חדשות היום

משרד הביטחון סיכם עם חברת אלביט על הרחבת מרכז המאמנים עבור טייסי הקרב של חיל-האוויר

מנהל הרכש במשרד הביטחון, באמצעות יחידת הסגן לרכש אוויר, סיכם היום (ג׳) עם חברת אלביט על הרחבת המרכז לאימון משימתי (מלא״מ) הקיים בבסיס חצור ומכיל מאמנים למטוסי ה-F15 וה-F16.
מרכז המאמנים החדש שיהווה תשתית לקליטת פלטפורמות עתידיות של החיל, יאפשר הכפלה של היקף שעות הטיסה המבוצעות במאמנים, תוך הורדת שעות טיסה יקרות המבוצעות באוויר. בעתיד יאפשר המרכז גם קישוריות לאימון כוחות היבשה וכן למאמנים נוספים בחיל האוויר.
שווי העסקה מוערך בכ-400 מיליון ש״ח.

המלא”מ מהווה כיום נדבך מרכזי בכשירות הטייסים ומספק רמת אימון גבוהה ודימוי מיטבי לחווית הטיסה, באמצעות מערכות תצוגה מתקדמות, המאפשרות מנעד רחב של מצבי טיסה, מהכרות בסיסית עם המטוס, דרך דימוי מצבי חירום ועד היערכות לתרחישים ומשימות מבצעיות.

סמנכ״ל וראש מנה״ר, אבי דדון:
״מדובר בשדרוג משמעותי של יכולות האימון של חיל האוויר הן מבחינת היקף האימון והן מבחינת שדרוג היכולות באימון תוך חשיבה והסתכלות על קליטת פלטפורמות עתידיות לחיל. בנוסף, הסטת שעות טיסה לאימון במרכז המאמנים תניב חסכון רב-שנתי מצטבר בהיקף של מאות מיליוני שקלים״.

ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף איל גרינבוים:
״חיל האוויר ממשיך לפתח ולחזק את כשירותו מול אתגרי העתיד. כחלק מההתחדשות, יורחב המרכז לאימון המשימתי הסימולטיבי של מערך הקרב. זאת על מנת לחזק את כשירות לוחמי צוות אוויר וכשירותו של חיל האוויר כלל, ובמקביל להביא להתייעלות כלכלית”.

מנכ”ל אלביט מערכות כלי טיס, יורם שמואלי:
״אלביט מערכות מעריכה את השותפות החזקה עם משרד הבטחון וצה”ל והאמון המלא לו היא זוכה. צבאות ברחבי העולם מעצבים מחדש את יכולות האימון שלהם תוך חתירה לשיפור המוכנות המבצעית בד בבד עם התייעלות. הזכייה בחוזה זה מדגישה את מיצובה של אלביט מערכות כחברה מובילה בתחום האימון המתקדם״.

בכותרת: תמונת ארכיון של המרכז לאימון משימתי. קרדיט לתמונה: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

מערכת ניו-טק מגזין גרופ

תגובות סגורות