חדשות היום

בינה מלאכותית תוצרת הדרום תסייע למצילים באשדוד ותל אביב להציל חיים

הדור החדש של המצלמות החכמות מסייעות לאבטחת מתקנים, מפעלי תעשייה ואפילו למצילי החופים. הסטארט אפ הדרומי SightBit– מבית חממתInNegev  משלב ממשק אדם ומצלמה כדי להציל חיים כבר בפעילות בחופי אשדוד ותל אביב.

SightBit היא סטארט-אפ ישראלי לניטור וזיהוי סיכונים בים ובסביבת מים, באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך ומערכת מצילת חיים המתבססת על ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית.  החברה הדרומית היא הראשונה בעולם שהצליחה לפצח את מנגנון התנהגות המים על ידי צילום ממוחשב ובשימוש מצלמות פשוטות, ללא צורך בהוצאות מיותרות ובמימון יקר. מיזם הבינה המלאכותית, שהתחיל באוניברסיטת בן גוריון, נותן פתרון ייחודי לפתרון ממשקי אדם- מים. המערכת מאפשרת הגברת הבטיחות בחופים ומקורות מים, הפעלה אוטומטית של אמצעים, בקרה 24/7, חיזוי סחף, זרימה ומערבולות, זיהוי אדם במצוקה ותרחישי סיכונים, התראת צונמי, כלי שיט מסכני אדם, כרישים ועוד אלפי סיכונים אפשריים.

לאחר פיילוט שהסתיים בהצלחה באשדוד, התרחב השימוש במערכת לתל אביב והחברה קיבלה מגוון רחב של פניות מרשויות בארץ ובעולם. אדם ביסמוט, מנכ”ל החברה, מסביר כי “שילוב טכנולוגיה לצד מפעילים אנושיים עם יכולת תגובה למצבי חירום הוכיחה את עצמה כמוצלחת מאוד. יכולת קריאת המים של SightBit מספקת נתונים שמאפשרים למנוע מצבי חירום רבים עוד לפני שיגיעו לסכנות חיים באמצעות זיהוי וחיזוי מדויק”. המערכת המתקדמת כבר מספקת נתונים לחברת החשמל, משרד הביטחון קק”ל וכן מותקנת בחופי רחצה מרכזיים בארץ. בהמשך תותקן המערכת גם במתקני ביטחון, סירות ובחופים נוספים.

התשבחות שקיבלה החברה מגופים ממשלתיים, הזכייה בתחרויות עולמיות וההכרה המקצועית הנרחבת שנכתבת בענייה  מציינות כולן את תחילת דרכה המבטיחה של חברה פורצת הדרך. בשנה האחרונה מכרה SightBit מערכות בסך 104,000 דולר, וכיוון שמדובר בשוק שטרם נמצא לו מענה הולם, הפוטנציאל הכלכלי שלו עומד כיום על 2,000,000,000 דולר.

אלי בן סימון, יו״ר חממת InNegev  : ״נמשיך לתמוך בחברות פורצות הדרך ובכך לחזק את סצינת ההייטק בנגב. לשם כך קיימת ופועלת החממה שלנו.״


בחינת המערכת בחוף הטינגטון קליפורניה. צילום- יחצ סייטביט

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות