הסטארטאפ Qwak של יוצאי פיוניר, אמזון, איירונסורס ווויקס נחשף עם גיוס של 15 מיליון דולר

הסטארטאפ Qwak שהוקם על ידי יוצאי פיוניר, אמזון, איירונסורס ווויקס השלים גיוס של 15 מיליון דולר בהובלה של  Leaders fund ובהשתתפות StageOne ו-Amiti, יחד עם שורת משקיעים פרטיים וביניהם רני וולינגשטיין ממייסדי Intucell, תמיר כרמי ממייסדי IronSource.

 Qwak הוקמה לפני כשנה על ידי אלון לב (מנכ”ל), לשעבר סמנכ”ל דאטה בפיוניר, יובל פרנבך (CTO), שהוביל טכנולוגית את פלטפורמת למידת המכונה של AWS באירופה והמנהל הטכנולוגי לשעבר של ממר”ם, ליאור פנסו (COO) , שימש בתפקידי פיתוח עסקי ומכירות באיירונסורס ו-AWS ורן רומנו, סמנכ”ל פיתוח, הקים והוביל את פלטפורמת ה-ML של וויקס.

הטכנולוגיה של קוואק מאפשרת לחברות עם גוף Data Science להפחית חלקים משמעותיים מעבודת התשתית הנדרשת סביב פיתוח מודלי ML ולהתרכז בליבת עבודתם.

צוות המייסדים זיהה שעל אף שחברות רבות משקיעות משאבים נרחבים בהקמת צוותי דאטה, רבות מהן לא מצליחות לראות פירות מהשקעה זו ולהשפיע על המוצר ועל ביצועי החברה.

נסיון העבר של המייסדים הראה כי סיבה מרכזית לפער זה היא לאו דווקא אתגרים סביב פיתוח המודל עצמו, אלא דווקא בפיתוח התשתיות העוטפות הנדרשות כדי לשלב את המודל בסביבת הproduction. כיום כדי לשלב מודלים בסביבת המוצר, צוותי פיתוח וצוותי דאטה סיינס מתנהלים במעיין ״פינג פונג״ בינהם המייצר תלות בין הגופים ומאריך את תקופת הפיתוח והיישום.

הפתרון של Qwak מנטרל למעשה את התלות של צוותי הData science וצוותי הפיתוח זה בזה, ומספק מרחב עבודה מסודר ומתועד שמאפשר להאיץ את התהליך ולנהל את המודלים ברגע שהם משתלבים בסביבת המוצר. בין לקוחות החברה שכבר אימצו את את הטכנולוגיה של קוואק ניתן למנות את יוטפו, גסטי, סקייליין ו-JLL.

אלון לב, מנכ”ל Qwak : “זיהינו שחברות בכל העולם מכירות בערך הרב של דאטה סיינס ומבינות שזהו חלק קריטי עבורן בכדי להיות רלוונטיות בשוק, ולכן הקמת צוותי דאטה ואף מחלקות שלמות הפכו לחלק מהסטנדרט. חברות הענק הטכנולוגיות משקיעות כבר שנים משאבים רבים בפיתוח פתרונות עבור אתגרים אלו ולכן הרוב המוחלט של מוצריהן כבר מבוסס על למידת מכונה, אולם חברות בסדרי גודל בינוניים וקטנים עדיין מתקשות להפיק את תוצרים מבוססי למידת מכונה, בעיקר בשל הקשיים בשילוב המודלים והזמן היקר מאוד של הצוותים העוטפים אותם. באמצעות הטכנולוגיה שלנו, חברות יכולות להרחיב את המוצרים שלהן המבוססים על למידת מכונה ובכך להגדיל את השפעתם העסקית.”

נייט מאיר, שותף בStageOne: ״קוואק פונה לשוק עצום שמורכב מחברות שהבינו שתחום הדאטה וה-ML הם המפתח ליצירת יתרון תחרותי. בזמן שענקיות טכנולוגיות מגייסות טאלנט שבונה כלים ייעודיים, שאר השוק מתקשה לעמוד בקצב. מבין עשרות החברות שבחנו בתחום, קוואק היחידה שמצליחה לפתור את הבעיה מהשורש בזכות ההיכרות העמוקה של הצוות עם הבעיה והשוק, ולראשונה מאפשרת לחברות להביא את ה-ML שלהן לסקייל.״


תמונת כותרת: Qwak Team. קרדיט: Qwak

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות