חדשות היום

אוטוטוקס משתפת פעולה עם Cohda Wireless לאספקת ערכת שבבי ה-V2X הראשונה בעולם עם הטמעת תוכנה מלאה

התוכנה המובנית של Cohda תאפשר לחברות Tier1 וליצרני רכב לשלב את פתרון ה-V2X ביתר קלות, תוך צמצום עלויות הפיתוח והבדיקות. כתוצאה מכך, הנהגים והולכי הרגל בכבישים יהיו מוגנים על ידי יכולות מצילות חיים טובות יותר של V2X בשלב מוקדם יותר

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, מובילה עולמית בפיתוח פתרונות תקשורת V2X (Vehicle-to-Everything), וחברת Cohda Wireless, מובילה עולמית בטכנולוגיות לכלי רכב מקושרים, הודיעו על שיתוף פעולה בפיתוח ערכת שבבי ה-V2X הראשונה בעולם עם הטמעת תוכנה מלאה. השבב, הקרוי TEKTON3, הוא מוצר הדור השלישי של אוטוטוקס.

אוטוטוקס הייתה החברה הראשונה שפיתחה שבבי V2X המשמשים כיום את יצרני הרכב הגדולים בעולם. בשנת 2018 אוטוטוקס הייתה הראשונה שהציעה פתרון V2X ששילב בין טכנולוגיות התקשורת DSRC ו-C-V2X בשבב אחד.

אוטוטוקס בחרה ב-Cohda כספקית של מערכת התוכנה עבור פתרון ה-V2X המתקדם בעולם, בהתבסס על הניסיון של Cohda ומעמדה בשוק. מערכת התוכנה של Cohda היא הראשונה בעולם שנפרסה והיחידה שהותקנה בשתי פלטפורמות של כלי רכב.

במסגרת שיתוף הפעולה, שבבי TEKTON3 של אוטוטוקס יריצו את מערכת התוכנה המלאה של Cohda ל-V2X. התוכנה המובנית תאפשר לחברות Tier1 וליצרני רכב (OEMs) לשלב  פתרון ה-V2X ביתר קלות, תוך צמצום העלויות הכרוכות בפיתוח ובדיקות. חברות ה-Tier1 והיצרנים ייהנו מהעובדה שחברה אחת – אוטוטוקס – תהיה אחראית למלוא הפונקציונאליות של פתרון ה-V2X, בזמן שכיום האחריות נחלקת בין מספר רב של ספקי חומרה ותוכנה. כתוצאה מהאינטגרציה הזולה והפשוטה יותר, הנהגים והולכי הרגל בכבישים יהיו מוגנים על ידי יכולות מצילות חיים טובות יותר של V2X בשלב מוקדם יותר.

מכיוון שערכות שבבי TEKTON3 מריצות את כל תוכנת ה-V2X אין צורך במעבד חיצוני ובאינטגרציה של תוכנה. עובדה זו מספקת רמת אבטחה מקסימלית, שכן החומרה והתוכנה של V2X מופרדים מכל פונקציונלית שאינה קשורה בבטיחות ומכל הקישורים האלחוטיים, ובראשם מודמים סלולריים. באופן זה שבבי TEKTON3 מקושרים ישירות למערכות ADAS (Advanced Driving Assistance Systems), ומפשטים את השימוש בנתוני ה-V2X. יתרון משמעותי נוסף שטמון באינטגרציה של תוכנה ב-TEKTON3 הוא יכולתו של  הפתרון לעבד את הנתונים מכל משתמשי הכביש הקרובים, תוך שימור היעילות של צריכת ההספק. בנוסף לכך, הפתרון מאפשר לעבוד בסביבות של טמפרטורות גבוהות.

שבבי TEKTON3 הם ערכות שבבי V2X הראשונות בעולם בעלות תוכנה מוטמעת  התומכות בתקשורת C-V2X ברשתות 5G עבור תרחישי Day 2. יישומי Day 1 של V2X מספקים התראות מצילות חיים על מצבים שונים בכביש. יישומי Day 2 של V2X יכולים לשתף נתוני חיישנים בין כלי רכב שונים ולאפשר ביצוע אוטומטי של פעולות קריטיות להצלת חיים בכביש כמו בלימה של הרכב לפני התנגשות.

חגי זיס, מנכ”ל אוטוטוקס: “TEKTON3 הוא פתרון V2X מהפכני הפותר את נקודות הכאב המשמעותיות ביותר של חברות Tier1 ויצרני OEM על ידי הקטנת מאמצי הפיתוח וצמצום העלויות. אנו שמחים וגאים לשתף פעולה עם Cohda, שהיא ספקית התוכנה המובילה והמנוסה ביותר לשבבי V2X. השילוב בין ערכת השבבים החדשנית של אוטוטוקס לבין התוכנה המעולה של Cohda איפשר ל-TEKTON3 להוות פתרון turnkey מלא ל-V2X”.

אוטוטוקס מסייעת לצמצם תאונות דרכים ולשפר את זרימת התנועה באמצעות מערכי שבבים. שבב ה-V2X של אוטוטוקס הוא החיישן היחיד ברכב המסוגל לספק מידע על רכבים או משתמשי דרך אחרים מוסתרים, גם במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ע”י קישור בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל. במהלך 2021, אוטוטוקס הכפילה את כמות יצרניות הרכב (OEMs) שאיתן היא עובדת לשש יצרניות, והכפילה את צבר ההזמנות שלה ל-200 מיליון דולר. אוטוטוקס גייסה מהקמתה יותר מ-150 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-120 עובדים בישראל, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.


תמונת צוות עובדי אוטוטוקס. קרדיט צלם: אילן לכיש.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות