לקחת תעשייה שמסורתית נשלטה וכוונה למתי מעט, לנער אותה ולהנגיש אותה לכולם. החלום שלי זה שעוד מספר שנים בודדות כל מי שירצה להשקיע כל סכום במוצר שמותאם בדיוק לרמת הסיכון והעדפותיו, ילחץ על האייקון של פוטורה”

נמרוד כהן, שותף מנהל ב-TAU Ventures: “פוטורה היא חברה מיוחדת שמובלת על ידי צוות מנוסה ובעל ידע ייחודי בתחום שלא השתנה במשך עשרות שנים. אנחנו שמחים וגאים להיות חלק מהמסע של פוטורה מתחילת הדרך ומאמינים שיש לחברה סיכוי טוב לעשות שינוי אמיתי בתחומה”.


תמונת כותרת: אסף סרי. קרדיט צילום: עופר חג’יוב.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות