חדשות היום

רחפן אבטחה ומעקב לשיגור מהיר… בארגז

הרחפן הקשור של Quadpole מגיע בתוך ארגז ייעודי ומתגבר על אתגרים תפעוליים חשובים. ממירי המתח של Vicor מותאמים היטב לדרישות הגודל, המשקל וצפיפות המתח של יישומי אבטחה וניטור. Quadpole מקלה על הנגישות של ארגונים בכל הגדלים לאבטחה ולמעקב.

למרות שהקונספט של רחפנים כבר אינו נחשב לחדשני במיוחד, עדיין יש הזדמנויות רבות לחדשנות בתכנונם ובאופן השימוש בהם. יצרני הציוד המקורי של רחפנים יכולים גם לשפר את היתרון התחרותי שלהם על ידי שילוב רכיבי התוכנה והרכיבים האלקטרוניים והמכניים העדכניים והמפותחים ביותר לתוך מכללי הרחפנים שלהם.

מוצרי הרחפנים של Quadpole משקפים את היבטי החדשנות האלה במספר דרכים. מדובר בחברת סטארטאפ ישראלית קטנה שמתכננת לפתח מספר סוגי מערכות רחפנים, בעיקר תוך התמקדות בפתרונות חכמים המבוססים על חיישנים מוטבעים. המוצר הראשון שלה הוא רחפן קשור בתוך ארגז.

חדשנותה של Quadpole נובעת מהאופן שבו ניתן להשתמש ברחפנים שלה, הגישה שלהם לפיתוח פתרונות מוכנים-לפעולה, והאלגוריתמים מבוססי-בינה מלאכותית שבהם הם ישתמשו – דבר שמתאפשר בחלקו הודות לטכנולוגיית המרת המתח DC-DC של Vicor.

אתגרים העומדים בפני רחפני מעקב

כאשר Quadpole בחנה את יישומי הניטור, האבטחה והמעקב, היא שמה לב לשני אתגרים חשובים לרחפנים; האחד הוא משך הטיסה, שהוא מוגבל מאוד, והשני הוא רגולציה, שמשתנה ממדינה למדינה ושעשויה להיות מגבילה מאוד. לפיכך הם חשפו את הקונספט של רחפן קשור, אך כזה שנמצא בתוך ארגז לצורך פריסה באתר ההפעלה. הרחפן מסוגל להמריא מהארגז ולשוב אליו – הכול תחת שליטה מרחוק.

לכל משך ההפעלה שלו מרחוק, יכול הרחפן להישאר באוויר ולהמשיך את המעקב שלו ללא הפרעה ללא הגבלת זמן, זאת כי הוא מקבל את המתח שלו מהקרקע דרך הכבל שאליו הוא קשור. מדובר ביתרון עצום על פני רחפנים חופשיים, שחייבים לנחות אחת לחצי שעה בערך כדי לטעון את הסוללות שלהם. בכל מקרה, יש לרחפן גם מעט חופש; אם התגלה עצם מסוכן או חשוד פוטנציאלית שצריך לבחון אותו יותר מקרוב, ניתן לנתק את הרחפן דרך פקודה מרחוק. הכבל צונח לקרקע בזמן שהרחפן טס לחקור את האיום או לחסל אותו.

קשירת הרחפן מאפשרת גם הפעלה שלו מרחוק, ללא נוכחות אדם, מתוך הארגז שלו. התקנות משתנות ממדינה למדינה, אך אחד הכללים המשותפים הוא הדרישה לצופה קדמי; מישהו בשטח שתמיד יכול לצפות ברחפן מטווח קצר. השימוש ברחפן קשור ללא אפשרות הניתוק מגביל את רדיוס הטיסה שלו ל-100 מטר, מה שמעלים את הסיכון לאנשים ולרכוש באזור הטיסה. קל יותר לקבל אישור להפעלת רחפן קשור מאשר לרחפן שטס חופשית, כי אין סכנה לאיבוד שליטה בסוג הקשור. כמו כן, היישום בשטח הוא מהיר, קל, זול ונוח יותר כשאין צורך בצופה בשטח.

תכונות חדשניות

השם “Quadpole” מבוסס על ארבעת מנועי הרחפן, וכן על תפקידו כמחליף של המצלמות המסורתיות על עמודי תצפית (poles) שניתן למשל לראות בגבולות בין מדינות. מצלמות אלו מוצבות בדרך כלל על עמודים בגובה של 20 עד 50 מטר.  לעומתן, רחפני Quadpole יכולים להגיע לרום טיסה של 200 מטר.

את הביצועים אלה ניתן לייחס חלקית למודולי Vicor שבתוך הרחפן, שכן משקלם הנמוך מפחית את העומס על מנועי הרחפן. בנוסף, הגודל המינימלי של מודולים אלה משחרר נפח יקר-ערך נוסף למטען – אך דירוג ההספק שלהם עדיין גדול מספיק כדי לתמוך בטיסת הרחפן ובדרישות המטען שלו.

התכונות האלו יוצרות אפשרויות ליישומי מעקב, אבטחה וניטור מגוונים בסביבות אזרחיות וגם צבאיות. ניתן לחשוב על משימות צבאיות כבדות כגון שמירה והגנת גבולות, אך גם על ניטור אירועי ענק כגון הופעות או מרתונים, שבהם צריך לצפות במספר רב של אנשים הפרוסים במקומות מרוחקים ומבודדים.

יישומים אחרים כוללים ביטחון פנים, משמר אזרחי, ותשתיות קריטיות כגון מפעלים ובקרת תחבורה. מפעילים הנמצאים במרכזי שליטה מרחוק יכולים לנטר את מצב התנועה בכבישים שתחת שיפוטם.

Quadpole זכתה לאחרונה בחוזה שמדגיש את יתרונות הרחפן שלה על פני רחפנים של ספקים אחרים; היישום הזה היה אבטחת נמלי ים. מהרחפן נדרש לנטר אנשים במתקני הנמל כדי לבדוק שהם מצייתים לכללי ההתנהגות במקום ולובשים ציוד הגנה אישי, כולל קסדות וז’קטים בעלי נראות גבוהה, באזורים שבהם נדרש להשתמש בציוד כזה.

הרחפן משתמש בחיישנים מגובים בתוכנת AI אנליטית כדי לחלץ את המידע שהלקוח זקוק לו מתוך התמונות שצולמו על ידו. המשמעות היא שהלקוח לא קיבל לידיו רק רחפן. במקום זאת הוא קיבל פתרון מלא שיכול להיכנס לשירות באופן מיידי ולהפיק מידע שניתן לפעול על פיו.

 טביעת הרגל המזערית של המודולים של Vicor מאפשרת אספקת מתח גבוה דרך כבל הקשירה

ללא קשר לסוג ההפעלה, הרחפן זקוק לכבל הקשירה הכי קטן והכי קל שניתן, זאת כדי להשיג ביצועים אופטימליים – וכאן נכנסת הטכנולוגיה של Vicor לתמונה. כדי למזער הפסדי I2R, צריך להעביר לרחפן מהקרקע מתח גבוה של 400VDC או 800VDC דרך כבל הקשירה. ממירי המתח הזעירים מסוג BCM DC-DC של Vicor הנמצאים ברחפן ממירים את המתח הגבוה הזה ל-48VDC או ל-24VDC הנדרשים להפעלת מנועי הרחפן והציוד שבו.

קרדיט: VICOR

Quadpole גם משתמשת במודולי אספקת מתח של Vicor על הקרקע כדי להמיר את המתח כלפי מעלה ל-400V או ל-800V לצורך העברה לרחפן דרך כבל הקשירה.

“Vicor ייחודית בכך שהיא מסוגלת לעמוד בדרישותינו,” אומר אריק ארבל, מנכ”ל Quadpole. “הממירים של Vicor יכולים לטפל ב-1800W, בעוד שהחלופות הכי מוצלחות יכלו להגיע רק לסביבות 600W–750W. מתחים כאלה לא היו מספיקים ליישום שלנו.

“בסך הכול, הממיר של Vicor היה המוצר היחיד שהציע צפיפות הספק כה גבוהה בחבילה קלת-משקל ובמחיר אטרקטיבי. שילוב היתרונות הזה היה קריטי עבורנו, כי רחפנים יכולים להתמודד רק עם משקל ונפח מוגבלים בעת ההמראה, אך עדיין זקוקים להספק גבוה כדי לתפקד. רחפן כמו שלנו, במשקל 6 עד 10 ק”ג, עשוי להזדקק להספק של קילוואט אחד או שניים, בעוד שרחפנים גדולים יותר זקוקים להספק גדול יותר, בהתאמה.

קרדיט: VICOR

החזון לעתיד

Quadpole מפתחת במהירות קו מוצרים המכיל ארבעה סוגי רחפנים בגדלים שונים, שכן יש ביקוש הולך וגדל למעקב כמעט-מיידי.  בעתיד מתכוונת Quadpole להציע פתרון חדשני גם לשוק השליחויות. רחפנים הם גמישים, קלי-משקל ובעלי תוכנה וחיישנים מתוחכמים להערכת נסיבות שונות ולתקשורת עם תחנת הבסיס.   ניתן להשתמש בהם לאירועי ספורט, לנמלים או לשמירה על הגבולות.


קרדיט תמונת כותרת: VICOR

VICOR

תגובות סגורות