חדשות היום

אוטוטוקס זכתה בפרויקטים חדשים בארה”ב שיגבירו את בטיחות הדרכים בפלורידה וקולורדו

במסגרת הסכם עם חברת Yunex Traffic שבבי אוטוטוקס יותקנו ביחידות תקשורת לצידי הדרך (RSUs) בשתי המדינות ויאפשרו לכלי רכב והתקני תשתית “לדבר” האחד עם השני, לתעדף רכבי חירום, לזהות הולכי רגל בסיכון ולצמצם תאונות דרכים

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, מובילה עולמית בפתרונות לתקשורת V2X (Vehicle to Everything), הודיעה היום על חתימת הסכם לשיתוף פעולה עם חברת Yunex Traffic שבמסגרתו יוטמעו שבבי אוטוטוקס בארה”ב. במסגרת ההסכם תשלב Yunex את שבבי V2X של אוטוטוקס ביחידות תקשורת לצידי הדרך (RSUs) שיותקנו בפלורידה ובקולורדו.

Yunex Traffic היא מובילה עולמית בתחום מערכות התחבורה החכמות. היא מבצעת פרויקטים ב-40 מדינות כולל בערים גדולות כמו דובאי, לונדון, ברלין, בוגוטה ומיאמי.

יחידות התקשורת של חברת Yunex Traffic בפלורידה וקולורדו יאפשרו להתקני תשתית בדרכים ולכלי רכב מסוגים שונים לתקשר האחד עם השני ויכולת זו תיושם בתחבורה ציבורית, מכוניות פרטיות, משאיות, אופניים ואף הולכי רגל. שבבי V2X מאפשרים ליישם מגוון תרחישים וביניהם תעדוף רכבי הצלה ואוטובוסים וכן זיהוי הולכי רגל ומשתמשים אחרים הנמצאים בסיכון.

ההסכם נחתם בעקבות הכרזה של ממשלת ארה”ב כי תקצה 6.4 מיליארד דולר ב-5 השנים הקרובות לפרויקטים שיצמצמו פליטת פחמן דו חמצני מכלי רכב, בין היתר למימון פרויקטי תשתית שבהן משולבים שבבי V2X.

יחידות התקשורת לצידי הדרך של Yunex יותקנו ברשת הכבישים של משרד התחבורה של קולורדו, בעיר טאמפה בפלורידה, בכביש האגרה (Turnpike) של פלורידה ובכביש 4 חוצה פלורידה (I-4). יחידות התקשורת RSU2X הן גם מרכיב מרכזי בפיילוטים של מעבדת המחקר ההנדסית של מחלקת התחבורה של פלורידה והרשות לכבישים מהירים שלTampa Hillsborough המבצעת פיילוט בתחום כלי הרכב המקושרים שזכה להכרה לאומית בארה”ב (THEA CV Pilot). פריסת הפתרון כבר מתבצעת אך התקנות נוספות יתבצעו בין סתיו 2022 לאביב 2023.

יחידות התקשורת RSU2X המתקדמות ורבות העוצמה הפועלות באמצעות שבבי V2X של אוטוטוקס יכולות לחבר ולהזרים נתונים מכבישים ראשיים, כבישים צדדיים ומסלולי אופניים. הם מהווים מרכיב מרכזי באפליקציות תחבורה שיתופית חכמה (C-ITS) ואפליקציות של כבישים מקושרים שמספקים כיום לשוק פתרונות לניהול בטיחותי של תנועת כלי הרכב ויגבירו בעתיד את הבטיחות של כלי רכב אוטונומיים. ליחידות התקשורת RSU2X יתווספו יחידות קצה של Yunex שיותקנו בכלי הרכב (OBU – On Board Unit) שגם בהן ישולבו השבבים של אוטוטוקס.

יחידות התקשורת RSU2X הן צומת המידע האלחוטי המרכזי בין התקני תשתית בצידי הדרך ויחידות קצה בכלי הרכב. התקשורת הדו-כיוונית ביניהם דרך RSU מאפשרת העברת מסרים כמו מגבלות מהירות וכן קבלת התראות כמו תנועת הולכי רגל בקרבת כלי הרכב – כולם בזמן אמת. יחידות התקשורת מספקות נתונים שיוצרים תמונה מדויקת יותר של מצב התנועה המשפרים את ניהול התנועה, מצמצמים באופן משמעותי את מספר התאונות ומצמצמים את זיהום האוויר.

“ההסכם לפריסת פתרונות ה-V2X שלנו בפלורידה וקולורדו באמצעות שיתוף הפעולה עם Yunex Traffic הוא ציון דרך נוסף בתנופה העסקית שלנו והוא מעמיק את החדירה שלנו לשוק האמריקאי”, מסר חגי זיס, מנכ”ל Autotalks. “שיתוף הפעולה נחתם בדיוק בזמן שהשוק האמריקאי בחר באופן סופי בטכנולוגיית C-V2X על פני DSRC כטכנולוגיית ה-V2X העדיפה. פתרונות ה-V2X שאנו מציעים בשיתוף עם Yunex Traffic עומדים בכל רגולציה בתחום ומבטיחים וודאות בפריסה”.

זיס הוסיף: “ממשלת ארה”ב הקצתה 6.4 מיליארד דולר להפחתת הפליטות של דו תחמוצת הפחמן מכלי רכב ולתשתית V2X יש תפקיד מרכזי במהלך זה. על מקבלי ההחלטות לוודא שכל הכבישים החדשים יהיו כבישים מקושרים”.

אוטוטוקס הייתה החברה הראשונה שפיתחה שבבי V2X המשמשים כיום את יצרני הרכב הגדולים בעולם. בשנת 2018 אוטוטוקס הייתה הראשונה שהציעה פתרון V2X ששילב בין טכנולוגיות התקשורת DSRC ו-C-V2X בשבב אחד. במהלך 2021, אוטוטוקס הכפילה את כמות יצרניות הרכב (OEMs) שאיתן היא עובדת לשש יצרניות, והכפילה את צבר ההזמנות שלה ל-200 מיליון דולר.

אוטוטוקס מסייעת לצמצם תאונות דרכים ולשפר את זרימת התנועה באמצעות מערכי שבבים. שבב ה-V2X של אוטוטוקס הוא החיישן היחיד ברכב המסוגל לספק מידע על רכבים או משתמשי דרך אחרים מוסתרים, גם במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ע”י קישור בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל. אוטוטוקס גייסה מהקמתה יותר מ-150 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-120 עובדים בישראל, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.


Yunex Traffic’s roadside unit powered by Autotalks V2X technology. Credit – Yunex

מערכת ניו-טק מגזינים בע"מ

תגובות סגורות