צחי מרקור

אקזיט חשמלי- צחי מרקור מוכר את דרייבז ב- 700 מיליון ₪

חברת ההייטק הישראלית Driivz (דרייבז) אשר הוקמה בשנת 2011 ע”י איש העסקים והנדבן צחי מרקור נמכרת בכ- 700 מיליון ₪ לחברת (GVR)     Gilbarco Veeder-Root האמריקאית אשר הובילה את סבב גיוס C בסך של 11 מיליון דולר בדרייבז בפברואר 2020 בשותפות עם קרן ההשקעות התאגידית של  Innovations Centrica.

Driivz הנה מובילה עולמית בתחומי האנרגיה החכמה והתחבורה החשמלית ומספקת מערכת תוכנה מקיפה ומבוססת-ענן עבור ספקי שירותים בתחום הרכב החשמלי, כגון ציי רכב, רשתות תדלוק, וחנויות נוחות ברחבי העולם. המערכת שפיתחה מספקת יכולות לניהול המערך התפעולי, מיטוב אנרגיה, בילינג ונדידה, וכן אפליקציה לשימוש הנהגים, והפתרונות של Driivz תומכים ביותר מ-130 סוגים שונים של תחנות טעינה.

צחי מרקור מייסד ובעל השליטה בחברה: “מאחל הרבה בהצלחה לקונה ולעובדים הנהדרים של דרייבז. שנמשיך לזכות לתרום לעולם טוב יותר, כולל בסוגיית האקלים העולמי שגובה כבר היום מחיר  של חיי אדם, לקדם טכנולוגיות ישראליות ולמצב את ישראל כמובילה טכנולוגית עולמית ומרכז של חדשנות. אני מודה לחברות הגדולות מכל העולם שבחרו להשקיע בדרייבז ולחבור אליי, ולדורון מנכ”ל החברה שהוביל ביד רמה וכשרון רב את הפעילות מתחילת הדרך”.

דרייבז מעודדת מעבר של נהגים לשימוש ברכב חשמלי, ותורמת כיום לאנושות באמצעות למעלה ממיליון נהגים של כלי רכב חשמליים בעשרות מדינות בעולם המשתמשים באפליקציה שלה ומחוברים אליה במערכת רומינג, בהפחתה משמעותית של זיהום האוויר, תחלואה ותמותה הנובעת ממנו, וחוסכת מדי שנה פליטות של מיליוני טון של פחמן דו חמצני co2 לאוויר, פקטור חשוב במאבק העולמי בנזקי שינויים האקלים.

בדרייבז הושקע עד היום סכום של 37 מיליון דולר, והיא מעסיקה כ- 80 עובדים, מרביתם בישראל. בכוונתה של החברה להמשיך ולהעסיק את כל העובדים ואף לגייס עובדים נוספים.

צחי מרקור בעל המניות הגדול בדרייבז ומייסד החברה, אשר כבר חווה אקזיטים קודמים בעולם הרכב והחניונים, הוא איש עסקים, יזם ופילנטרופ בינלאומי אשר נודע בעולם העסקי הבינלאומי עוד בהיותו בגיל 16 בלבד כאשר היה הראשון בעולם להכניס פרסומות לרשת האינטרנט, בטרם הפך זה לטרנד ולמודל עסקי מרכזי עליו מושתתים פעילויותיהם של החברות הגדולות בעולם כיום כגון פייסבוק, גוגל ורבות אחרות.

אחד המיזמים המזוהה עם צחי מרקור הוא מיזם התרומות הבינלאומי אותו הוא מקדם כמיזם וולונטרי וקרן צדקה המתקיימים במימונו המלא לצימצום פערים חברתיים, שיפור רמת השקיפות של ארגוני צדקה, ועזרה לאוכלוסיות קשות יום, תחת דגש לילדים חולים וחסרי בית.

צחי מרקור מכהן גם כיו”ר איגוד החניונים מטעם איגוד לשכות המסחר בתל-אביב, והנו מפעיל באמצעות חברת חניוני הצלחה קרוב ל- 100 חניונים ברחבי הארץ, מרביתם באזור המרכז, ומספק שירותי חניה באמצעות לכ- 80% מציבור הנהגים בישראל. מחזור העסקים השנתי של קבוצת החניונים מוערך ביותר מ-200 מיליון דולר בשנה.

Gilbarco Veeder-Root היא מובילה עולמית באספקת טכנולוגיה וציוד חיוני לתדלוק וטעינה חשמלית של רכבים בחנויות נוחות ובציי רכב מסחריים. הרכישה של Driivz תאפשר ל-GVR להרחיב את פתרונותיה לאפליקציות של ציי רכב ונקודות קצה, ולהסיר את החסמים בדרך לפיתוח וניהול יעיל יותר של תשתיות טעינה לרכבים חשמליים.

בין המשקיעים אותם גייס צחי מרקור לחברת דרייבז ניתן למנות את ענקית האנרגיה הבריטית סנטריקה הנסחרת ורשומה באינדקס ה- FTS 100 בבורסה בלונדון ומחזיקה בין היתר בבריטיש גז, סקוטיש גז, בורד גייז אנרג’י והחזקות נוספות, וכן למנות את חברת וולוו יצרנית הרכב הסינית-שוודית אשר השקיעה בסיבוב ההשקעה האחרון בדרייבז בחודש מרץ 2021 והספיקה להרוויח כפי 3.5 על השקעתה בחברה תוך 9 חודשים בלבד.

מאז ההשקעה בדרייבז נראה שהתיאבון של וולוו לעולם הרכב החשמלי התעצם, והיא הספיקה  להכריז כי החל משנת 2030 היא תייצר אך ורק כלי רכב חשמליים בלבד, הכרזה נוספת חשובה מאד לתעשיית הרכב החשמלי בעולם כמו גם למאבק במשבר האקלים העולמי.

סנטריקה אשר השקיעה בחברה בשני סבבי גיוסים, כולל סבב גיוס באוגוסט 2018, הרוויחה גם היא מכפיל המוערך בשוק כפי 5 על השקעתה בדרייבז.

בשנת 2013 “דרייבז” פיתחה גם פלטפורמה מקוונת חדשנית לניהול אנרגיה הנקראת Vehicle-to-Grid המאפשרת ניהול רשתי של הזרמת חשמל מכלי הרכב החשמליים אל רשתות החשמל, והכוללת טכנולוגיה התומכת ביעילות אנרגטית. במסגרת זאת השתלבה דרייבז בפרויקטים עם חברות האנרגיה המובילות בעולם.

דרייבז אף זכתה בשנת 2018 בתחרות עולמית והוכרזה כחברה בתחום התחבורה החשמלית החדשנית ביותר בעולם. ההכרזה על הזכייה באה לאחר שדרייבז התמודדה עם 450 חברות מ- 51 מדינות שנבחנו ע”י איגוד ה- Free Electron העולמי שמאגד את חברות האנרגיה הגדולות בעולם.

מרכז הפיתוח של דרייבז הוקם בישראל, ומערכת הניהול אותה היא פיתחה הוכרזה על ידי קרן אילאד ההולנדית כמערכת הניהול המובילה בעולם מתוך כלל המערכות שנבחנו על ידה. קרן אילאד הנה בעלת רשת עמדות הטעינה הציבורית הגדולה באירופה בענף תשתיות טעינה למכוניות חשמליות והנה המייסדת של הקונסורציום גלובאלי OCCP המאגד חברות פרטיות וציבוריות המובילות בענף תשתיות טעינה למכוניות החשמליות


בתמונה: צחי מרקור

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות