חדשות היום

ממשלות ישראל וארה”ב מזמינות חברות ישראליות ואמריקאיות להגיש הצעות לפיתוח טכנולוגיות חדשניות בתחומי ביטחון פנים באמצעות קרן BIRD

הקרן הדו-לאומית למו”פ של ישראל וארה”ב, קרן BIRD, קוראת לחברות טכנולוגיה ישראליות הפועלות בתחום ביטחון הפנים (Homeland Security) להגיש לה הצעות לפרויקטיי מחקר ופיתוח משותפים עם חברה אמריקאית. כל פרויקט מאושר יזכה למענק של עד מיליון דולר, עד 50% מתקציב הפרויקט.

תכנית BIRD HLS היא יוזמה של המשרד לביטחון לאומי הישראלי ושל המינהל הטכנולוגי במשרד האמריקאי לביטחון המולדת ((DHS S&T, לעידוד פיתוח טכנולוגיות חדשניות לצרכי כוחות החירום וההצלה, זאת בהתאם לצרכים ותחומי החדשנות שהוגדרו על-ידי שתי המדינות. התכנית פועלת כבר שבע שנים, בניהולה של קרן BIRD, כחלק מההסכם לשיתוף פעולה מדעי-טכנולוגי בנושאי ביטחון הפנים בין ממשלות ישראל וארצות הברית.

תכנית BIRD HLS מכוונת לחברות ישראליות ואמריקאיות המפתחות טכנולוגיות מתקדמות, מוצרים או שירותים, שיכולים לתרום ליכולות של כוחות החירום וההצלה, כגון אבטחת תשתיות קריטיות ומתקני ציבור,  ערים בטוחות ומאובטחות, הגנת גבולות כולל ביטחון ימי, מערכות אוויריות בלתי מאוישות, ביומטריה, מערכות סריקה ורובוטיקה, מערכות שליטה ובקרה, ניתוח וידאו, תקשורת, חיישנים לבישים, איתור וזיהוי מפגעים מרחוק, ציוד מגן אישי, וכו’. הפרויקטים צריכים לכלול מחקר ופיתוח ולהסתיים במסחור, ועליהם להיות שיתוף פעולה בין חברה ממדינה אחת, לבין חברה או אוניברסיטה או מוסד מחקר מוכר מהמדינה השנייה.

עד היום, אושרו במסגרת התכנית 12 פרויקטים בסכום כולל של 24.5 מיליון דולר.

בוועד  המנהל של התכנית יושבים נציגי המינהל הטכנולוגי במשרד האמריקאי לביטחון המולדת ((DHS S&T, ונציגי לשכת המדען הראשי של המשרד לביטחון לאומי בישראל. החברות המתמודדות בתכנית יציגו את הפרוייקטים בפני נציגי המשרד לביטחון לאומי ונציגי כוחות החירום וההצלה בישראל. הפרוייקטים יחשפו גם בפני הנציגים האחראים על החדשנות במשרד לביטחון המולדת של ארה”ב.

המועד האחרון להגשת הבקשות הינו 24 באפריל 2023.

עוד פרטים על התוכנית: https://www.birdf.com/what-is-bird-hls/


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות