חדשות היום

התעשייה האווירית נבחרה על ידי משרד הביטחון כקבלן ראשי לפיתוח טכנולוגיות הכרמל

משרד הביטחון בחר בתעשייה האווירית כספק יחיד לפתח את הקונספט והטכנולוגיות עבור המערכת היבשתית העתידית של הכוח המתמרן בצה”ל- הכרמל, וזאת על בסיס זכייתה של החברה בתחרות הדגמת היכולות שנערכה בין התעשיות הביטחוניות הישראליות הגדולות. עם סיומה המוצלח של הוכחת היכולת לתפעול רק”ם עם שני לוחמים במדפים סגורים, נבחרה התעשייה האווירית על ידי משרד הביטחון לפתח את השלב השני בתוכנית כרמל:  פיתוח והדגמת טכנולוגיות לצוות קרב רב ממדי, העתיד לאפשר שינוי משמעותי ביכולות התמרון.

בהדגמת הכרמל פיתחה והדגימה התעשייה האווירית תפיסת לחימה של כלי לחימה יבשתי מופעל  על ידי שני לוחמים במדפים סגורים ומתמודד בהצלחה עם אתגרי שדה הקרב הנוכחיים  והעתידיים. תפיסה זאת מתבססת על תמיכת והחלפת  אנשי הצוות במערכות אוטומטיות ואוטונומית המפעילות את תתי המערכות המרכזיות- תכנון וניהול המשימה של הכלי, המודעות המצבית, הנהיגה והקטלניות. יכולות אלו מאפשרות לצוות להגדיר, לפקח ולהתערב אך ורק במקומות  בהם יידרש או ימצא לנכון, ובכך להשפיע על  מרחב גדול יותר תוך מתן מענה  אפקטיבי לאתגרים המורכבים בפניהם ניצב הכוח המתמרן. המערכת בעלת יכולת לאתר ולהשמיד מטרות בעלות חתימה נמוכה וזמן חיות קצר, על ידי רכישה מהירה וסגירת מעגלי אש אפקטיביים.

תפישת הכרמל, הינה פורצת דרך בקנה מידה עולמי, ומהווה מוקד התעניינות בתעשיות ובצבאות רבים בעולם. התכנית משלבת תפישת הפעלה חדשנית וטכנולוגיות מתקדמות ביותר, אשר יתנו מענה לאתגרים בשדה הלחימה העתידי, וזאת בהתבסס על צוות מצומצם ושימוש נרחב ביכולות אוטונומיות המבוססות בינה מלאכותית (AI), תוך צמצום מרבי של סיכון חיי אדם במערכה הקרקעית, צמצום נזק אגבי ולחימה יעילה יותר.

מנכ”ל התעשייה האווירית, בועז לוי: “אנו גאים מאוד בבחירה של משרד הביטחון וזרוע היבשה בפתרון שהציגה ופיתחה התעשייה האווירית.  העקרונות המרכזיים שעומדים מאחורי תפישת היבשה של החברה כוללים איסוף מודיעין, איתור המטרות בשטח וסגירת מעגל בזמן אמת באופן אוטונומי. פתרון כרמל כפי שהודגם על ידינו מאגד לעולם היבשה את תפיסת System of Systems של התעשייה האווירית, הכוללת שילוב יכולות, מערכות, חשיבה פורצת דרך וקישוריות עם עולמות הבינה מלאכותית כיכולת אסטרטגית נוספת לצה”ל בשדה הקרב העתידי. הכרמל יאפשר לבצע פעילות קרקעית מורכבת ללא סיכון חיי אדם, דבר שישנה את אסטרטגיית הלחימה כפי שהכרנו עד היום בעולם היבשה”.

הטכנולוגיות המרכזיות שמפתחת התעשייה האווירית לכוח המתמרן ביבשה כוללות: מערכת הפיקוד– המוח, אחראית על תכנון וניהול משימות צוות הקרב בצורה אוטונומית. מערכת המודעות המצבית- המשלבת יכולות מתקדמות בתחומי המכ”ם, הסיגינט והאלקטרואופטיקה, מאתרת בו זמנית את האיומים, על הקרקע, באוויר ובמרחב העניין של צוות הקרב, מסווגת אותם בזמן אמת ויודעת להבדיל בין כוחותינו לכוחות אויב בצורה מהירה ומדויקת. מערכת הקטלניות– אחראית לשיפור משמעותי בתהליך הרכשת המטרות בזמן אמת, על-ידי הקצאת האמצעי הקטלני המתאים ביותר לכל מטרה מכלל האמצעים העומדים לרשות צוות הקרב. מערכת הניידות – אחראית לתכנון קווי ההתקדמות המיטביים בשטח עבור כל אחד מהכלים בצוות הקרב, כך שיוכל לבצע את משימתו. מערכת התפעול– אנשי הצוות יוכלו לצפות בשדה הקרב בכמה ממדים, וכך להבין טוב יותר את תמונת מצב הקרב. ממשק משתמש חדשני יאפשר ללוחמים לקבל החלטות מיטביות לכשיידרשו לכך.

חטיבת אלתא של התעשייה האווירית הינה בית המודיעין והמכ”ם של ישראל ומפתחת מערכות פורצות דרך ואסטרטגיות, כגון מטוסי משימה, מערכי סייבר לאומיים, מערכות רובוטיקה יבשתית, הגנה מפני רחפנים, מערכות הגנת מולדת ועוד. התעשייה האווירית מהווה מוקד ידע טכנולוגי לאומי ועולמי בתחומי ההגנה האווירית, המכ”מים, הלווינות, הכלים הבלתי-מאוישים, התעופה האזרחית והסייבר.


בתמונה: מערכת כרמל. וידאו: https://www.jumbomail.me/j/b-8N_advPUWuj4Z (קרדיט: התעשייה האווירית)

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות