סמסונג ונצ’רס משקיעה בסטארט אפ ה-AI הישראלי NeuReality

קרן ההשקעות סמסונג ונצ’רס (Samsung Ventures), מקבוצת סמסונג העולמית, משקיעה בסטארט-אפ ה-AI ניוריאליטי (NeuReality), המפתח פתרונות הסקה (inference) ליישומים דוגמת ראיה ממוחשבת ועיבוד שפה טבעית (NLP). פתרונות החברה הופכים את תהליכי הטמעת פתרונות הבינה המלאכותית לפשוטים, קלים ומהירים יותר ומאפשרים להרחיב את שוק החברות המשתמשות ב-AI גם לחברות פחות טכניות באופיין.

הפתרון המקיף של ניוריאליטי כולל חומרה, תוכנה וכלי פיתוח. בכוונת החברה, המעסיקה כיום כ-30 עובדים, להכפיל את גודלה בשנה הקרובה ולגייס טאלנטים בתחומי תכנון השבבים, הבינה המלאכותית, התוכנה והחומרה, על מנת להאיץ את תהליכי הפיתוח .

אורי קירשנר, העומד בראש סמסונג ונצ’רס ישראל, מסר: “אנחנו רואים צורך מהותי ומיידי בשיפור היעילות וקלות ההתקנה של פתרונות הסקה לדטה סנטרים ולמערכות הפרוסות באתרים של חברות, וזו הסיבה שאנו משקיעים בניוריאליטי. הטכנולוגיות החדשניות של החברה הכוללות את יכולת הפרדת עיבוד AI מהעיבוד הכללי (disaggregation), שינוע הנתונים ועיבוד הנתונים משפרות את ביצועי המערכת בעיבוד AI ובשינוע המידע בין מערכות אחסון (storage) ויחידות המחשוב שבתוכן (computational storage). כל אלה הם קריטיים ליכולת לאמץ ולהרחיב את הפריסה של פתרונות AI. בסמסונג ונצ’רס אנו משקיעים בחברות שיש לנו סינרגיה חזקה איתן – וניוריאליטי תואמת היטב את המחויבות הזו”.

ניוריאליטי יצאה מ-stealth בשנה שעברה כשהכריזה על גיוס סיד של 8 מיליון דולר מ-Cardumen Capital, OurCrowd ו-Varana Capital. בנובמבר 2021, הכריזה החברה על חתימת הסכם עם IBM לפיתוח הדור הבא של פלטפורמות בינה מלאכותית עתירות ביצועים להסקה (inference) שיציעו שיפורים משמעותיים בעלויות ובצריכת ההספק ביישומי למידה עמוקה. ניוריאליטי משתפת פעולה גם עם AMD בכדי לספק ללקוחות את פלטפורמות הAI-centric מבוססות ה-FPGA שלה, עבור האצת יכולות הסקה.

ניוריאליטי נוסדה בשנת 2019 ומונהגת על ידי צוות הנהלה בעל ניסיון רב בארכיטקטורת דטה סנטרים, מערכות ותוכנה. מייסדי החברה הם משה תנך, המשמש כמנכ”ל, צביקה שמואלי, סגן נשיא לתפעול, ויוסי קסוס המשמש כסגן נשיא לפיתוח שבבים. לפני הקמת ניוריאליטי, משה תנך כיהן בתפקידים בכירים כמנהל הנדסה במארוול ובאינטל וסגן נשיא למו”פ בדיזיינארט נטוורקס (שנרכשה מאוחר יותר על ידי קוואלקום). צביקה שמואלי כיהן כסגן נשיא Backend במלאנוקס וכסגן נשיא להנדסה בהבאנה לאבס. יוסי קסוס שימש כדירקטור בכיר להנדסה במלאנוקס וכראש תחום פיתוח השבבים באיזיצ’יפ. הצוות המוביל של החברה כולל את ה-CTO ליאור חרמוש, לשעבר מייסד משותף ומדען ראשי של ParallelM ו-fellow בחברה PMC Sierra.

משה תנך, מנכ”ל ומייסד-משותף של ניוריאליטי, שיתף: “ההשקעה מסמסונג ונצ’רס היא הבעת אמון גדולה בטכנולוגיה של ניוריאליטי. המימון יסייע לנו לקחת את החברה לשלב הבא ולסיים את פיתוח שבב ה-NR1 שלנו לקראת ייצור המוני. מהלך זה יאפשר ללקוחות שלנו לשדרג את המערכות שלהם עם ארכיטקטורת AI-Centric העדיפה בהרבה על הארכיטקטורות הקיימות. התפתחות זו תקל עליהן להגדיל את היקף תשתיות ה-AI שלהם בדטה סנטרים שלהם, בענן או במערכות המותקנות באתרי החברה”.


NeuReality team. Photo credit – Yossi Zeliger

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות