חדשות היום

תחזית אלקטרוניקה ומוליכים למחצה לשנת 2022

הצמיחה הן בתעשיית האלקטרוניקה והן בתעשיית המוליכים למחצה הואצה על ידי המגיפה העולמית ומאותגרת מאוד על ידי מחסור בשבבים עולמי. כשהמגיפה השתלטה, עבודה מרחוק הפכה לנורמה עבור רבים, ולכך היו השלכות בלתי צפויות. העלייה בין לילה בביקוש לטכנולוגיות שתמכו בעבודה מהבית, כגון מחשבים ניידים, צגים, מצלמות, טלפונים, החמירה את מגמת צריכת השבבים הגוברת ממילא. כתוצאה מכך, Fabbs  התמקדו במילוי ההזמנות הללו, בנוסף לאימוץ של טכנולוגיות 5G  ו-Internet of Things (IoT)

במקביל, בתעשיית הרכב חזו שהצורך במכוניות חדשות יירד בצורה דרסטית בגלל המגיפה עם הגבלות נסיעות וסגרים במדינות רבות. התחזית הזו התגשמה; במעמקי השיא הראשון של המגיפה באמצע 2020, מכירות כלי רכב חדשים ירדו, סוחרים רבים סגרו אולמות תצוגה ומפעלי רכב נסגרו. עם זאת, המכירות הקמעונאיות של כלי רכב לצרכן התאוששו מהר הרבה יותר ממה שחזו מראש; התברר שאנשים רבים העדיפו לנהוג במקום לנסוע בתחבורה ציבורית או בחברות תעופה.

מעניין, שמכיוון שהעובדים יכלו לעבוד כמעט מכל מקום, הביקוש לרכבי פנאי עלה באופן דרמטי. כמו בתעשיות רבות, יצרנים בתחום הזה היו מוצפים בהזמנות, מה שגרם להשפעה נוספת על צבר ההזמנות והמחסור ברכיבים. כל הגורמים הללו הניעו וממשיכים להניע את הביקוש המוגבר לרכיבי IC לתעשיית הרכב רכב מהיצרנים.

אין ספק שהביקוש למיקרו-שבבים יישאר גבוה עד 2022 מכיוון שהביקוש בשוק יהיה גבוה למוצרים חכמים יותר, פונקציונליים יותר, מחוברים כל הזמן, איכותיים יותר ופחות יקרים. אז, השאלה הגדולה של תעשיות האלקטרוניקה והמוליכים למחצה היא מה ניתן לעשות כדי להקל על המחסור בשבבים הדוחק?

הפתרון לטווח הארוך, כמובן, הוא לבנות יותר מפעלים, אבל זה ייקח שנים, יעלה מיליארדים ומייצג גישת כוח גס. ובנוסף, יש סיכון שבשלב מסוים נחזור לייצור / יכולות יתר.

בסימנס, מאמינים שבשנת 2022 חברות יכולות לעבור דרך ארוכה לקראת ציפייה ופתרון של בעיות בשרשרת האספקה ​​של IC על ידי ניצול תהליכי הייצור הקיימים שלהן והנתונים הטמונים בה. על ידי שימוש בפתרונות לחילוץ נתונים מייצור חכם, ניתן לנתח, לעבד ולמנף אותם לאורך כל מחזור חיי המוצר לשיפור הפרודוקטיביות והפחתת עלויות באמצעות טרנספורמציה דיגיטלית.

אם חברות יכולות להתמקד באוטומציה ומפעלים יכולים לפעול מרחוק, הן יכולות לשמור על ייצור, גם מול מגיפה, אסון או הפרעה גדולה אחרת. תוכנת אוטומציה בתוך המפעל החכם יכולה לשתף פעולה עם האקולוגיות של שרשרת האספקה (supply chain ecosystem) ​​כדי לקבל יותר תובנות בזמן אמת וחברות יכולות לפעול בהתאם ולהגיב בצורה יעילה יותר כאשר אסונות מתרחשים.

ה-IoT דואג לחבר את כולם לכל מכונה, מערכת או מסד נתונים במפעל. בשילוב עם פלטפורמת פיתוח פתוחה או ללא קוד, חברות מסוגלות במהירות רבה לקבל תובנות על הנתונים שלהן מבלי שיידרשו ללמוד את המורכבות של הטכנולוגיות הבסיסיות. ניתן לבנות ולשתף לוחות מחוונים, בזמן תהליכי עבודה המועברים למכשירים ניידים או טלפונים מאפשרים לעובדים להגיב למשימות שהוקצו להם, בזמן אמת. אז לכל השחקנים בשרשרת יש גישה למה שהם צריכים לדעת בהתאם לתפקידם בשרשרת.

מחסור ברכיבים גם אומר שחברות מחפשות כל הזמן ספקים חלופיים. משמעות הדבר היא שחייבת להיות הבנה לגבי החוסן של שרשרת האספקה ​​שלהם על מנת לקבוע מקורות ראשונים ושניים ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בהחלפת ספקים במהירות.

אם חברה חייבת לספק את מוצריה, היא עשויה להתפתות לדלג על הסתייגויות אלה. אבל להפעיל שיקול דעת לגבי בחירת הספקים ולסמוך עליהם , קריטי עבור חברות בעיקר בגלל בעיות אבטחה והסיכון של הסתמכות על מקורות שעלולים להיות בלתי אמינים. בנוסף, חברות שעיצובי ה-IC שלהן מגלמים את הקניין הרוחני (IP) שלהן חייבות לשקול אבטחת IP ולהיזהר מרכיבים מזויפים. אחת מהסיבות הרבות שהזהות של הרכיב, ה-IP או השבב חייבת להיות ניתנת למעקב.

שילוב במערכת שוק דיגיטלית חכמה היא גם הכרח עבור זרימת העבודה מבחינת רכיבים אלקטרוניים. סביבת המחסור הנוכחית ברכיבים חשפה באמת ובתמים את השבריריות של שרשראות האספקה ​​ויוצרת מנדט לטרנספורמציה דיגיטלית וקבלת החלטות חכמה. מערכת אקולוגית חזקה של Design-to-Source Intelligence (DSI) עם אנשי מקצוע בהנדסה ושרשרת אספקה ​​ברחבי העולם יכולה לשנות את האופן שבו עסקים מעצבים, מייצרים, משווקים ומוכרים מוצרים בשרשרת הערך של האלקטרוניקה העולמית. כאשר משתמשים בכל הגישות הללו יחד, הן לא רק יכולות לעזור ליצרני מוליכים למחצה ואלקטרוניקה להיות יעילים יותר ולהגביר את התפוקה עם הזרם שלהם אלא, חשוב מכך, כעת הם יכולים להיות עמידים ולהגיב באופן יזום כאשר יופיע המשבר הלא ידוע הבא.

טרנספורמציה דיגיטלית מהווה את עמוד השדרה של המפעל החכם של היום והעתיד ותמשיך להיות מנחה רב עוצמה של טכנולוגיות מתקדמות, עיצובים חדשניים ושיתוף פעולה הדוק יותר. דיגיטליזציה יכולה לאפשר לתעשייה להפוך את מורכבות העיצוב ליתרון תחרותי תוך שיפור מתמיד של איכות ואמינות. מי שמתחייב לאסטרטגיית דיגיטליזציה מקיפה יהיה בעמדה הטובה ביותר להוביל את תעשיית המחר.

אודות הכותב : אלן ד’ פורטר – סמנכ”ל תעשיית האלקטרוניקה והמוליכים למחצה בחברת סימנס בעל ותק של  30 שנים בתחום האלקטרוניקה והמוליכים למחצה.

המאמר תורגם מאנגלית.


 

מאת: אלן פורטר, סגן נשיא לאסטרטגיית תעשיית האלקטרוניקה והמוליכים למחצה – חברת סימנס

תגובות סגורות