חדשות היום

קרן פרגרין מקימה קונסורציום שישקיע במשותף מעל 300 מיליון ₪ בחברות הפועלות בחממת אינסנטיב ובבוגרות החממה

לקונסורציום החדש הצטרפו כבעלות מניות חברת המכשור והאבחון הרפואי הבינלאומית (Becton Dickinson and Company) BD, חברת הפארמה הבינלאומיתBristol-Myers Squibb  (BMS), אלביט מערכות, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בן גוריון, והמרכז הרפואי שערי צדק, שיהווה גם את ההאב הקליני לפיתוחים החדשניים

קרן ההון הסיכון הישראלית פרגרין (Peregrine Ventures), המנהלת כ-600 מיליון דולר להשקעות בתחומי מדעי החיים בארץ ובעולם, הקימה קונסורציום מוביל בתחום מדעי החיים המשלב חברות רב לאומיות ומוסדות מחקר שיצטרפו כשותפים לחממת אינסנטיב השייכת לקרן. לקונסורציום הצטרפו חברת הפארמה הבינלאומית Bristol-Myers Squibb (BMS), חברת המכשור והאבחון הרפואי הבינלאומית   BD (Becton Dickinson and Company), אלביט מערכות, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בן גוריון, והמרכז הרפואי שערי צדק. גופים אלה יפתחו וישקיעו במשותף 300 מיליון ₪ בחברות סטארט-אפ הפועלות בחממה ובבוגרות החממה. הקונסורציום הוקם בעקבות זכייתה של פרגרין בקול קורא של החממות של רשות החדשנות.

החממה תתמקד בתחומי הפעילות הבאים: טיפולים רפואיים ממוקדי מטרה, מכשור רפואי ופארמה, דיאגנוסטיקה מתקדמת (חיישנים חדשניים, אנליזת אומיקס, אלגוריתמיקה) לצרכי זיהוי, ניטור והתאמת טיפול תרופתי, וכן מכשור רפואי פורץ דרך כגון מערכות רובוטיות משולבותAI , טיפולים נקודתיים מבוססי חישה ועוד.

אינסנטיב, שנוסדה בשנת 2002, היא מהחממות המצליחות בישראל והמובילה בתחום מדעי החיים. קרן פרגרין מפעילה אותה כעוגן השקעות ה-Early Stage שלה ומודל ההשקעות שהיא מיישמת בחממה מלווה חברות טכנולוגיה הנמצאות בראשית דרכן מתחומי מדעי החיים החל מההקמה והפיתוח ועד יישום ומסחור. המודל הייחודי הניב הישגים יוצאי דופן: 60 חברות הוקמו בחממה, מתוכן 34 פעילות. פרגרין ואינסנטיב רשמו מספר אקזיטים מרשים, ביניהם Valtec, שנמכרה ל-Edwards  תמורת 690 מיליון דולר, CartiHeal שנרכשה ע”י  Bioventusעבור 500 מיליון דולר, Cardiovalve שלאחרונה נמכרה ל- Venus Medtech, Eximo Medical שנמכרה ל- Angio Dynamicsו-Neovasc. שווי כלל החברות הבוגרות של חממת אינסנטיב הגיע ל-5 מיליארד דולר. בנוסף לחממה, קרן פרגרין מנהלת מספר קרנות שמאפשרות השקעה בכל שלבי החברה מהשקעות פרה-סיד (דרך החממה), השקעות סיד ומיד-סטאג’ והשקעות צמיחה, בחברות בשלבים מתקדמים לקראת מיזוג או הנפקה.

איל ליפשיץ, שותף מנהל ומייסד משותף של קרן פרגרין: “הקמת הקונסורציום תעשיר ותגוון את היכולות שלנו להמשיך להוביל מיזמים צעירים בתחום מדעי החיים, לתמוך בהם פיננסית בכל מחזור החיים, לרבות השקעות המשך בשלבי צמיחה, ולהוביל אותם להצלחה בשוק העולמי. זוהי נבחרת משולבת גלובלית–מקומית שנותנת אמון ביכולות של יזמים ישראלים לפתח את הדור הבא של חברות רפואיות מצליחות שישפרו את איכות החיים של מטופלים ויורידו תמותה. מלבד מההון המשמעותי שעומד לרשות הקונסורציום, כל הגורמים ירתמו את ההון האנושי, הידע העשיר שלהם וקשריהם העסקיים להצלחת הסטארט-אפים”.

ליאור שחורי, שותף בקרן הון סיכון פרגרין, ומנכ”ל חממת אינסנטיב: “השילוב של כל בעלי המניות האסטרטגים, מוסדות המחקר והשותף הטכנולוגי, יביא את החממה לקפיצת מדרגה בייזום חברות בתחומים אליהם אנו מכוונים ובהצלחתן של החברות”.

ד”ר דניאל כץ, מנכ”ל BMS ישראל, מסר: “BMS מרחיבה את פעילות ההשקעות הישירות בחברות בשלבים מוקדמים בישראל, דרך השת”פ עם חממת אינסנטיב. שיתוף הפעולה עם אינסנטיב, פרגרין, ושאר שותפי הקבוצה מייצרים סינרגיה שתממש את הפוטנציאל הרב של הסטארט-אפ הישראלים בתחומי מדעי החיים ותסייע להם לצמוח ולהפוך לחברות מובילות ברמה הבינלאומית”.

“חלק מאסטרטגיית החדשנות של BD הוא להיכנס לשותפויות אסטרטגיות עם גורמים חיצוניים במטרה להפיק תועלת מהמוחות הטובים ביותר בתוך BD ומחוץ לה”, אמר אופיר קליין, מנהל אזור ישראל ב-BD. “ישראל היא מוקד נהדר של חדשנות, ואנחנו נרגשים להשתתף בקונסורציום מבטיח זה. אנחנו מאמינים שהסינרגיה בין הקבוצות השונות יכולה לקדם חדשנות בתחומים של טיפול חכם מקושר, טכנולוגיות ביואנליטיות, דיאגנוסטיקה מולקולרית ומכשור להתערבויות רפואיות, שיאפשר מרחבי טיפול חדשים וישפרו את התוצאות בטיפול במחלות כרוניות”.


תמונת כותרת: צוות פרגרין. קרדיט צילום: Peregrine Ventures.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות