ישראל מעבדת מחקר ופיתוח עולמית

ראיון חגיגי עם פרנק אוהלר , מנהל רודה שוורץ ישראל , לרגל פתיחת משרדי החברה בישראל

“השוק הישראלי מבחינת Rohde & Schwarz הוא שוק ייחודי מאד שמאופיין ביציריתיות יוצאת דופן”, כך פותח פרנק אוהלר, מנהל שוק ישראל ב Rohde & Schwarz את שיחתנו, מיד בתום ההשקה החגיגית של משרדי החברה החדשים ברעננה.

באירוע נכחו לקוחות החברה בהווה ונציגי חברות עימם מתכננת Rohde & Schwarz שיתופי פעולה בעתיד. אוהלר מכיר את השוק הישראלי כבר כמעט שני עשורים, כך שנקודת המבט שלו על ההתפתחות והמגמות העכשוויות חדה מאד, הן בהיבט הגלובאלי וכל שכן בזווית הישראלית.

“דווקא ההיכרות שלי עם הלקוחות והשוק הישראלי יוצרת מבחינתי מחוייבות גדולה להיות נוכח כאן. ישראל היא למעשה מעבדת מחקר ופיתוח גדולה בהשוואה לשווקים אחרים בעולם. האווירה כאן היא מאד טכנולוגית ומתקדמת וזה מבחינתנו מחייב הכרות טובה עם הלקוחות והמוצרים שלהן ומעורבות גדולה ככל הניתן. אנחנו רואים כאן מספר גדול מאד של חברות סטארט אפ בהשוואה למקומות אחרים בעולם ולכן מבחינת נקודת המבט שלי כ Rohde & Schwarz, אני רואה את המציאות הזו כמפגש של שני יתרונות: מצד אחד החדשנות הישראלית ומהצד השני הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שלנו. בעיני זה חיבור שהוא מכפיל כוח”.

קרדיט: Rohde & Schwarz

אוהלר מדגיש את היזמות הישראלית כאחד היתרונות הבולטים עבור Rohde & Schwarz, כל שכן היום עם המבנה העיסקי החדש של החברה. עד היום מי שייצגו את Rohde & Schwarz בישראל היו סוכנויות מקומיות ומפיצים. לאחר בחינה מחדש של  השוק הישראלי,  הוחלט במטה החברה במינכן לפתוח נציגות ישירה בישראל, כמו אלה שמחזיקה Rohde & Schwarz בארצות הברית, דרום אמריקה וסינגפור, מה שמלמד על הפוטנציאל שרואה החברה בשוק הישראלי.

“האקו סיסטם הישראלי מייצר עבורינו הזדמנויות. אנחנו לא מתמקדים כאן רק בחברות הבוגרות או בחברות הסטארט אפ, אלא גם למשל באקדמיה. כבר עכשיו אנחנו  נוכחים, ומתכוונים להגביר את הנוכחות, באוניברסיטאות ובמרכזי מחקר טכנולוגי. מבחינתנו אחד השיקולים העיקריים להקים את Rohde & Schwarz ישראל היה הקירבה הפיסית ללקוחות באשר הם, אקדמיה או תעשייה. העובדה שאנחנו נמצאים כבר בשלבים המוקדמים של הפיתוח קרוב ללקוח, מקנה יתרון לשני הצדדים. אנחנו מבינים את הכיוון של המחקר והפיתוח ויכולים להתאים ללקוח את הפתרון הטכנולוגי הטוב ביותר כבר כחלק משלב התכנון ומבחינת הלקוח אנחנו בזמינות מקסימלית. השינוי הזה של נוכחות צמודה הוא יתרון חשוב לכל אורך התהליך שיכול לידי ביטוי במהירות ואייכות הפיתוח”.

Rohde & Schwarz היא חברה פרטית גרמנית הממוקמת בעיר מינכן בדרום גרמניה. החברה הוקמה ב 1932 על ידי שני מדענים, ד”ר הרמן שוורץ וד”ר לותר רודה, שני חברים שלמדו יחד פיסיקה . במהלך השנים רכשה Rohde & Schwarz חברות נוספות שהתמחו בתתי תחומים המשיקים לליבת העסקים שלה, וכיום היא מעסיקה  יותר מ 13,000 עובדים בפריסה גלובאלית ונחשבת לאחת החברות המובילות בתחום ציוד הניסוי והמדידה. הרכישה האחרונה של Rohde & Schwarz הוכרזה בחודש מאי האחרון, עם צירפה של החברה הבריטית The Technology Academy, שמתמחה בלימוד מכוון מרחוק של טכנולגיות מיקרוגל,  wireless ו RF.

ש: האם ניתן לאפיין תתי שווקים – סגמנטים מסויימים שאליהם אתם מכוונים את הפעילות שלכם בישראל?

Frank Oehler – Rohde and Schwarz Israel Managing director (Right),
Andreas Pauly – Rohde and Schwarz Head of test and measurement
division (Left).
credit: Rohde & Schwarz

“אקדים ואומר שאנחנו מביטים לכל השוק הישראלי. אנחנו מזהים מגמות ומנסים להתאים את עצמנו לצרכים של החברות השונות. כך למשל אנחנו רואים בשנים האחרונות התפתחות מואצת  בעולם הרכב. כיום בכל רכב  יש הרבה יותר חיישנים וטכנולוגיה, כל שכן כאשר אנחנו מדברים על העתיד של מכוניות אוטונומיות. זה מצריך טכנולוגיה מתקדמת של בחינה ומדידה. בראיה שלנו מכוניות כיום הן לא רק מנוע, העתיד הוא קישוריות בין מערכות ברכב וקישוריות בין המכוניות לבין עצמן. המערכות הללו מבוססות RF וכאן יש לנו ב Rohde & Schwarz ניסון ויכולת שהם יתרון גדול מאד למפתחים. מעבר לזה אנחנו מזהים פיתוחים מתקדמים בכל מה שקשור לטכנולגיית ה G5 ועולם ה IOT,  וכמובן התעשיות הבטחוניות הישראליות שזה תחום מתקדם מאד בהשוואה לעולם, תחום שאגב ממשיך כל העת להתפתח. בהיבט הזה יש לישראל תעשיית חלל מתקדמת שכוללת בתוכה הרבה מאד רכיבי RF , כך שמבחינתו זה מעניין טכנולוגית ועיסקית”.

ש: דיברנו על הייחודיות של השוק הישראלי ועד כמה המבנה שלו מתאים למהלך העיסקי החדש שלכם בפתיחת נציגות ישירה. מה בהקשר הטכנולגיה עצמה, איזה טכנולוגיה Rohde & Schwarz מציעה לשוק  הישראלי?

“באופן כללי אנחנו מדברים על ציוד מתקדם מאד בכל מה שקשור לקישוריות המבוססת על כמה טכנולוגיות: RF, WIFI , G5 או אפילו ציוד מתקדם לפיתוח G6. אנחנו נמצאים כבר בתהליך עמוק של פיתוח מוצרים לטכנולוגיה הזו. מעבר לכך אנחנו מציעים פתרונות מתקדמים –  ובעיקר מדוייקים מאד –  לעולם קישוריות מערכות רדאר לייזר , כמו אלה שמוצבות ברכבים. בהקשר הזה חשוב להבין את חשיבות הדיוק בפיתוח. כיום אנחנו יכולים לספק פתרונות בדיקה ומדידה לתעשיית הרכב שחוסכים לחברות שלבי פיתוח וניסוי ארוכים. במקום להריץ מערכת רדאר קירבה בנסיעה פיסית ברכב, ניתן לעשות את זה בעזרת ציוד מתקדם שלנו בתנאי מעבדה דרך תהלכי סימולציה מתקדמים ומדוייקים מאד. בעולם הרכב למשל החשיבות היא בניית תמונה מדוייקת של המסלול והמכשולים/ רכבים סביב, ואז לדייק את תגובת הרכב לסביבה בזמן אמת תוך אלפיות השנייה. לצורך זה חייבים דיוק מירבי של המערכות, ואת זה אנחנו יודעים לספק ברמת אמינות הגבוהה בעולם. בהיבט הלקוח זה יתרון עצום, הוא חוסך זמן וכסף”.

ש: בהתמקדות בשוק הישראלי שהגדרת כמאד יצירתי וטכנולוגי. אחת התופעות של שוק כזה הוא דרישת הלקוח למהירות האספקה, TIME TO MARKET. איך אתם מתמודדים עם הדרישה הזו?

“זה בהחלט אתגר שכל חברה מתמודדת עימו בהקשרים של מחקר ופיתוח מואצים. בהקשר הזה אני מרגיש שאנחנו ב Rohde & Schwarz נמצאים במקום מאד נוח ועם יתרון על המתחרים. מלכתחילה אנחנו בונים את הטכנולוגיה שלנו בראיה עתידית. כלומר, בונים אותה עם יכולות מתקדמות מאד,  שעונות כבר על הפיתוח שעדיין לא חשבו עליו. מניסיוננו  עד כה המודל הזה  מצליח מאד, משום שבהרבה מקרים אנחנו מקדימים את השוק”.

ש: לסיום הייתי רוצה לקחת אותך לראיה רחבה של השוק העולמי, שכמובן משפיע במישרין על השוק הישראלי. אחד האתגרים המורכבים ביותר שעימם שוק הרכיבים מתמודד הוא התארכות שרשראות האספקה בעולם בשל מגיפת הקורונה. לא מעט חברות משנות תכניות עסקיות, מעכבות פיתוחים או מבטלות פרויקטים בגלל המחסור ברכיבים. איך Rohde & Schwarz מתמודדת עם התופעה הזו?

“זו בהחלט בעיה עולמית שלשמחתי לנו יש יתרון גדול על המתחרים.  מאחר ואנחנו גם המפתחים וגם היצרנים, יש לנו שליטה מלאה על התהליך כולו, מקצה לקצה. אנחנו לא תלויים כמעט בגורמים חיצוניים, כך שמבחינת ה TIME TO MARKET   היתרון שלנו מובהק”.

FSWP – הינו ציוד הבדיקה של רודה שוורץ עבור מדידה וניתוח רעש פאזה ועבור מדידה של מתנדים מבוקרי מתח . הציוד בעל יכולות מדידה מאוד מתקדמות ומציע רגישות גבוהה במיוחד הודות למקורות התדר הפנימיים שלו בעלי רעש נמוך במיוחד וביצוע מדידות בקורולציה צולבת .

הוא יכול למדוד רעש פאזה ורעש אמפליטודה תוך שניות בודדות במקורות יציבים במיוחד כמו אלו ביישומי מכ”ם .

למכשיר יש אופציות נוספות כגון מדידת אותות של פולסים, אפיון רעשי פאזה (כולל פולסים) וניתוח סיגנלים כולל ספקטרום משולב ברמה גבוהה , כל זאת הופכים את R&S®FSWP למכשיר בדיקה ייחודי.

 

CMX500 – הינו ציוד לבדיקת תקשורת רדיו וסלולר והינו פתרון מצויין עבור מדידות בתחום ה 5G , הציוד מציע ממשק משתמש אינטואיטיבי וגמיש מבוסס אינטרנט הנותן חווית משתמש יוצאת מן הכלל .

המכשיר תומך בפעולה אינטראקטיבית ידנית וכן בפרוטוקולי בדיקה המבוקרים באופן אוטומטי , כל זאת הופך את הציוד לפתרון יעיל , הציוד מציע מודולים ייחודיים לכל הסטנדרטים הקיימים וכמובן אופציות בדיקה שונות עבור : שלבי תכנון מחקר ופיתוח , בדיקות לאפליקציות יחודיות ובדיקות בייצור .

האסטרטגיה ביצירת פלטפורמה אחת עבור כל ציוד הבדיקה ל – 5G מאפשרת סביבת בדיקה אחידה לבדיקות תקשורת לאורך כל שלבי הייצור .

 

 


תמונת כותרת
קרדיט: Rohde & Schwarz

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות